اخبار

اختصاصی بسپار/ چایناپلاس 2024: آینده سازی برای صنایع پلاستیک و لاستیک

بسپار/ایران پلیمر گذاری سریع از “ساخت چین” به “نوآوری در چین”
سال 2023 نقطه عطفی برای چین بود که درها دوباره باز شدند و فرصت ها و مسیرهای زیادی را آشکار کردند. بر اساس گزارش اداره ملی آمار چین، در شرایط از سرگیری وضعیت عادی پس از دوران کرونا، اقتصاد این کشور در سال 2023 با نرخ 5.2 درصد رشد کرد. با احیای اقتصاد، بخش‌هایی مانند خودرو، لوازم الکترونیکی مصرفی و تجارت الکترونیک دوباره شتاب گرفته‌اند. در همان زمان، صنعت تولید چین دستخوش دگرگونی قابل توجهی می شود و از شهرت سنتی “ساخت چین” خود به پذیرش نوآوری با مفهوم “نوآوری در چین” تغییر می کند و مزیت رقابتی در بازار جهانی به دست می آورد.
CHINAPLAS 2024، پیشروترین پلتفرم منطقه برای ترویج آخرین روندهای بازار، فناوری های نوآورانه و راه حل های نوآورانه صنایع پلاستیک و لاستیک، از 23 تا 26 آوریل (3 تا 7 اردیبهشت 1403) در مرکز نمایشگاه ها و همایش های ملی (NECC) در Hongqiao، شانگهای برگزار می شود. این نمایشگاه یک پلتفرم عالی برای خریدارانی است که به دنبال راه حل های نوآورانه ی پلاستیک و لاستیک هستند تا شتاب تحول صنعتی را افزایش دهند و مزیت های جدیدی را برای توسعه صنعتی با کیفیت بالا کسب کنند.

در جریان تحول صنعتی
نسل جدید فناوری اطلاعات، انرژی های نو، تولیدات زیستی و هوافضا به سرعت در چین در حال توسعه هستند. عملکرد صادرات “سه” محصول جدید چین – پنل های خورشیدی، باتری های لیتیوم یونی و وسایل نقلیه الکتریکی به ویژه چشمگیر است. صنایع پیشرفته ی چین در سال‌های اخیر از رشد و پیشرفت برخوردار بوده است. در سال 2023، ظرفیت تأسیسات انرژی های تجدیدپذیر از 1.45 میلیارد کیلووات فراتر رفته و برای اولین بار از توان زغال سنگ پیشی گرفته است. در این میان، تاسیسات برق بادی به 440 میلیون کیلووات رسید و جایگاه خود را به عنوان رهبر جهان برای سیزدهمین سال متوالی حفظ کرد، در حالی که تاسیسات برق فتوولتائیک به 610 میلیون کیلووات رسید و رتبه ی برتر جهانی را برای هشتمین سال متوالی تضمین کرد. تولید و فروش خودروهای انرژی نو برای هشتمین سال متوالی رتبه اول را در جهان کسب کرده است. اولین جت مسافربری داخلی چین C919 و کشتی کروز بزرگ Adora Magic City فعالیت تجاری خود را آغاز کردند.
این تحولات نشان دهنده ی چشم انداز مثبتی از تقاضای بازار برای پلاستیک و لاستیک در چین است و نیازهای اساسی برای مواد و فناوری پلاستیک با کارایی بالا در سراسر این کشور ایجاد می کند. این چشم‌انداز در حال تغییر، اهمیت پذیرش اقتصاد چرخشی، دیجیتالی شدن و اهمیت «نوآوری در چین» را افزایش داده است.
چایناپلاس ۲۰۲۴به عنوان یک رویداد شاخص در صنایع پلاستیک و لاستیک، از تمام 15 سالن نمایشگاهی، بیش از 380000 متر مربع مساحت نمایشگاه و جمع آوری بیش از 4000 رهبر صنعتی از سراسر جهان استفاده کامل خواهد کرد. چایناپلاس با طیف کاملی از مواد نوآورانه و فناوری های مکانیکی که هم پیشرفته و هم مقرون به صرفه هستند به رشد و توسعه صنایع پلاستیک و لاستیک ادامه می دهد.

توجه به اقتصاد چرخشی و پایداری
اقتصاد چرخشی در سراسر جهان به عنوان یک راهبرد کلیدی برای پرداختن به چالش های زیست محیطی و تقویت توسعه پایدار اهمیت زیادی پیدا کرده است. در صنایع پلاستیک و لاستیک که به طور سنتی با تولید زباله ی قابل توجه و اثرات زیست محیطی همراه بوده است، از اهمیت زیادی برخوردار است و رویکرد خود را به تولید و مصرف با راه حل های متحول کننده برای ایجاد پایداری با ارتقای بهره وری منابع، کاهش ضایعات و بازیافت متحول کرده است. این امر پذیرش فناوری‌های نوآورانه برای بازیافت پلاستیک و لاستیک را برای تولید پلاستیک‌های بازیافتی با کیفیت بالا تشویق می‌کن و یک سامانه ی حلقه بسته ایجاد می‌کند که ارزش مواد را به حداکثر می‌رساند و آینده ای پایدارتر و چرخشی را افزایش می‌دهد.
ترویج مفهوم اقتصاد چرخشی یک امر ضروری شناخته شده بین المللی و یک ستون کلیدی راهبرد توسعه اقتصادی چین برای دستیابی به توسعه پایدار صنعت است. شرکت های برجسته در جهان متعهد به ترویج بازیافت و استفاده چرخشی از پلاستیک هستند. در سال های اخیر، صنایع پلاستیک و لاستیک تلاش های بی وقفه ای برای تسهیلِ گذار به اقتصاد چرخشی انجام داده اند. تامین کنندگان مواد خام و ماشین آلات به طور مداوم فناوری های جدیدی را برای مواد زیست تخریب پذیر، بازیافت و راه حل های پایدار معرفی می کنند. در پاسخ به نیازها و علایق مختلف صنایع، CHINAPLAS 2024 راه حل های سبز نوآورانه را در 3 موضوع، از جمله حوزه پلاستیک بازیافتی، حوزه پلاستیک زیستی و حوزه فناوری بازیافت گردآوری خواهد کرد. تامین کنندگان پیشرو مواد و سازندگان تجهیزات بازیافت از جمله Veolia، Faurecia، ALBA، Esun، NatureWorks، Erema، Starlinger، NGR، Zerma، Sorema، Sesotec، Avian، Tomra، Jwell راه حل های خود را برای حمایت از اهداف توسعه پایدار صنعت به نمایش خواهند گذاشت. این نمایشگاه از ذینفعان جهانی دعوت می کند تا در مورد آخرین روندهای بازیافت پلاستیک بحث کنند و بینش های خود را در مورد اقتصاد چرخشی در پنجمین نسخه بازیافت پلاستیک و کنفرانس اقتصاد چرخشی که در 22 آوریل در شانگهای برگزار می شود، به اشتراک بگذارند.

آزادسازی پتانسیل دیجیتالی شدن در عصر دیجیتال
دیجیتالی شدن نقشی محوری در دگرگونی صنایع، گشودن امکانات جدید و هدایت نوآوری در عصر دیجیتال ایفا می کند. معرفی تولید هوشمند مزایای متعددی از جمله افزایش بهره وری عملیاتی، بهبود کیفیت محصول و مدیریت زنجیره ی تامین را به همراه دارد. از تولید و خودکارسازی هوشمند گرفته تا تجزیه و تحلیل داده ها و ادغام اینترنت اشیا، دیجیتالی شدن امکان نظارت در زمان واقعی، تصمیم گیری داده محور و نگهداری پیش بینی را فراهم می کند. همچنین پذیرش فناوری های پیشرفته ی تولید مانند ساخت افزودنی و رباتیک را تسهیل می کند. با استفاده از قدرت دیجیتالی شدن، صنایع پلاستیک و لاستیک می توانند فرآیندها را بهینه کنند، ضایعات را کاهش دهند و به سرعت به تقاضاهای بازار پاسخ دهند و در نهایت رشد پایدار و حفظ مزیت رقابتی را در دنیای دیجیتالی شدن فزاینده تقویت کنند.
CHINAPLAS 2024 طیف کاملی از راه حل ها و ماشین آلات تولید هوشمند را در حوزه ماشین آلات قالب گیری تزریقی با بیش از 57000 متر مربع معرفی می کند. شرکت های مشهور جهانی مانند Arburg، Kraussmaffei، Demag، Wittmann، Engel، Motan، Kawata، Matsui، Fanuc، B&R، Sepro، Beckhoff، Staubil و تامین کنندگان پیشرو محلی از جمله Haitian، Tederic، Borch، Yizumi، Bole، Shini، LK، Topstar و غیره نشان خواهند داد که چگونه دیجیتالی شدن می تواند کارایی، بهره وری و تحول صنایع را افزایش دهد.

نمایش پیشرفت تولید: اهمیت جهانی “ساخت چین”
“ساخت چین” اهمیت جهانی فوق العاده ای در صنایع پلاستیک و لاستیک دارد که به زعم این کشور نماد برتری تولید و توانمندی شرکت های چینی است. تولیدکنندگان چینی که به دلیل مقرون به صرفه بودن و قابلیت‌های صنعتی خود شهرت دارند، تلاش کرده اند خود را به عنوان بازیگران کلیدی تثبیت کنند و گام‌های مهمی در ساخت برندهای در سطح جهانی برداشته‌اند. آن ها تلاش کرده اند تا برچسب “ساخت چین” نشان دهنده چیزی بیش از صرفه اقتصادی باشد یعنی نشان دهنده ی تعهد به نوآوری و پذیرش فناوری پیشرفته باشد. شرکت‌های چینی به طور فزاینده‌ای در تحقیق و توسعه سرمایه‌گذاری می‌کنند و مرزهای پیشرفت‌های فناوری را در سراسر صنایع پلاستیک و لاستیک پیش می‌برند. متخصصان صنعت در این کشور با ترکیب تخصص تولید با فناوری‌های پیشرفته، رشد صنعت را هدایت می‌کنند، طیف متنوعی از محصولات با کیفیت بالا را ارائه می‌کنند و در تلاشند تا موقعیت چین را به عنوان یک رهبر جهانی در این صنایع مستحکم کنند.
امسال در پاسخ به سیاست‌های ملی و استانی، بیش از 850 بنگاه با عنوان «حرفه‌ای‌سازی، پالایش، تخصصی‌سازی و نوآوری» (PRSI) شناخته می‌شوند که بیش از 250 شرکت به عنوان «غول کوچک» جایزه دریافت کرده‌اند. هدف تسهیل نوآوری‌های شرکت‌های خاص و ترویج ابتکارات دولت چین در تقویت رشد شرکت‌های خاص به سمت «PRSI» است.

سفر آسان تر به سوی چایناپلاس
تجارت خارجی چین در مقیاس و کیفیت رشد مداومی را تجربه می کند. شرکت های چینی به طور فعال در حال گسترش به بازارهای خارج از کشور هستند. تیم CHINAPLAS به گستره ی ویتنام، اندونزی، مالزی، هند، ژاپن، ترکیه، مصر، مکزیک، آلمان، ایتالیا و منطقه تایوان نفوذ کرده است تا از انجمن‌های محلی، شرکت‌ها و خریداران بالقوه برای بازدید از CHINAPLAS دعوت کند. غرفه گذاران در CHINAPLAS بدون شک انتظار دارند که فرصت های تجاری جدید بیشتری را در محل نمایشگاه کشف و استفاده کنند.
چین به شهروندان فرانسه، آلمان، ایتالیا، هلند، اسپانیا، مالزی، تایلند، سوئیس، ایرلند، بدون ویزا اجازه ورود داده است و سنگاپور نیز اقدامات جدیدی را برای ساده‌سازی فرآیندهای ویزا ارائه کرده و سفر به چیناپلاس را آسان‌تر و راحت‌تر می‌کند. CHINAPLAS 2024 آماده ی پذیرایی از بازدیدکنندگان بین المللی بیشتری در شانگهای است.
پیش ثبت نام آنلاین در CHINAPLAS 2024 تا 17 آوریل 2024، ساعت 1700 (GMT +8) باز است. تمامی بازدیدکنندگان ملزم به ثبت نام قبلی و رزرو تاریخ های ورود به ترتیب برای پذیرش هستند. بازدیدکنندگان از پیش ثبت نام شده باید eBadge (برای بازدیدکنندگان محلی) یا نامه تأیید الکترونیکی (برای بازدیدکنندگان خارجی) خود را دریافت کنند. بلیط ورودی بر اساس اولویت در دسترس است.

درباره CHINAPLAS 2024
CHINAPLAS اولین بار در سال 1983 معرفی شد و از سال 2006 توسط UFI (انجمن جهانی صنعت نمایشگاه) مورد تایید قرار گرفت. CHINAPLAS برای سی و سومین بار به طور انحصاری توسط اتحادیه اروپا برای تولید کنندگان ماشین آلات پلاستیک و لاستیک (EUROMAP) در چین حمایت می شود. CHINAPLAS در حال حاضر پیشروترین نمایشگاه تجاری پلاستیک و لاستیک آسیا است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا