اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/ پیش بینی رشد سالانه 3 درصدی برای بازار لوله‌های پلیمری/ کدام پلیمر با بیشترین سهم بازار؟

بسپار/ ایران پلیمر بر اساس گزارش جدید بازار توسط تحلیلگر صنعت آلمانی Ceresana، تقاضا برای لوله‌های پلاستیکی، به ویژه در آمریکای شمالی، در آینده نزدیک رشد قابل توجهی را انتظار می‌کشد. البته این رشد بسته به منطقه و همچنین مواد و کاربردها متفاوت است.

 

کاهش تقاضا در اروپای غربی و چین

در اروپای غربی، انتظار نمی رود که تقاضا برای لوله‌های پلاستیکی تا سال 2025 از سطح سال 2021 تجاوز کند. در همین حال، صنعت ساخت و ساز چین نسبتاً ثابت است و آمادگی آن را ندارد که طبق آمار قبلی باقی بماند.

در این گزارش آمده است که تقاضا در حوزه آب آشامیدنی و کشاورزی به شدت در حال رشد است. انتظار می‌رود تقاضای جهانی برای کاربرد لوله‌های کشاورزی تا سال 2032 سالانه 3.8 درصد رشد کند. در مناطقی که آب و هوای نامساعد را تجربه می‌کنند – به عنوان مثال، بارندگی شدید یا خشکسالی – لوله‌های پلاستیکی متراکم و کم‌هزینه برای حفاظت از محیط زیست با حذف فاضلاب و در عین حال اطمینان از دسترسی به منابع گاز و آب آشامیدنی حیاتی هستند.

این گزارش نشان داد که لوله‌های پلاستیکی برای تسریع تغییر به سمت انرژی‌های تجدیدپذیر حیاتی هستند و برای ارتباطات، لوله‌های پلاستیکی راه حلی با تعمیر و نگهداری کم برای محافظت از شبکه‌های کابل فیبر نوری، خطوط برق و سایر کابل‌های الکتریکی هستند.

در مقایسه با لوله‌های فلزی یا بتنی، لوله‌های پلاستیکی جایگزینی سبک و آسان برای نصب هستند که با مقاومت در برابر خوردگی و مواد شیمیایی، عملکردی عالی را ارائه می‌دهند.

 

پی وی سی ماده غالب باقی می‌ماند

این گزارش خاطرنشان کرد که لوله‌های پی وی سی همچنان غالب هستند؛ به ویژه انواع پی وی سی کلردار که انعطاف‌پذیری و مقاومت در برابر حرارت را بیشتر می‌کنند. گفته می‌شود، لوله‌های پلی اتیلن (PE) یک جایگزین رقابتی، به ویژه برای لوله‌های گاز و کاربردهای صنعتی ارائه می‌دهند. خصوصاً پلی اتیلن شبکه ای شده – معروف به PE-X، XPE یا  XLPE – که انعطاف پذیر و بادوام است.

تقاضا برای لوله‌های پلی پروپیلن مقاوم در برابر حرارت و لوله‌های ساخته شده از پلاستیک‌های دیگر – از جمله ABS با مقاومت در برابر ضربه و دما نیز بالاست. همچنین پلاستیک‌های بازیافتی و پلاستیک‌های زیستی به عنوان گزینه‌هایی پر طرفدار در حال ظهور هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا