اخبار

اختصاصی بسپار/ قیمت کاهشی PP و PE در سراسر خاورمیانه این ماه هم ادامه داشت

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر این رکود که برای اولین بار در ماه آوریل در بازارهای پلی الفین خاورمیانه شروع شد، تا ماه جولای ادامه پیدا کرده است. قیمت های محلی PP و PE در عربستان سعودی پس از بازارهای امارات متحده عربی به پایین ترین حد خود از اواخر سال 2020 رسیده است. در عین حال، بازارهای مدیترانه شرقی شاهد کاهش قیمت‌های PP و PE وارداتی به اردن و لبنان به پایین‌ترین حد خود در 3 سال اخیر بوده‌اند.

سقوط بازارهای عربستان برای سومین ماه متوالی
عرضه‌های PE جدید از سوی یک تامین‌کننده بزرگ عربستانی به بازار محلی‌شان نشان‌دهنده کاهش حدود 150-300 SAR /تن (40-80 دلار/تن) نسبت به ماه گذشته است. این تولیدکننده بزرگ همچنین قیمت PP را حدود 263 SAR /تن (70 دلار در تن) نسبت به ماه ژوئن کاهش داد.
پس از پیشنهادات این شرکت بزرگ، پیشنهادات جدید PP و PE از یک تامین کننده محلی دیگر کاهش ماهانه 263-375 SAR /تن (70-100 دلار در هر تن) را نشان داد. پیشنهادات جدید عمدتاً مطابق با انتظارات بازار و ناشی از فعالیت‌های ضعیف بازار بود و قیمت‌ها را برای سومین ماه متوالی در روند نزولی نگه داشت. این رکود میانگین قیمت های هفتگی را به پایین ترین سطح خود از نوامبر 2020 رسانده است.

رکود در امارات با وجود تخفیف ها
در امارات متحده عربی، تامین کنندگان خاورمیانه در ابتدا پیشنهادات جدید خود را برای ماه جولای با کاهش 50 دلاری در هر تن نسبت به آخرین سطوح ژوئن رونمایی کردند. در همین حال، خریداران توانستند از قیمت‌های اعلام شده اولیه، تخفیف‌های بیشتری را از 20 دلار در هر تن تا 90 دلار در هر تن دریافت کنند. بر اساس داده ها، قیمت PP و PE به پایین ترین سطح خود از اواخر سال 2020 رسیده است. اما همچنان خریداران اقدام چندانی نکردند.

افزایش شتاب نزولی در شرق مدیترانه
در بازارهای مدیترانه شرقی، قیمت PP و PE وارداتی برای چهارمین ماه متوالی مسیر نزولی خود را حفظ کرد. عوامل بنیادی ضعیف بازار و تمایلات نزولی جهانی همچنان قیمت ها را بیشتر پایین می آورد و نگرانی ها برای خرید جدید همچنان وجود دارد. فروشندگان در تلاش برای افزایش تقاضا، قیمت ها را کاهش می دهند. با این حال، خریداران از خریدهای جدید خودداری می‌کنند. در سرتاسر منطقه انتظار می رود که روند نزولی تا پایان ماه جولای ادامه داشته باشد و دلیل آن افزایش تورم و نرخ‌های پایین به دلیل تقاضای کم در بازار محصولات نهایی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا