اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/گزارشی از نمایشگاه Fakuma2023 (بخش دوم): جدیدترین و پیشرفته ترین سیستم‌های کنترل کیفیت

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ ایران پلیمر  ماشین‌آلات نوین فرآورش پلاستیک در حال توسعه هستند تا پیشرفته‌تر و خودکارتر شوند، تجهیزات کنترل کیفی و اندازه‌گیری نیز برای برآوردن نیازهای بیشتر محصولات در حال توسعه هستند. ارائه دهندگان سامانه‌های کنترل کیفیت آخرین راه حل‌های خود را در Fakuma 2023 به نمایش گذاشتند.

سامانه‌های SIKORA برای خلوص پلت و ابعاد لوله
SIKORA راه حل‌های خود را برای کنترل کیفیت در شیلنگ و لوله در نمایشگاه فاکوما ارائه داد.
ماژولار توسعه یافته PURITY SCANNER ADVANCED نحوه‌ی دسته بندی مطمئن مواد پلاستیکی را نشان می‌دهد. علاوه بر دوربین‌های نوری 25 میکرومتری با وضوح بالا که لکه‌های سیاه و تغییر رنگ را تشخیص می‌دهند، یک دوربین پرتو ایکس، تشخیص آلودگی فلزی را نیز تضمین می‌کند. به جای استفاده از دو دوربین نوری در سامانه‌های رایج موجود در بازار، سامانه SIKORA دارای دوربین سوم برای تشخیص بهتر است تا آلودگی بهتر شناسایی شود.
در غرفه SIKORA، از بازدیدکنندگان دعوت شد تا نمونه‌هایی را برای آزمایش با سامانه کنترل و تحلیل PURITY CONCEPT V به صورت رایگان بیاورند تا آن را برای آلودگی بررسی و تجزیه و تحلیل کنند.
این سامانه برای کاربردهای آزمایشگاهی قابل تکرار مناسب است و آلودگی‌های سیاه و رنگی از اندازه 50 میکرومتر به بالا و همچنین تغییر رنگ‌ها را تشخیص می‌دهد. تجزیه و تحلیل کمتر از یک دقیقه طول می‌کشد.
این شرکت در زمینه‌ی رانشگری، CENTERWAVE 6000/250 را برای اندازه گیری بی وقفه لوله‌ها در محدوده قطر 32 تا 250 میلی متر در حین تولید بر اساس فناوری امواج میلی متری ارائه کرد.
در این خط، سامانه کنترل کیفیت بدون توقف و قابل اعتماد است و همچنین کنترل خودکار را امکان پذیر می‌کند. شاخصه‌ی این محصول عملکرد ساده‌ی آن است. با فشردن یک دکمه، کاربر بلافاصله مقادیر اندازه گیری پیوسته و دقیق را بدون تنظیم پارامترهای محصول، بدون تأثیر محیط و بدون هیچ گونه واسنجی (calibration) دریافت می‌کند.

خط فیلم و سامانه‌های اندازه گیری خواص بسپار از OCS
شرکت آلمانی OCS Optical Control Systems، ارائه‌دهنده راهکارهای تضمین کیفیت در صنعت پلیمری و پتروشیمی، خط فیلم ریخته گری (Cast) خود را برای اندازه‌گیری خواص بسپارها درنمایشگاه فاکوما ارائه کرد.
خط فیلم ریخته گری برای انجام اندازه گیری ویژگی‌های نوری و فیزیکی بسپار‌ها در تولید فیلم‌های ریخته گری با کیفیت بالا، از جمله فرآیند رانشگری و خنک کننده‌ها استفاده می‌شود.
تمام تنظیمات و پارامترها، مانند سرعت رانشگر، دما، کشش فیلم، نیروی سیم پیچ و قطر سیم پیچ، توسط یک سامانه کنترل پنل لمسی ذخیره می‌شوند که تضمین می‌کند کیفیت فیلم می‌تواند در هر زمان دوباره به همان شکل حاصل شود.
این کارایی برای اندازه‌گیری‌های برخط و برون خط نوری و فیزیکی مهم است، به‌عنوان مثال در تشخیص ژل‌ها، آلودگی‌ها، تخریب‌ها و سایر ناخالصی‌ها و همچنین اندازه‌گیری کدری، براقیت، چگالی و افزودنی‌ها.
بسپارهای قابل آزمایش توسط OCS Cast Film Line عبارتند از PP، PET، PC، HDPE و LDPE و مواد قابل آزمایش پلت و پودر هستند.
رانشگراندازه‌گیری (ME) مجهز به تنظیم ارتفاع انعطاف‌پذیر (موقعیت تزریق) است و آن را می‌توان با یک موتور الکتریکی در موقعیت نگهداری و تمیز کردن قرار داد.
ساختار ماژولار تحلیلگر فیلم (MFA) امکان تطبیق آسان تجهیزات اندازه گیری و آزمون اضافی را فراهم می‌کند.
علاوه بر این، OCS اسکنر پلت (PS25C) و سامانه‌ی توزیع اندازه و شکل پلت (PSSD) را نمایش داد.
با PS25C، پلت‌های بسیار شفاف و مات را می‌توان با استفاده از یک دوربین ماتریسی با کارایی بالا، روی صفحه ارتعاشی تحلیل کرد. این سامانه ناخالصی‌هایی را که انحراف رنگ را نشان می‌دهند، تشخیص می‌دهد. کوچکترین اندازه‌ی آلودگی قابل تشخیص 10 میکرومتر است.
همه انواع پلت‌ها را می‌توان در زمان ریزش با استفاده از دوربین اسکن خطی با PSSD که پلت‌ها را بر اساس ویژگی‌های ریخت شناختی (morphology) آن‌ها طبقه بندی می‌کند، تجزیه و تحلیل کرد. کوچکترین اندازه قابل تشخیص 70 میکرومتر است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا