اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/ گفت و گوی بسپار با پردیس رستم زاده، مدیرعامل بساپلیمر: محیط دوستی با تولید محصولاتی کیفی و با عمر بیشتر

بسپار/ایران پلیمر تحصیلات بنده کارشناسی ارشد مهندسی پلیمر است. پس از پایان تحصیل، فعالیت ما در این واحد تولیدی آغاز شد. سال 91 ثبت شرکت صورت گرفت و در مرکز رشد پلیمر به عنوان یک هسته فناور، آغاز به کار کردیم. از ابتدا اخذ گواهی‌نامه را جدی گرفتیم که اولین آنها نانو مقیاس بود. سعی کردیم از ابتدای شروع فعالیت سیستم مدیریت کیفیت را پیاده سازی کنیم و طبعا فعالیت های بازاریابی ما هم با شروع فعالیت استارت خورد و با توجه به سایزی که در صنعت داشتیم به تدریج توانستیم خود را به بازار معرفی کنیم. خوشبختانه با رشدی که داشتیم موفق شدیم فعالیت خود را هم در زمینه توسعه سبد محصول و هم در زمینه توسعه بازار رشد دهیم.
در حال حاضر تولیدات ما به صورت رسمی در شهرک صنعتی کاسپین انجام می شود. تیم ما سازمان یافته است و وظایف کاملا تفکیک و به صورت تخصصی تقسیم شده تا بتوانیم رشد متوازنی در حوزه های مختلف داشته باشیم. تمرکز اصلی ما در شرکت بساپلیمر، پوشش های کف برای کاربری های مختلف است. محصولات ما در سه دسته اصلی پایه رزین های اپوکسی، پلی یورتان، آکریلات به صورت تخصصی است که انواع لاک، روکش و پرایمر هایی را در دست تولید داریم که برای کاربری های مختلف استفاده می شوند. برای مثال پوشش هایی با مقاومت در برابر حرارت مستقیم یا پرایمر هایی که به زیرسازی های مرطوب مقاومت دارند و از این دست محصولات با خواص مهندسی خاص. این تنوع در سبد کالایی باعث شده که بتوانیم به مشتریان مختلف در بخش های مختلف راهکار های مناسبی را ارائه دهیم.
اگرچه در صنعتی فعالیت می کنیم که خیلی دوست دار محیط زیست نیست ولی ما تمام تلاش خود را در فرایند تولید در راستای اصلاح کرده ایم. ما از همان ابتدا تلاش کردیم در حوزه زیست محیط دوستی پیشرو باشیم. در سبد محصولات ما همه مدل محصولی وجود دارد ولی یکی از ویژگی های محصولاتی که تولید کردیم فاقد حلال بودن آنهاست که از جمله در پرایمرها و روکش ها این امر صدق می کند و سعی کردیم با افزایش کیفیت محصولات زمان مصرف و کاربرد محصولات خود را به حداکثر برسانیم.
در کنار محصولاتی که با این ترند همراه هستند، در خط تولید هم یک سری اقدامات داشتیم از جمله اینکه فرآیند تولید را به شکلی که مصرف انرژی و مواد به هدر نروند، بهینه کردیم تا اثر کمتری از ردپای ما بر محیط زیست به جا بماند.
ما با هدف ارایه محصولات جدید و محصولاتی که کمتر دیده شده اند، در این نمایشگاه حضور داریم و غرفه را هم بر همین مبنا طراحی کردیم.
رستم زاده در ادامه گفت: ایده اصلی ارایه سبد تخصصی تولیدات ما نتیجه همکاری با شرکت های مطرح بین المللی بوده و با نیم نگاهی به آن شرکت ها سعی کردیم محصولات را به صورت بومی عرضه کنیم.
شرکت ما چون در حوزه مواد شیمیایی فعالیت دارد، یکی از اصلی ترین چالش ها، تامین مواد اولیه است. برخی به دلیل تخصصی بودن تولید در داخل ندارند و تهیه آنها از بازارهای خارجی به دلیل تحریم ها دشوار است. شرکت ها به صورت مستقیم با ما همکاری نمی کنند.
یکی از اصلی ترین انتظارات از دولت که می تواند به تولید کمک کند، ایجاد سیاست هایی ست که راه مبادله با جهان را برای ما تسهیل کند و بعد از آن عدم وجود فساد تا بتوانیم به صورت عادلانه در بازار رقابت کنیم.

(ادامه دارد …)

متن کامل این گفت و گو را در شماره 254 دوماهنامه پوشرنگ از گروه مجلات بسپار که در نیمه دی ماه 1402 منتشر شده است، می خوانید.

در صورت تمایل به دریافت نسخه نمونه رایگان و یا دریافت اشتراک با شماره های ۰۲۱۷۷۵۲۳۵۵۳ و ۰۲۱۷۷۵۳۳۱۵۸ داخلی ۳ سرکار خانم ارشاد تماس بگیرید. نسخه الکترونیک این شماره از طریق طاقچه  و  فیدیبو  قابل دسترسی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا