اخبار

اختصاصی بسپار/ پیش بینی بازار 22.1 میلیون دلاری دوده تا سال 2033

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر پیش‌بینی می‌شود که بازار جهانی دوده (carbon black) در سال 2023 درآمدی معادل 13/849 میلیون دلار آمریکا ایجاد کند. پیش‌بینی می‌شود تقاضای دوده با نرخ رشد مرکب سالیانه 4.8 درصد افزایش یابد و تا سال 2033 به 22/133  میلیون دلار برسد.
افزایش مصرف دوده در فعالیت‌های خودروسازی و ساختمانی، سبب گسترش بازار جهانی آن می‌شود. نیاز جهانی آن همچنین با کاربرد در تولید محصولات مصرفی، الکترونیک و لاستیک افزایش یافته است. علاوه بر این، دوده به عنوان رنگدانه در رنگ‌ها و پوشش‌ها استفاده می‌شود.

کاربردهای دوده در پلاستیک و الکترونیک
برای درصد قابل توجهی از دستگاه‌های تولید شده در سطح جهان رنگ مشکی ترجیح داده می‌شود. به همین دلیل، کربن سیاه یا دوده یک انتخاب محبوب برای طیف گسترده‌ای از دستگاه‌ها است. مانند تلویزیون، کامپیوتر، لپ تاپ و گوشی‌های هوشمند.
این امر تقاضا برای دوده از صنعت الکترونیک را بیش از پیش افزایش می‌دهد. این‌ها تعدادی از متغیرهایی هستند که استفاده از محصول را در تولید اقلام پلاستیکی افزایش می‌دهند و پیش بینی می‌شود که باعث گسترش بازار شود.
رشد کوتاه مدت (2023 تا 2026): در این دوره، تقاضا توسط بخش تایر در حال گسترش است. با توجه به گسترش برنامه‌های کاربردی در بخش‌های الیاف و نساجی، و گسترش نفوذ رنگ‌ سیاه در بازار انتظار می‌رود ارزش بازار تا سال 2026 به 15/941 میلیون دلار برسد.

رشد میان‌مدت (2026 تا 2029): لاستیک‌های پیشرفته بر اساس عملکردشان به درجه‌های متفاوتی از دوده نیاز دارند. پیش بینی می‌شود این تقاضا بازار جهانی دوده را تا سال 2030 به ارزش 19/229 میلیون دلار آمریکا برساند.
رشد بلند مدت (2029 تا 2033): استفاده روزافزون از دوده بر رشد بلندمدت تأثیر می‌گذارد. این ماده همچنین در ساخت تجهیزات پزشکی و تصفیه مواد دارویی استفاده می‌شود. پیش بینی می‌شود بازار زغال فعال نیز به دلیل افزایش تقاضا برای داروها و تجهیزات پزشکی گسترش یابد.

با توجه به افزایش تقاضا از سوی صنایع متعدد، چندین رقیب بازار روی افزایش تولید دوده تمرکز کرده اند که چشم انداز مثبتی را برای صنعت دوده ارائه می‌دهد. این از فرصت‌های سودآور در صنعت است.
با افزایش فعالیت‌های تحقیق و توسعه برای یافتن روش‌های موثر و ارزان برای تولید دوده، این رشد امکان پذیر است. این بازار در نتیجه پیشرفت فناوری در حال گسترش است.
پیشروان کلیدی مانند Orion Engineered Carbons S.A و Cabot Corporation بر روی راهبردهای مداوم برای افزایش ظرفیت تولید تمرکز می‌کنند. زیرا ظرفیت یکی از دغدغه‌های اصلی تولید کنندگان است.
شرکت کابوت تولید کننده پیشرو مواد شیمیایی تخصصی است. شبکه آن در سراسر جهان گسترش یافته است و از 42 مرکز تولیدی در 20 کشور در سراسر جهان تشکیل شده است.

دوده‌ی پایدار جدید توسط Orion Engineered Carbons S.A برای کاربردهای لاستیکی راه اندازی شده است. این محصول با استفاده از روغن‌های گیاهی درجه صنعتی ساخته شده است که غیر نفتی پایدار و تجدید پذیر هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا