اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/ پیش بینی بازار ۱۰ میلیاردی لاستیک نیتریل بوتادین تا سال 2036

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر تحلیل اخیر تحقیقات بازار Nester تحت عنوان “بازار لاستیک نیتریل بوتادین (NBR): تجزیه و تحلیل تقاضای جهانی و چشم انداز فرصت ها تا 2036” تجزیه و تحلیل دقیق رقبا و یک نمای کلی از بازار جهانی لاستیک نیتریل بوتادین (NBR) در شرایط تقسیم بندی بازار بر اساس نوع، کاربر نهایی، برنامه کاربردی و منطقه ارائه می دهد.
تخمین زده می شود که بازار جهانی لاستیک نیتریل بوتادین (NBR) به دلیل افزایش تقاضا از طرف بخش هوانوردی به طور عمده رشد کند. لاستیک نیتریل بوتادین (NBR)، در صنایع هوافضا و هوانوردی برای تولید آب بند شلنگ جابجایی سوخت و روغن استفاده می شود. همچنین برای پر کردن شکاف بین سطوح جفت شونده و جلوگیری از نشتی در قایق های تجاری و هواپیماها در صنایع مختلف استفاده می شود. در حالیکه می تواند از گسترش آتش یا شعله در موتور هواپیما و از نفوذ آب یا گرد و غبار جلوگیری کند.
برخی از عوامل رشد و چالش های اصلی که با رشد بازار جهانی لاستیک نیتریل بوتادین مرتبط است عبارتند از محرک های رشد شامل افزایش تقاضا برای خودرو در سطح جهانی و توسعه ی بخش غذا و نوشیدنی .
فرآیند پیچیده و زمان بر تولید NBR و مقررات سختگیرانه ی ایجاد شده توسط کشورها در سراسر جهان برخی از عوامل اصلی هستند که پیش بینی می شود اندازه ی بازار جهانی NBR را تحت تاثیر قرار دهند.
از نظر کاربر نهایی، بازار جهانی لاستیک نیتریل بوتادین به بخش خودرو و حمل و نقل، ساختمان و ساخت و ساز، پزشکی و غذا و نوشیدنی تقسیم می شود. بخش پزشکی قرار است تا پایان سال 2036 با رشد مرکب سالانه ی قابل توجه در دوره پیش بینی، بالاترین درآمد را به دست آورد. دستکش های جراحی نیز بسیار پر کاربرد هستند زیرا به عنوان یک مانع برای جلوگیری از آسیب بیماران و پرسنل پزشکی در برابر مواد خطرناک یا داروها عمل می کنند. این امر منجر به افزایش تقاضا برای NBR شده است که به طور گسترده در دستکش های جراحی استفاده می شود زیرا پودر و بو ندارد.
بر اساس منطقه، بازار لاستیک نیتریل بوتادین اروپا بالاترین درآمد را تا پایان سال 2036 ایجاد می کند. این رشد با رشد بخش غذا و نوشیدنی در منطقه مرتبط می شود. به ویژه در ده سال گذشته، اندازه تجارت غذا و نوشیدنی به طور قابل توجهی در اروپا گسترش یافته است که تا سال 2022 بیش از 43 میلیارد یورو درآمد ایجاد کرده است. انتظار می‌رود این امر تقاضا برای لاتکس NBR را در صنعت غذا و نوشیدنی به عنوان آب بندی با کیفیت افزایش دهد.
علاوه بر این، اروپا دارای یک صنعت بهداشتی تثبیت شده است که در سال های اخیر پیشرفت زیادی در مراقبت های بهداشتی داشته است. در نتیجه، انتظار می‌رود که تقاضا برای محصولات ساخته شده از لاستیک نیتریل بوتادین مانند دستکش‌های پزشکی و لوله‌های پزشکی به دلیل خواص آن ها از جمله مقاومت بالا در برابر مواد شیمیایی در این منطقه افزایش یابد. علاوه بر این، بخش مراقبت های بهداشتی به طور روز افزونی بر حفظ استانداردهای بهداشتی برای اطمینان از ایمنی بیماران و متخصصان پزشکی تمرکز می کند که انتظار می رود تقاضا برای لاتکس NBR در منطقه را افزایش دهد.
علاوه بر این، پیش‌بینی می‌شود که بازار آمریکای شمالی در طول بازه ی زمانی پیش‌بینی‌شده به دلیل گسترش بخش شیمیایی، دومین بازار بزرگ را به خود اختصاص دهد. یکی از کشورهای عمده ی تولید کننده محصولات شیمیایی در جهان، ایالات متحده آمریکا است که از چهار بخش مستقل تشکیل شده است: محصولات مصرفی، مواد شیمیایی اساسی، مواد شیمیایی تخصصی و مواد شیمیایی کشاورزی که علاوه بر بازار داخلی قابل توجه، بازار رو به رشد بین المللی را نیز تامین می کند. انتظار می رود این امر تقاضا برای لاتکس NBR را در منطقه افزایش دهد زیرا برای تولید چندین محصول مقاوم در برابر مواد شیمیایی مانند شلنگ و آب بندی استفاده می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا