اخبار

اختصاصی بسپار/ گفت و گوی بسپار با آقای اردینی، واحد فروش آوند پلاستیک: عرضه مواد اولیه خیلی کم است!

بسپار/ایران پلیمر بنده اردینی هستم از واحد فروش شرکت آوند پلاستیک. محصولات ما شامل ظروف پلاستیکی پلی اتیلنی دهانه گشاد است که معمولا در صنعت رنگ و چسب استفاده می‌شود، مضافا این که محصولات ما قابل استفاده در صنایع غذایی نیز هستند.
به افغانستان، عراق و تاجیکستان صادرات داریم.

اردینی در خصوص تامین مواد اولیه و مشکلات آن می گوید: خیلی مشکل داریم. عرضه خیلی کم است؛ سهمیه‌های ما خیلی کم است و کلا برای خرید مواد اولیه مشکل داریم. با این نحوه توزیع مواد اولیه، تولیدکننده به راحتی نمی‌تواند کار کند. دردسرهای زیادی از این بابت برای ما ایجاد شده است. با قیمت تمام‌شده‌ای که یک محصول تولیدی همین امروز برای ما تمام ‌می‌شود و نحوه توزیع آن، رقابت بسیار سخت است.
ما نمی‌توانیم با راحتی و فراغ بال به مشتری قیمت بدهیم چون الان به مشتری قیمت بدهیم، یک ساعت دیگر یا فردا ممکن است قیمت متفاوت باشد و صد در صد هم حق با مشتری است و ما نمی‌توانیم اعتراض کنیم و در نتیجه این تولیدکننده است که متضرر می‌شود.

وی می افزاید: بعد از بحث کرونا، این اولین نمایشگاهی است که در صنعت ما برگزار می‌شود. در نمایشگاه تهران هم قطعا شرکت خواهیم کرد. افق ما بیشتر افق صادراتی است و هدفمان از حضور در نمایشگاه ها هم همین است.
وضعیت ما در بازار داخلی خدا را شکر خوب است ولی خب چشم‌انداز صادراتی داریم.
تا اینجا در نمایشگاه البته بازدیدکننده خارجی نداشتیم ولی قبل از نمایشگاه یک نشست با تجار افغانستان داشتیم که صحبت‌های خوبی انجام شد. نمایشگاه می‌توانست بهتر باشد. اطلاع رسانی که انجام شده نسبت به نمایشگاهی که برای اولین بار بعد از کرونا برپا شده، کم بود و خیلی‌ها الان در سطح شهر مشهد هم نمی‌دانند که چنین نمایشگاهی در حال برگزاری است.

 

(ادامه دارد …)

متن کامل این گزارش را در شماره 229 ماهنامه بسپار که در نیمه آبان ماه ۱۴۰۰ منتشر شده است بخوانید.

در صورت تمایل به دریافت نسخه نمونه رایگان و یا دریافت اشتراک با شماره های ۰۲۱۷۷۵۲۳۵۵۳ و ۰۲۱۷۷۵۳۳۱۵۸ داخلی ۳ سرکار خانم ارشاد تماس بگیرید. نسخه الکترونیک این شماره از طریق طاقچه  و  فیدیبو  قابل دسترسی است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا