اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/ گفت و گوی بسپار با مرتضی نیک سرشت: ایجاد دبیرخانه دایمی ایران پلاست ضروری است/ ادامه کار شورای سیاستگذاری باید یک مطالبه عمومی باشد

بسپار/ایران پلیمر  مرتضی نیک سرشت دبیر انجمن همگن ماشین سازان در گفت و گویی با خبرنگار بسپار/ ایران پلیمر در خصوص ایران پلاست شانزدهم و نقش تشکل ها در شورای سیاستگذاری نمایشگاه صحبت کرد.
او گفت: متاسفانه تاریخ اعلامی این دوره با روزهای تعطیل مذهبی و تعطیلات پایانی شهریورماه همزمان شده بود که می توانست خللی در نمایشگاه ایجاد کند. تلاش شد حتی به قدر یک تا دو هفته عقب بیفتد که از ماه صفر خارج شویم. البته با توجه به عدم وجود زمان خالی در جدول شرکت سهامی نمایشگاه ها به نتیجه نرسید. حتی زمانی در آبان ماه و بعد از نمایشگاه K المان و پلاست اوراسیای ترکیه پیشنهاد شد که با آن هم موافقت نشد. ولی قول دادند که با هر تاریخ پیشنهادی برای ادوار آینده موافقت کنند.
بررسی هایی روی تاریخ مناسب انجام شد و دو تشکل موثر ماشین ساز و تولیدکننده مستربچ و کامپاند نهایتا دهه دوم مهر را پیشنهاد دادند که مصوب شد. به نظر می رسد تا 5 سال آینده بهترین زمان باشد.
نیک سرشت در ادامه صحبت های خود به برخی دیگر از موارد پیگیری شده در نشست های شورای سیاستگزاری ایران پلاست اشاره کرد: در خصوص کیفیت هیات های تجاری هم گفت و گوهایی انجام شد. نظر شورا این بود که اسامی درخواستی پالایش شده و حضور هیات های تجاری کیفیت سنجی بشود تا شاهد حضور هیات های ضعیف در نمایشگاه نباشیم.
همچنین در خصوص ثبت نام در ورودی های نمایشگاه و دادن اجازه ورود به متخصصین صحبت شد و اینکه اگر بتوان این اطلاعات و داده ها را بعد از نمایشگاه همراه با آنالیزها و به صورت تحلیلی در اختیار مشارکت کنندگان گذاشت، بسیار خوب است.
پیشنهاد تبلیغات نمایشگاه در سایت های خارجی، در شهرک های صنعتی و در بیلبوردهای شهری هم ارایه شد که هم در کشورهای مختلف و هم در استان ها نام نمایشگاه مطرح شود و افراد علاقه مند به بازدید از تاریخ و فعالیت های نمایشگاه مطلع شوند.
در خصوص ساعت نمایشگاه هم دوستان برآوردهایی داشتند که هر غرفه گذار به طور متوسط ساعتی 35 میلیون تومان برای حضور در نمایشگاه هزینه می کند. بنابراین بهتر است از ساعات موثر روز استفاده بیشتری بشود.
خود ما پیگیری ها و مکاتباتی با پلیس راهور داشتیم که با توجه به مساله ترافیکی منطقه نمایشگاه در هر حال با آن موافقت نشد.

نیک سرشت معتقد است، استمرار کار شورای سیاستگذاری ایران پلاست باید یک مطالبه عمومی در صنعت پلیمر باشد: ما از اعضای خود هم می خواهیم که در همه جا این مطالبه جدی را مطرح و دنبال کنند. همه تشکل ها باید در کنار نمایشگاه بایستند و به آن کمک بدهند. اگر حمایت تشکل ها نباشد، چنانکه در برخی دوره ها شاهد بودیم، نمایشگاه بسیار کم بهره بود.
البته که هیچ کاری بی نقص نیست ولی از یاد نبریم تا وقتی فعالیت شورای سیاستگذاری استمرار نداشته باشد و از همین بعد نمایشگاه، در ماه آبان و آذر جلسات شورا را برای دوره هفدهم تشکیل ندهیم، نتیجه جدی و موثر به دست نخواهد آمد.
از طرف دیگر مجری هم باید به این دیدگاه برسد. آقای بنوی را شخصا، فرد بسیار مثبتی دیدم که کاملا علاقه مند به همکاری و شنیدن نظرات تشکل ها و پایبندی به خواست های آنان است.
نیک سرشت در خصوص سالن های در اختیار انجمن هم گفت: بله ما سالن 38B را در اختیارداشتیم و جانمایی اعضای انجمن همگن ماشین سازان بدون هیچ مشکلی در این سالن انجام شد. در سال های پیش متراژها کوچک بود اما امسال خواهید دید که شرکت ها در فضاهای بزرگ و خوبی جانمایی شده اند. از هیات های مختلفی هم برای بازدید از این سالن دعوت کرده ایم. از اعضا هم دعوت می کنیم که همراه میهمانان خود از سالن 38B بازدید کنند.

ایران پلیمر- و پیشنهاد شما برای آینده ایران پلاست چیست؟
نیک سرشت: این نظر شخصی من است که سالها در خدمت صنعت پلاستیک بوده ام. ایران پلاست باید یک دبیرخانه دایمی داشته باشد. برای برندسازی ایران پلاست در منطقه و دنیا، این کار از ضروریات است.
نکته دیگر هم به شرکت سهامی نمایشگاه ها بر می گردد. باید واقعا قبول کنند که تغییراتی در سایت نمایشگاهی لازم است. سالن های فعلی بعضا قدیمی با سقف کوتاه و ستون های زیاد هستند. این نقشه ها هم باید مثل همه نمایشگاه های پیشرو دنیا تغییر کند و به روز شود.

تلاش کردیم در حد توان خود برای تامین برق مورد نیاز اعضای خود در نمایشگاه و دیگر امور اجرایی مثل اجاره جرثقیل و غیره اقدام کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا