اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/ گفت و گوی بسپار با محمدرضا قرقچیان، رییس فروش آرسام پلاست راز: رونمایی از یک محصول دانش بنیان در ایران پلاست

بسپار/ایران پلیمر #ایران_پلاست آرسام پلاست از سال 1394 کار خود را در منطقه صفادشت کرج شروع کرد. ما از ابتدا روی تولید کامپاندهای پلیمری پیشرفته و کامپاند های مهندسی با تکنولوژی بالا کار را آغاز کردیم. استراتژی مجموعه به طور تخصصی بر روی کامپاند های مهندسی در مصارف خاص و با ویژگی های فنی خاص بوده است. حوزه فعالیت مجموعه نیز از صنعت خودرو شروع شد و در زمینه سیستم سوخت رسانی، سیستم هوا رسانی خودرو، کامپاندهای مهندسی تولید کردیم و با بالا رفتن تجربه کاری به حوزه لوازم خانگی، مبلمان اداری و سایر حوزه هایی که نیازمند کامپاندهای پلیمری هستند ورود و در حال حاضر با ظرفیت 11 هزار تن در سال مشغول فعالیت هستیم.

 

ایران پلیمر- در نمایشگاه ایران پلاست با معرفی چه محصولی حضور خواهید داشت و چه برنامه هایی دارید؟

قرقچیان: ما در این نمایشگاه یک محصول دانش بنیان برای معرفی داریم که به سبد محصولات دانش بنیانمان اضافه شده است و آن محصول TPO نام دارد که در صنعت خودرو بسیار کاربردی ست و به عنوان روکش ایربگ بر روی داشبرد استفاده می شود. این محصول به عنوان محصول های تک در حوزه کامپاند های پلیمری شناخته می شود و ما در این نمایشگاه از این محصول رونمایی خواهیم کرد.

 

ایران پلیمر-  آینده فناوری در بخشی از صنعت پلیمر که شما در آن فعال هستید، چیست؟

قرقچیان: چیزی که در صنعت و علم پلیمر بسیار حائز اهمیت هست این است که ما اگر هر چقدر علم و فناوری به این بخش اضافه کنیم قطعا بروزتر و پیشرفته تر خواهیم شد چرا که علم پلیمر یک علم جدیدی ست. اتفاقی که در چند سال اخیر افتاده این است که شرکت های پلیمری و شرکت های تولید کننده قطعات پلیمری به سمت وجود یک فرد به عنوان کارشناس پلیمر در مجموعه خود پیش رفتند و این امر به ارتقای صنعت پلاستیک و پلیمر کمک کرد. افراد کارشناس می توانند در بحث ارتقای کیفیت ها و همچنین ارزان سازی بسیار کمک کننده و برای سازمان موثر واقع شوند. با روند جدی فعالیت انجمن مستربچ و کامپاند در ایران که در سالهای اخیر شاهد آن بودیم، فکر می کنم در آینده نه چندان دور شاهد تکنولوژی ها و فناوری های روز دنیا در  صنعت پلیمر و کامپاند باشیم و امیدواریم پتروشیمی ها را هم در این سطح از تکنولوژی ببینیم.

 ایران پلیمر – نقش نمایشگاه های تخصصی را در توسعه بازارهای خود چه قدر می دانید؟ ایران پلاست چه نقشی دارد؟

قرقچیان: نمایشگاه ایران پلاست به عنوان یکی از مهم ترین نمایشگاه هایی تخصصی شناخته می شود و قطعا مکانی که دوستان همکار در این صنعت در آن حضور داشته باشند، به ارتقای سطح بازاری و تکنولوژی ما کمک کننده است. نمایشگاه های تخصصی مسبب ارتباط نزدیک تری بیین تولید کنندگان این حوزه است. به نظر بنده نمایشگاه های این چنینی با جدیت بیشتری باید در فعالیت باشند. اتفاقی که در ایران پلاست های یک و دوسال پیش افتاد، اینکه ساعت نمایشگاه ها دچار تغییر شد و ما حدود چهار ساعت از زمان بازدید را از دست دادیم، اجحافی بود که در حق بازدید کنندگان و غرفه گذاران شد. امیدواریم نگاه بهتری به نمایشگاه داشته باشند که بتوانیم مسیر را برای ارتقای تکنولوژی و فناوری هموار کنیم.

 

ایران پلیمر – چه پیشنهادی برای ایران پلاست فعلی و ایران پلاست های آتی دارید؟

قرقچیان: موضوعی که در ابتدا وجود دارد مسئله ساعت بازدید نمایشگاه هاست چرا که 8صبح تا 15 عصر ساعت مناسبی برای بازدید کنندگان و خروجی بهینه غرفه گذاران نیست. موضوع بعدی این است که بتوانیم شرایطی را ایجاد کنیم که در نمایشگاه یک سری کنفرانس هایی داشته باشییم (مانند کنفرانس های همه ساله انجمن مستربچ) تا مقالاتی در آن ارائه بشود که در تایم نمایشگاه اتفاق بیفتند و مباحث علمی مرتبط از طریق حوزه دانشگاه به حوزه صنعت انتقال پیدا کند. نمایشگاه، هم به دید یک ایونت بازرگانی و تجاری باشد و همچنین تزریق علم نیز در آن صورت بگیرد که خالی از لطف نیست.

 

نمایشگاه ایران پلاست از 30 شهریور تا دوم مهرماه برپاست. گروه رسانه ای بسپار/ ایران پلیمر در سالن همیشگی خود در خلیج فارس حضور دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا