اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/ پیچیدگی های جوشکاری پلاستیک به پلاستیک

گروه تولید محتوا در بسپار/ ایران پلیمر گاهی لازم می شود که قطعات پلاستیکی به هم متصل شوند. راهکار جوش دادن در این شرایط مناسب است. اما چالش های خاص خود را دارد. زیرا جوش دادن پلاستیک به پلاستیک کار دشواری است. یکی از زمینه های تخصصی جوشکاری و اتصال ترکیبات مختلف مواد با استفاده از طیف وسیعی از فناوری ها است. در حالت ایده‌آل، مهندسان در مرحله اولیه پروژه به طور همزمان به فرآیند، طراحی و مواد فکر می‌کنند. اما همیشه طراحی ها موفقیت آمیز نیست و به بیان واضح، بسیار پیچیده می‌شود.

ممکن است تصور کنید اتصال لیزری بهترین روش برای تولید محصول است، اما اگر دو بسپار تقویت نشده وجود داشته باشد، گرم کردن آن ها بسیار دشوار است. گرمایش با فروسرخ یا جوشکاری لیزر 1 میکرون به خوبی در این کاربردها کار نمی کند. بنابراین یکی از دو ابزار داغ، یعنی جوشکاری فراصوت یا لیزر با طول موج 2 میکرون توصیه می شود.

حل این مسائل به کار گروهی مهندسان بسپار نیاز دارد که گزینه های مختلف را در نظر بگیرند و مشخص کنند که از چه مواد و فرآیندهایی می توان استفاده کرد؟ تجربه و تخصص دو عامل مهم در انتخاب فناوری و مواد مناسب برای یافتن بهترین راه حل برای آن محصول خاص است.

 

پیچیدگی های پزشکی

کاربرد پلاستیک ها در پزشکی، پیچیدگی بیشتری به این فرآیند می افزاید. زیرا اگر قطعه در تماس با پوست باشد یا در بدن کاشت شود، محدودیت های جدیدی خواهد افزود. برای مثال استفاده از جوشکاری فراصوت در مواردی ذرات کوچکی را ایجاد می کند که برای  سازمان غذا و دارو قابل تأیید نیست. زیرا ذرات کوچک بسپاری که به بدن مهاجرت می کنند می توانند التهاب ایجاد کنند.

 

در رویداد  Plastec East

در مورد فناوری های مختلف موجود برای اتصال بسپار به بسپار، بسپار به فلز، کامپوزیت به کامپوزیت، کامپوزیت به شیشه و جوشکاری میکرو در Tech Theater در IME East صحبت شد.

IME East که شامل رویدادهای Plastec و Medical Design & Manufacturing (MD&M) می‌شود، از 13 تا 15 ژوئن در مرکز همایش Jacob Javits نیویورک برگزار شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا