اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/ پیش بینی می‌شود بازار دی متیل دی کلروسیلان تا سال 2032 به 2.4 میلیارد دلار برسد

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر انتظار می‌رود که بازار دی متیل دی کلروسیلان گستردگی خود را با نرخ رشد ترکیبی سالانه‌ی امیدوار کننده 4.8 درصدی در طول دوره پیش بینی افزایش دهد. بر اساس گزارش Future Market Insights، بازار جهانی این ماده درآمد تخمینی 1.19 میلیارد دلار در سال 2022 داشته و احتمالاً تا پایان سال 2032 از 2.48 میلیارد دلار آمریکا عبور خواهد کرد.

دی متیل دی کلروسیلان (Si(CH3)2Cl2) یک ترکیب چهار وجهی و مایعی بی رنگ در دمای اتاق است و با آب واکنش می‌دهد تا به زنجیره‌های اکسید سیلیکونی خطی و حلقوی تبدیل شود. این ماده در مقیاس صنعتی سنتز می‌شود و به عنوان یک پیش ماده برای دی متیل سیلیکون و ترکیبات پلی سیلان عمل می‌کند.
تقاضا برای دی متیل دی کلروسیلان به دلیل افزایش تقاضا برای سیلیکون که به عنوان درزگیر برای هواپیما و موتورهای الکتریکی عمل می‌کند، در حال افزایش است. فروش دی متیل دی کلروسیلان با افزایش محبوبیت لاستیک‌های سبز در بازار جهانی به دلیل چسبندگی بهتر بر روی سطوح مرطوب و مقاومت در برابر غلتش (rolling resistance) بیشتر می‌شود.
افزایش فعالیت‌های ساخت و ساز و نیاز به ساختمان‌های شرکتی از نظر زیبایی شناختی مستلزم استفاده از حجم زیادی از شیشه است. به منظور جلوگیری از جذب ریز ذرات روی شیشه، پوشش دی متیل دی کلروسیلان روی شیشه اعمال می‌شود.

با توجه به نیاز زیاد به شیشه مورد استفاده در بسیاری از صنایع مانند خودروسازی و ساختمان‌ها انتظار می‌رود بازار دی متیل دی کلروسیلان در آینده شاهد رشد باشد. علاوه بر این، استفاده از دی متیل دی کلروسیلان به عنوان درزگیر برای موتورهای الکتریکی و موتورهای هواپیما نیز به رشد تقاضا برای دی متیل دی کلروسیلان کمک می‌کند.
علاوه بر این، نگرانی روز افزون در مورد آلودگی خودروها و همچنین ذخایر سوخت فسیلی که به سرعت کاهش می‌یابد، یکی از دردسرهای رایجی است که انتظار می‌رود خودروسازان را تشویق کند تا به سمت تایرهای سبز در خودروهای خود بروند. این امر احتمالاً باعث تقویت بازار دی متیل دی کلروسیلان می‌شود. زیرا دی متیل دی کلروسیلان ماده اولیه‌ی مورد استفاده برای تولید تایرهای سبز است و باعث افزایش فروش دی متیل دی کلروسیلان می‌شود.
یکی از عوامل بازدارنده اصلی که بر رشد بازار دی متیل دی کلروسیلان تأثیر منفی می‌گذارد، هزینه‌ی بالای مواد خام / مواد شیمیایی مورد نیاز برای سنتز دی متیل دی کلروسیلان در مقیاس صنعتی است.

این افزایش در هزینه‌های مواد اولیه ناشی از نوسان نرخ ارز و همچنین اقدامات حفاظت از محیط زیست است که به دلیل تنظیم و محدودیت مواد شیمیایی مورد استفاده از جمله دی متیل دی کلروسیلان توسط دولت‌های مختلف در سراسر جهان اعمال می‌شود. این باعث افزایش تقاضا برای دی متیل دی کلروسیلان می‌شود.

photo 2024 03 10 11 47 57
photo 2024 03 10 11 47 57

بازار کلیدی دی متیل دی کلروسیلان کدام است؟
از نظر منطقه ای، آسیا و اقیانوسیه غالب ترین بازار دی متیل دی کلروسیلان است. تقاضا برای دی متیل دی کلروسیلان عمدتاً از بازارهای هند و چین است. تقاضا برای دی متیل دی کلروسیلان از این واقعیت ناشی می‌شود که هیچ مقررات سختگیرانه ای برای تولید و ذخیره سازی این ترکیب در این مناطق وجود ندارد.
علاوه بر این، تقاضای عظیم بازار برای دی متیل دی کلروسیلان توسط کاربران نهایی نیز رشد بازار را تحریک می‌کند. یکی از عوامل مهمی که به رشد بازار در آسیا و اقیانوسیه دامن می‌زند، صنعت ساخت و ساز پررونق و مهاجرت شرکت‌های چند ملیتی از کشورهای غربی به کشورهای آسیایی به دلیل هزینه‌های ارزان نیروی کار است.
اروپا دومین بازار غالب محصولات دی متیل دی کلروسیلان به دلیل حضور تعداد زیادی خودروساز در منطقه است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا