اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/ کاربردهای جدید محرک نوآوری در ماشین‌‌آلات آمیزه کاری هستند

گروه  ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر نیاز به مدیریت مواد بازیافتی و افزودنی‌‌های طبیعی با چگالی توده کم یکی از چندین تقاضای جدید است که مخاطب سازندگان ماشین‌‌آلات آمیزه‌‌کاری شده است. در این مقاله‌‌ نوآوری‌‌ها در ماشین‌‌آلات آمیزه‌‌کاری آورده شده است.

تامین‌‌کنندگان رانشگرهای آمیزه‌‌کاری دو ماردان هم‌‌چنان به پیشرفت‌‌های محصولات تولیدی خود، بهبود عملکرد کلی و بهینه‌سازی تناسب‌‌پذیری برای کاربردها در حوزه‌‌های رشد یافته جدید ادامه می‌دهند. یکی از حوزه‌‌های در حال رشد، بازیافت پسماندها از منابع خانگی، پسا‌صنعتی یا پسامصرفی است که شاید با توجه به افزایش اقتصاد چرخشی، تعجب‌‌آور نباشد. و با وجود عدم اطمینان در حوزه اقتصادی که توسط دنیاگیری کووید 19 ایجاد شده است، تامین‌‌کنندگان ماشین‌‌آلات هم‌‌چنین در حال بررسی گزینه‌هایی هستند که به مشتریان امکان می‌دهد تجهیزات جدید را بدون نیاز به سرمایه‌‌گذاری‌های قبلی، از جمله مدل‌های مختلف واسپاری (لیزینگ)، به دست آورند.
طبق گفته شرکت ایتالیایی Bausano، تولیدکننده رانشگرهای دوماردان همسوگرد متداخل (تودرتو) (intermeshing)، در اوضاع بازار فعلی که مشخصه آن عدم قطعیت زیاد و غیرقابل پیش‌بینی بودن است، صنایع تولیدی باید قادر به تطبیق سریع باشند تا بتوانند تقاضای همیشه در حال تحول را برآورده کنند. هم‌‌چنین شرکت‌ها برای ادامه رقابت، نیاز به ارزیابی دقیق دارند که کدام یک از سرمایه‌‌گذاری‌ها می‌‌تواند به تعویق ‌افتد و کدام یک باید انجام شود.
این شرکت می‌گوید که برای کمک به مشتریان، خدمات واسپاری برای خطوط رانشگری آمیزه‌‌کاری خود، به ویژه تجهیزات برای تولید دانه پلی‌‌وینیل کلرید (PVC)، گذاشته است. هدف شرکت، پشتیبانی از طریق محدود کردن سرمایه‌‌گذاری‌هایشان، نه تنها برای شرکت‌هایی که باید با اوج بار کاری مقابله کنند، بلکه هم‌‌چنین برای شرکت‌هایی که می‌خواهند کسب و کار خود را تنوع دهند، است.
شرکت Bausano به تعدادی از مزایای مالیاتی، مالی و سازمانی واسپاری (لیزینگ) اشاره کرد. اولا، مطابق استاندارد حسابداری IFRS 16 (استاندارد گزارشگری مالی بین‌‌المللی)، خطوط رانشگری جدید واسپاری شده در دارایی‌‌های صورت‌های مالی ثبت نمی‌شود و بنابراین اجاره می‌تواند به طور کامل کسر گردد. ثانیا، واسپاری به مشتری امکان دسترسی به جدیدترین و کارآمدترین نسل فناوری تولید را می‌دهد. و سرانجام، هزینه‌های اسقاط کالاهای سرمایه‌ای، که اغلب در مرحله برنامه‌ریزی در نظر گرفته نمی‌شوند یا گاهی اوقات کمتر از آن تخمین زده می‌شوند، می‌تواند کاهش یابد.
طرح شرکت Bausano شامل پرداخت هزینه دوره‌ای ثابت برای اجاره کل خط رانشگری است (به استثنای سیلندر و ماردان‌هایی که به صورت سفارشی طراحی و ساخته شده‌‌اند). به گفته شرکت، در عصر بی‌سابقه‌ای هستیم، برای همین شرکت می‌خواهد با ارایه راه‌‌حل‌های جایگزین به مشتریان خود نزدیک شود. شرکت، واسپاری عملیاتی را وسیله ارزشمندی برای تشویق شرکت‌هایی می‌داند که به دلایل مختلف مجبور شده‌اند سرمایه‌‌گذاری خود را برای خرید یک خط رانشگری کامل به تعویق بیندازند و در نتیجه از نظر ماندگاری و ثبات مالی به آن‌‌ها مزایایی می‌‌دهد.

برگردان: دکتر فاطمه خودکار
[email protected]

(ادامه دارد …)

متن کامل این مقاله را در شماره 227 ماهنامه بسپار که در نیمه شهریور ماه ۱۴۰۰ منتشر شده است بخوانید.

در صورت تمایل به دریافت نسخه نمونه رایگان و یا دریافت اشتراک با شماره های ۰۲۱۷۷۵۲۳۵۵۳ و ۰۲۱۷۷۵۳۳۱۵۸ داخلی ۳ سرکار خانم ارشاد تماس بگیرید. نسخه الکترونیک این شماره از طریق طاقچه  و  فیدیبو  قابل دسترسی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا