اخبار

اختصاصی بسپار/ کنترل دقیق محصولات شفاف اکسترودشده با لیزر

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر یک سیستم مبتنی بر لیزر به صورت بر خط، قطر محصول را بررسی می کند و فرایند عیب یابی محصولات شفاف اکسترودر را انجام می‌دهد. این سیستم با عنوان Aeroel Extruline، ساخت شرکت Marposs از تولید محصولات خارج از محدوده ی خطای قابل قبول جلوگیری می‌کند. این کار با استفاده از مکان یابی خطای قطر در طول محصول ایجاد می شود. این کار برای استفاده در لوله های شفاف، تیوب های پزشکی، کابل های برق و محصولات مشابه کاربرد دارد.

فناوری غیر تماسی بررسی نمونه های در حال حرکت را امکان پذیر می کند. این کار برای نمونه های بسیار داغ و یا نرم بدون آسیب رسیدن به آن قابل انجام است. در صورت خارج از رده بودن نمونه، دستگاه آلارم می دهد و این موضوع باعث کاهش قسمت‌های ضایعاتی شده و می توان آن ها را بعدا از فرایند خارج کرد.

قطر و یا بیضوی بودن قطعه بین 0.05 میلی متر تا 149 میلی متر قابل کنترل شدن است. این کار با استفاده از لیزر تکی و یا دوگانه انجام می شود. این موضوع به محدوده ی قطر و نوع محصول وابسته است. لرزش محصول و حرکت آن اثری بر روی فرایند تشخیصی لیزر ندارد. لیزر دقیقا بعد از سر اکسترودر نصب می‌شود. این موضوع باعث حذف هرگونه تماسی بین لیزر و اجزای دیگر دستگاه مانند غلطک ها می شود و دقت را افزایش می دهد و همچنین به فرایند بررسی خطا سرعت بیشتری می دهد. استفاده از نرم افزار Extruline نیز استفاده از این دستگاه را بسیار ساده تر کرده است. این نرم افزار حتی به آموزش نیز نیازی ندارد و به سادگی قابل استفاده است. این سیستم، Glass Logic را نیز شامل می شود. این نرم افزار توسط Aeroel ایجاد شده است و بررسی دقیق تر محصولات شفافی مانند لوله های شفاف و یا تیوب های دارویی را فراهم می کند. این نرم افزار از پیش در شرکت برنامه ریزی شده و بلافاصله پس از نصب قابل استفاده است.

با اتصال یک چاپگر به صفحه نمایش CE-200، کاربر می تواند مجموعه ای از اطلاعات آماری شامل خطاها در طول تولید محصول را دریافت کند. این صفحه همچنین می تواند با اتصال به یک شبکه ی داخلی، اطلاعات خود را به یک کامپیوتر انتقال داده و به این ترتیب می توان این اطلاعات را مجدد بارگذاری کرده و مورد بررسی قرار داد.

سیستم های Extruline، از یک لیزر Xactum استفاده می کنند. این لیزر در خارج از اکسترودر نصب شده و قطر خارجی محصول را اندازه گیری می کند. غیرتماسی بودن این سیستم باعث می شود فرایند تشخیصی بدون آهسته کردن و یا توقف خط تولید انجام شود و همچنین لرزش و حرکت محصول تاثیری بر فرایند تشخیصی این دستگاه ندارد. قطر میانگین به طور دائمی با مقادیری که از پیش به دستگاه داده شده است مقایسه می شود. اگر اندازه ی نمونه، با مقدار داده شده متفاوت باشد، نرم افزار به طور خودکار شرایط اکسترودر را تغییر می دهد تا محصول به شرایط استاندارد بازگردد. داده های اندازه گیری شده بر روی نمایشگر CE-200 نشان داده می شوند. همه ی اندازه گیری ها ثبت می شوند و برای کامل کردن گزارش آماری جمع بندی می شوند.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا