اخبار

اختصاصی بسپار/ پیش بینی بازار 572 میلیون دلاری برای الیاف کربن بازیافتی تا سال 2031

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر Straits Research، یک سازمان تحقیقات بازار هند، گزارشی در مورد پیش‌بینی نرخ رشد و روند بازار جهانی الیاف کربن بازیافتی در جنبه‌های مختلف، از جمله نوع الیاف کربن، کاربرد و منطقه منتشر کرد.
به طور کلی، طبق پژوهش‌های Straits، اندازه بازار جهانی الیاف کربن بازیافتی در سال 2022 برابر با 191.391 میلیون دلار آمریکا بود. تخمین زده می‌شود که اندازه بازار جهانی الیاف کربن بازیافتی تا سال 2031 به 572.661 میلیون دلار برسد که با نرخ رشد ترکیبی سالانه 12.95 درصد از سال 2023 تا 2031 (دوره پیش‌بینی) رشد می‌کند.

عوامل موثر بر رشد
رشد مستمر بازار الیاف کربن بازیافتی متأثر از عوامل متعددی است. اول، افزایش نیاز به مواد سبک وزن در صنایع خودروسازی، هوافضا و نظامی به دلیل مزایای برتر آن، که شامل مقرون به صرفه بودن، بهره وری انرژی، وزن سبک و پایداری محیطی است.
این سازمان تحقیقاتی پیش‌بینی می‌کند که بخش خودرو دارای بالاترین سهم بازار است و تخمین زده می‌شود که در دوره پیش‌بینی با نرخ رشد ترکیبی سالانه 14.15 درصد رشد کند.
علاوه بر این، افزایش قوانین زیست محیطی که توسط آژانس‌های نظارتی مانند اتحادیه اروپا و آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده برای کاهش انتشار کربن وضع شده است، نیاز به الیاف کربن بازیافتی را افزایش می‌دهد.
در نهایت، کمبود ظرفیت دفن زباله برای دفع زباله، نیاز به محصولات قابل بازیافت را افزایش داده است. استفاده روزافزون از مواد قابل بازیافت و سازگار با محیط زیست در بخش‌های کلیدی مصرف کننده نهایی پیش بینی می‌شود که به نفع رشد بازار باشد.

تحلیل منطقه ای
آسیا-اقیانوسیه مهم ترین سهامدار بازار جهانی الیاف کربن بازیافتی است – انتظار می‌رود CAGR 13.66٪ در طول دوره پیش بینی داشته باشد؛ چین به عنوان کشور غالب و هند دومین سهم منطقه ای را در اختیار دارند.
در این منطقه، به دلیل نیاز روزافزون به اجزاء و قطعات چاپ سه بعدی و اقلام ورزشی، انتظار رشد وجود دارد.
برای آمریکای شمالی، انتظار می‌رود که در دوره پیش‌بینی CAGR 12.83% رشد ایجاد شود و ایالات متحده رهبر منطقه‌ای در مصرف الیاف کربن بازیافتی باشد. گسترش صنایع خودروسازی و هوافضا باعث رشد بازار آمریکای شمالی می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا