اخبار

اختصاصی بسپار/ گفت وگو با احسان اقبالی مدیر فروش شرکت اطلس ماشین: در تناژ بالا اصلا ساخت داخل نداریم

بسپار/ایران پلیمر بنده احسان اقبالی، مدیر فروش شرکت اطلس ماشین هستم. شرکت اطلس از سال ۶۸ در خراسان رضوی فعال بوده و در زمینه طراحی و ساخت ماشین‌آلات تزریق پلاستیک شناخته شده است. این فعالیت تا سال ۸۶-۸۷ ادامه پیدا کرد و از سال ۸۷ نماینده انحصاری ماشین آلات شرکت هایدای چین در ایران، افغانستان و عراق شدیم.
واردات این ماشین‌آلات را انجام می‌دادیم و الان هم انجام ‌می‌دهیم، خدمات پس از فروش و گارانتی (که همه اینها در قرارداد مشتری ذکر شده است) را هم خود مجموعه ما ارایه می کند. تا الان نزدیک به ۱۶۰۰ دستگاه در کل کشور نصب کرده ایم در بخش های مختلف قطعات خودرویی، پزشکی، ظروف آشپزخانه و کشاورزی و … . خدمات ۲۴ ساعته و بازدید دوره‌ای داریم و گارانتی های دستگاه‌ها هم که متنوع هست و در بعضی تناژها ۲۴ ماه، بعضی ۱۲ ماه و بعضی ۱۸ ماه گارانتی داریم.

اقبالی در ادامه می افزاید: ما سعی کردیم در زمینه بومی‌سازی هم فعالیت کنیم و یکسری از قطعات اصلی دستگاه را که داریم وارد می‌کنیم، بسازیم. البته در تناژهای سنگین که اصلا ساخت داخل نداریم. البته این را بگویم که واردات ماشین آلات فناور هیچ اشکالی ندارد ولیکن الان داریم به سمتی می‌رویم که بتوانیم برخی قطعات دستگاه ها را بومی‌سازی کنیم.
اقبالی در مورد عرضه تولیدات جدید در نمایشگاه می گوید: محصول جدید ما سری‌های L تزریقی است که ظرفیت تزریق بیشتری دارد، کنترلرهای هوشمند روی آن نصب شده و برای مثال در تناژ ۱۷۰ تن نسبت به تناژ مشابه بقیه شرکت‌ها می‌توانم بگم بین ۱۰-۱۵ درصد در توان تزریق و گیره قوی‌تر شده است.
ما صادراتی به کشورهای افغانستان و عراق داشته ایم که ادامه دارد. البته در این یک ماهی که بحث روی کار آمدن طالبان در افغانستان اتفاق افتاده صادرات ما متوقف شده. اما قبل از طالبان صادرات به افغانستان داشتیم و راه اندازی و ارایه خدمات هم با توجه به نزدیکی ما به شرکت‌های مختلف که اکثرا در هرات و کابل هستند، انجام می‌شد.

من قطعا به آینده خوش‌بین هستم و اگر نرخ دلار و وضعیت بازار حتی در حد کمی پایدار شود، فکر می‌کنم اکثر صنعت‌گران راضی باشند. این نوسانات که شب می‌خوابید، صبح بیدار می‌شوید قیمت عوض شده، این دارد همه را اذیت می‌کند!

(ادامه دارد …)

متن کامل این گفت و گو را در شماره 229 ماهنامه بسپار که در نیمه آبان ماه ۱۴۰۰ منتشر شده است بخوانید.

در صورت تمایل به دریافت نسخه نمونه رایگان و یا دریافت اشتراک با شماره های ۰۲۱۷۷۵۲۳۵۵۳ و ۰۲۱۷۷۵۳۳۱۵۸ داخلی ۳ سرکار خانم ارشاد تماس بگیرید. نسخه الکترونیک این شماره از طریق طاقچه  و  فیدیبو  قابل دسترسی است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا