اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/ کامپوزیت های جدید و صنعت ریلی در ایتالیا

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر شرکت Ferrovie dello Stato Italiane گروه مسئول مدیریت زیرساخت های راه آهن ملی ایتالیا و شرکت Nevomo (ورشو ، لهستان) برای یک بررسی فنی و اقتصادی تفاهم نامه امضا کردند تاامکان استفاده از فن آوری فوق العاده Magrail – که از مواد کامپوزیتی برای اجزای وسیله نقلیه و زیرساخت های مسیر ریلی استفاده می کند – در راه آهن موجود بررسی شود.

پیش بینی می شود Magrail ، یک فناوری حمل و نقل الهام گرفته از hyperloop (تونلهای بسته با فشار کم هوا که در ان سرعت افزایش می یابد ) ، به یک سیستم حمل و نقل سریع تبدیل شده که بر روی دالان های راه آهن موجود قرار گرفته و با آنها ادغام شود.
این فن اوری یک پیشرانه با موتورهای خطی و یک رابط جدید بین وسایل نقلیه تازه طراحی شده و زیرساخت های ریلی ، بر اساس جذب مغناطیسی بدون اصطکاک را فراهم می اورد،
واز نظر فنی ، امکان تعویض وسایل حمل و نقل ریلی معمولی با وسایل نقلیه جدید ، سریعتر و دارای نیروی مغناطیسی در همان خط وجود خواهد داشت.
وسایل نقلیه جدید تا 75٪ سریعتر از وسایل نقلیه قبلی در همان مسیر خواهند بود . انتظار می رود این سیستم عملکرد و کارایی تونلهای راه آهن موجود را در سطح متوسط هزینه های سرمایه ای و با هزینه های عملیاتی کمتر بهبود بخشد.
در داخل وسیله نقلیه ریلی ، اجزای کامپوزیت عمدتا از لایه های (laminates ) اپوکسی باالیاف شیشه ساخته شده اند.
انتخاب الیاف شیشه به دلیل وجود منابع میدان الکترومغناطیسی با فرکانس پایین و بالا است که می تواند در الیاف کربن (چنانچه بجای الیاف شیشه استفاده گردد ) تداخل داشته باشند . علاوه بر این ، الیاف آرامید نیز در برخی لبه-ها استفاده شد.
این اجزا شامل محفظه های قطعات موتور ، وسایل الکترونیکی و برخی از عناصر بارگیری شده در وسیله نقلیه است.
در مرحله بعدی ، شرکت Nevomo می گوید که هدف استفاده بیشتر از کامپوزیت ها است ، زیرا پروژه فعلی بر سایر فن¬آوری های اصلی در حال توسعه برای Magrail و hyperloop متمرکز است.
در راستای فعالیتهای دریافت تأییدیه ، دو شرکت برای تامین بودجه از اتحادیه اروپا برای انجام اولین سیستم ازمایشی Magrail در مقیاس کامل در یک مسیر آزمایشی در بولونیا ، متعلق به RFI یا Rete Ferroviaria Italiana (مدیریت زیر ساخت راه اهن ایتالیا) ، درخواست خواهند کرد.
این آخرین مرحله از آزمایش خواهد بود که انتظار می¬رود روشهای ارزیابی وانطباق مورد نیاز برای اجرای فراگیر Magrail در اروپا را ایجاد کند. همچنین پیش بینی می شود که Magrail با سیستم ریلی فعلی سازگار باشد و امکان حمل و نقل ریلی متداول و سریع را بدون نیاز به ایجاد زیرساخت های جدید فراهم کند.
Przemek Paczek ، مدیر عامل و بنیانگذار Nevomo می گوید:
” مطالعه امکان سنجی مقدماتی فناوری Magrail ، با همکاری شریک ما ، IDOM ، نشان می دهد که مزایای اجرای فن آوری Magrail از نظر اقتصادی و اجتماعی قابل توجه خواهد بود. ”
“ما خوشحالیم که RFI ، یکی از رهبران اروپایی در اتخاذ راه حل ها و فن آوری پیشرفته راه آهن ، به ما اعتماد کرده است. همراه با هم ، ما فرصتی داریم که انقلابی در حمل و نقل ریلی ایجاد کنیم. ”

کل بودجه (سهام و کمک های مالی) جمع آوری شده توسط این شرکت از 7.9 میلیون یورو فراتر رفته است ، از جمله تقریبا 1.3 میلیون یورو در آخرین کمپین تأمین اعتبار جمعیت سهام در سکوی ( platform) Seedrs مستقر در انگلیس (لندن) .
تاکنون این کمپین جمع آوری کمکهای مالی بیش از 950 سرمایه گذار انفرادی از بیش از 45 کشور جهان را به خود جلب کرده است . بعلاوه ، تابستان امسال ، Nevemo می گوید که ساخت اولین مسیر آزمایشی خود را در مقیاس 1: 1 در لهستان آغاز می کند.

برگردان : مهندس مسعود خلج

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا