اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/ کاهش ۱۰ درصدی زمان چرخه خشک قالب گیری تزریقی با نرم افزار کنترل حرکت iQ از ENGEL

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر هر چه توالی حرکت بهتر باشد، کارایی بهتر خواهد بود.
ENGEL در قالب کنترل حرکت iQ نوعی سیستم هوشمند را راه اندازی کرده است که به طور خودکار مراحل شتاب را برای پشتیبانی حرکات سریعتر بهینه می‌کند. این سامانه در حال حاضر برای ربات های خطی viper امکان پذیر است و برای ماشین قالب گیری تزریقی این شرکت در K 2022 معرفی شد. این سازوکار در کاربردهایی با عملکرد بالا، می‌تواند به طور قابل توجهی زمان چرخه‌ی تولید را کوتاه کند و مزیت رقابتی ایجاد کند.

در کاربردهای با سرعت بالا زمانی که دستگاه قالب گیری تزریقی برای باز و بسته کردن قالب نیاز دارد، بخشی از زمان چرخه است. درست مانند یک بازوی ربات، صفحه نصب قالب متحرک روی دستگاه قالب گیری تزریقی به سادگی باز و بسته نمی شود. در عوض نقاط حرکتی جدا جدا را دنبال می‌کند. این نقاط حرکتی به فازهای مختلف تقسیم می‌شوند و کلید بهینه سازی زمان چرخه هستند. برای هر فاز مجزا، نرم افزار کنترل حرکت iQ شتاب بهینه را برای تنظیمات مطابق آن در دستگاه محاسبه می‌کند.

بهترین حرکت ممکن برای هر کاربرد
مبنای محاسبات، ضربه‌ی قالب پیکربندی شده، نیروی گیره و همچنین وزن قالب است. برنامه کنترل حرکت iQ به طور مستقل و تنها با فشردن یک دکمه بهینه می‌کند. این نرم افزار فازهای شتاب را بهینه می‌کند و در نتیجه سرعت کار را افزایش می‌دهد.این کار اجازه ی برداشت سریعتر قطعه را می‌دهد و در نتیجه زمان چرخه کوتاهتر را فراهم می‌کند.
دستگاه قالب گیری تزریقی برای این ارتقاء عملکرد به انرژی اضافی و برق ولتاژ بالاتر نیاز ندارد. زیرا به سادگی از پتانسیل موجود دستگاه و فناوری آن استفاده می‌کنند تا بدون افزایش بار دستگاه ها حداکثر بهره وری را ایجاد کند.
برای مثال در هنگام باز کردن یا تعویض قالب یا تفاوت وزن قالب ها معمولاً به دلیل فشار زمان، شیب های حرکتی به طور بهینه تنظیم نمی شوند. نرم افزار کنترل حرکت iQ این مشکل را به خاطره تبدیل کرده است. اهمیتی ندارد که کدام پارامتر تغییر می‌کند، بهترین مسیر ممکن همواره با استفاده از محدودیت های فیزیکی برای دستیابی به کوتاهترین چرخه ی زمان، محاسبه می‌شود.

زنده در نمایشگاه K در تولید بسته بندی
ENGEL نحوه عملکرد نرم افزار کنترل حرکت iQ را در غرفه خود در سالن 15 در دوسلدورف با یک کاربرد پیچیده ی بسته بندی نشاد داد. دستگاه قالب گیری تزریقیENGEL ظروف گرد 125 میلی لیتری را از PET بازیافت شده با قالب 4 حفره ای با استفاده از دستگاه قالب گیری تزریقی جداره نازک و با برچسب گذاری داخل قالب تولید می کرد. از این ظروف بسته بندی برای مواد غذایی استفاده می‌شود. بر این اساس زمان چرخه برای رقابت پذیری تولید کننده حیاتی است. تجزیه و تحلیل زمان چرخه نشان داده است که باز کردن و بسته شدن سهم بالایی از کل زمان چرخه در این برنامه کاربردی با کارایی بالا دارد. بدون این نرم افزار زمان لازم برای حرکت قالب 1.27 ثانیه بود. در صورتی که با اعمال کردن نرم افزار iQ ، دستگاه تنها به 1.12 ثانیه برای حرکت قالب نیاز داشت. این معادل ۱۲ درصد صرفه‌جویی در زمان است. کاهش زمان برای کل چرخه ۵ درصد است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا