اخبار

اختصاصی بسپار/ گفت و گوی بسپار با مدیر نمایشگاه پلاستیک و لاستیک مشهد/ بازدید از نمایشگاه را از دست ندهید/ از دعوت هیات های خارجی غافل نبوده ایم

بسپار/ ایران پلیمر آقای احمدی راد، مدیر نمایشگاه مشهدپلاست که هفته آینده از 20 تا 23 مهرماه در مشهد برگزار خواهد شد، به خبرنگار بسپار گفت: بالاخره بعد از دو سال که کشور در همه گیری کرونا گرفتار بود و سال گذشته هم برگزاری نمایشگاه لغو شد، امسال بعد از یک نوبت تعویق تاریخ به دلیل همزمانی با موج پنجم، نمایشگاه از 20 تا 23 مهرماه برگزار می شود.

وی افزود: همکاران من در شرایط بسیار دشواری موفق به جذب غرفه گذاران و مشارکت کنندگان این دوره شدند.

نمایشگاه لاستیک و پلاستیک مشهد بعد از کرونا نخستین نمایشگاه تخصصی این حوزه است. البته نمایشگاه تبریز قبل ما بود ولی شنیده های ما حاکی از آن است که چندان مثبت نبوده است. ما با سختی های فراوان و با پیگیری زیاد همکاران توانستیم نمایشگاه را در سطح مطلوب (و البته نه در حد اعلا) ساماندهی کنیم. فکر می کنیم با توجه به شرایط اقتصادی و همه گیری ویروس کووید19 و جمیع شرایط نمایشگاهی قابل قبول  خواهد بود.

احمدی راد در ادامه به خبرنگار بسپار گفت: شرکت های خوبی در شاخه ماشین آلات و مواد اولیه و محصولات پلیمر از نمایشگاه استقبال کرده و غرفه گذار هستند. بیشتر این شرکت ها در صنعت پلاستیک فعالند و صنعت رنگ و رزین استقبال خوبی از نمایشگاه نداشت. البته 5 شرکت برای حضور در تاریخ اول اعلام شده برای نمایشگاه یعنی در مرداد ثبت نام کرده بودند که با تغییر تاریخ حضور خود را لغو کردند.

از او در مورد تعداد و فضای اختصاص یافته به شرکت ها پرسیدیم. احمدی راد پاسخ داد: 3000 متر فضا مسقف در اختیار نمایشگاه قرار گرفته است و 35 غرفه گذار در آن حضور دارند. اتحادیه پلاستیک مشهد و همچنین نشریات و رسانه های تخصصی خوشبختانه حمایت خوبی از این دوره نمایشگاه داشتند که ماحصل آن نمایشگاه جاری است.

علاوه بر آن در سطح شهر مشهد با بنرآویزها دعوت به نمایشگاه را خواهیم داشت. کارت های دعوت برای متخصصین هم چاپ و از طریق تشکل ها ارسال می شود.

وی در مورد احتمال بازدید هیات های خارجی از کشورهای منطقه می گوید: واقعیت این است که ما هیات متخصصی زا شامل روسای اتحادیه های پلاستیک و سرمایه گذاران و مشتریان محصولات پلاستیک ایران از افغانستان دعوت کرده بودیم. با توجه به شرایطی که در این کشور به وجود آمد، ترددها سخت شده ولی برخی از این دوستان تاجر دعوت شده، در مشهد مستقر هستند که قطعا برای بازدید به نمایشگاه خواهند آمد. مطلع شدیم یک هیات ازبک هم همزمان در تهران هستند که مشغول رایزنی و دعوت از آنها برای بازدید از نمایشگاه پلاستیک و لاستیک مشهد هستیم.

اتحادیه پلاستیک مشهد در غرفه ای اختصاصی که به آنها واگذار کرده ایم میهمانان ویژه ای خواهند داشت و پیش بینی می کنیم استقبال بازدید از نمایشگاه هم خوب باشد.

وی همچنین گفت: تمامی پروتکل های بهداشتی که از طرف سازمان توسعه تجارت و وزارت بهداشت به شرکت های نمایشگاهی اعلام شده، دقیقا رعایت خواهد شد. علاوه بر آن در ورودی نمایشگاه به صورت خودرویی و پیاده، امکان واکسیناسیون پیش بینی شده است. مواد ضدعفونی کننده، ماسک و فاصبه اجتماعی هم مواردی است که لزوما رعایت می شود. همانطور که می دانید سالن های نمایشگاهی سقف بسیار بلندی دارند و این امر تهویه هوا را تسهیل می کند. دوستان وزارت بهداشت هم مستمرا حضور دارند و شرایط را رصد می کنند.

برای افتتاحیه نمایشگاه از مقامات دولتی استان از جمله سازمان صمت، اتاق اصناف، خانه صمت، استانداری و … دعوت خواهیم کرد که احتمالا تاییدیه حضور خود را نزدیک تر به نمایشگاه اعلام می کنند.

 

 

احمدی راد در خصوص دوره آتی نمایشگاه گفت: مجوز نمایشگاه های مشهد سه دوره ای است و این دوره پایانی برگزاری توسط ماست. امسال مجدد مزایده برگزار می شود و گروه برنده مزایده زمان جدید را معلوم می کنند. هر چند برنامه برگزاری این نمایشگاه اصولا برای مردادماه طبق نظر دوستان مشارکت کننده برنامه ریزی می شود.

او در پایان گفت: ضمن تشکر از شما که خبررسانی هایتان در مجله و سایت ها قطعا کمک شایانی به برگزاری نمایشگاه است، از همه علاقه مندان دعوت می کنم که هم برای بازدید از نمایشگاه تشریف بیاورند و هم زیارت حرم امام رضا (ع) را در نظر داشته باشند. نمایشگاه ما همزمان با نمایشگاه قطعات خودرو خواهد بود که شاید برای خیلی از دوستان جذابیت بیشتری ایجاد کند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا