اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/ طرح تولید S-SBR زیست پایدار

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار / ایران پلیمر تولیدکننده مواد شیمایی ژاپنی Asahi Kesai گفته است به توافقی با کمپانی Shell Chemicals، برای تامین بوتادین با منشا ضایعات لاستیک و زیست توده‌ها، رسیده است. این کمپانی قصد دارد تا از این ماده در تولید و بازاریابی S-SBR زیست پایدار، در کارخانه سنگاپور خود و تا پایان سال مالی فعلی –مارس 2022- استفاده کند.
به گفته این شرکت، Shell بوتادین زیست پایدار را توسط روش تعادل جرمی –از طریق دو فرایند- در سایت سنگاپور خود تولید خواهد کرد. روش اول ضایعات لاستیک را به روغن پیرولیز تبدیل کرده و سپس آن را به عنوان خوراک وارد naphta cracker می کند. روش دوم از یک خوراک زیستی به عنوان خوراک naphta cracker استفاده می کند. این کارخانه یکپارچه در سال 2012 آنلاین شد و دو سال بعد گسترش یافت.
بر اساس تحقیقات داخلی Asahi Kasei، آنها اولین کمپانی در جهان خواهند بود که از بوتادین با منشا ضایعات لاستیک و اولین کارخانه در ژاپن که از برای تولید S-SBR از بوتادین با منشا زیست توده استفاده کرده اند. به گفته این کمپانی، S-SBR به عنوان ماده بهینه برای تایرهای دوستدار محیط زیست شناخته شده و قادر به کاهش چشمگیر انتشار کربن در طول چرخه عمر تایر خواهند بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا