اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/ گفت و گوی بسپار با فرشاد دبیری، مدیر فروش پادنا پلیمر: معرفی دو محصول جدید برای صنایع خودرویی و بسته بندی در ایران پلاست

بسپار/ایران پلیمر فرشاد دبیری، مدیر فروش شرکت پادنا پلیمر، شرکتی دانش بنیان در زمینه تولید کامپاند و مستربچ است که از سال 1387 در صنعت پلیمر و صنایع وابسته فعالیت می کند.

بسپار- در نمایشگاه ایران پلاست با معرفی چه محصولی حضور خواهید داشت و چه برنامه هایی دارید؟

دبیری: ما امسال در شانزدهمین نمایشگاه ایران پلاست دو محصول جدید در صنعت خودروسازی و فیلم و بسته بندی برای ارائه و رو نمایی رسمی خواهیم داشت. محصولی که برای صنعت خودرو سازی تولید کردیم، کامپاندی ست که برای پنل های الکتریکی خودروها استفاده می شد و تا پیش از این تامین کننده های آن خارجی بودند.  محصول بعدی که در صنعت فیلم های بسته بندی معرفی می شود، در حوزه زیست تخریب پذیر ها قرار دارد و ما علاوه بر تاییدیه های رسمی داخلی، تاییدیه های اتحادیه اروپا و امریکا را نیز برای این محصول دریافت کرده ایم.

بسپار- آینده فناوری در بخشی از صنعت پلیمر که شما در آن فعال هستید، چیست؟

دبیری: با توجه به منابع محدود صنایع مختلف مثل چوب و یا فلزات، صنعت پلیمر پیشرو در این موضوع است چرا که ما کامپاندهایی را داریم که می تواند جایگزین چوب بشود مانند کامپاند چوب پلاست. این موضوع در صنایع مختلف هم مثال زدنی ست مثل صنعت خودرو سازی که در حال حاضر بیش از 70 درصد مواد مصرفی آن پلیمری است. پلیمرها برای این مصرف، از لحاظ وزن و هزینه و همینطور خواص مواد ایده آل تر هستند.

ایران کشور غنی از لحاظ نفت و گاز است و ایران در منطقه در بحث پلیمر حرف اول را می زند و خوشبختانه ما در کشور های اوراسیا، آفریقایی و شرق آسیا ورود کردیم و فکر می کنم جای پیشرفت خوبی داشته باشیم چرا که بازار هدف گسترده است و امکان رشد و پتانسیل پیشرفته شدن را دارد.

بسپار- نقش نمایشگاه های تخصصی را در توسعه بازارهای خود چه قدر می دانید؟ ایران پلاست چه نقشی دارد؟

دبیری: ایران پلاست مهم ترین رویداد پلیمری سال است که تاثیر مثبتی دارد و شرکت ها می توانند به صورت B2B با مشتریان خود ارتباط برقرار کنند و راجع به محصولات و آینده آنها و همینطور بازارها گفتگو به عمل بیاورند. علاوه بر شرکت های داخلی در بحث صادرات  و ورود شرکت های خارجی هم بسیار کمک کننده بوده است.

امیدواریم امسال برخلاف دوسال گذشته که نمایشگاه بدون حضور شرکت های خارجی برگزار شد، بتوانیم موفقیت هایی در زمینه صادرات داشته باشیم و وجود شرکت های خارجی را در نمایشگاه شاهد باشیم. ایران پلاست نقطه عطفی برای غرفه گذاران است که با حجم زیادی از بازدید کنندگان مواجه هستند که ایده های خوبی را می توانند برای تولید محصولات آینده خود شکل دهند.

بسپار- چه پیشنهادی برای ایران پلاست فعلی و ایران پلاست های آتی دارید؟

دبیری: امسال با توجه به زمان برگزاری که اول مهر است به نظر زمان مناسبی می آید و امیدواریم بتوانیم شرکت های خارجی را نیز در این نمایشگاه داشته باشیم. پیشنهاد بنده این است که از لحاظ زمانی جا به جایی آنچنانی رخ ندهد و هر ساله هفته ابتدایی مهر نمایشگاه برگزار بشود و برنامه ریزی روتینی برای برگزاری آن وجود داشته باشد. پیشنهاد بعدی در بحث تبلیغات است که متاسفانه برخلاف صنایع و نمایشگاه های دیگر، تبلیغات آن بسیار کم است و اثرگذار نیست!

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا