اخبار

اختصاصی بسپار/ گفت و گو با آیدین محمدی، مدیر عامل چیلر صنعتی البرز: در ساخت چیلر یک نسل از کشورهای صنعتی عقب تریم

بسپار/ایران پلیمر 40 سال فعالیت در حوزه صنایع برودتی (انواع چیلرهای صنعت و ساختمانی، و کولینگ تاور در تناژ مختلف)
آیدین محمدی، مدیر عامل چیلر صنعتی البرز و یکی از نسل دومی های صنعت پلاستیک

بسپار- ظرفیت ساخت چیلر در مجموعه شما در ماه چه قدر است؟ با چه تناژی چیلر می سازید؟ برای چه صنایعی؟
محمدی: ما در راستای اعتقاد راسخی که به شعار همیشگی خود داریم یعنی تولید چیلرهایی با کیفیت بالا و قیمت مناسب و به تبع تقاضای زیادی که از سراسر ایران و کشورهای همسایه برای خرید وجود دارد، ساخت و تولید این دستگاه ها را در تیراژ بالایی در ماه دنبال می کنیم. با تناژهای مختلف ۲، ۵، ۷، ۱۰، ۱۵، ۲۰، ۳۰، ۴۰ و … به بازار ارایه می دهیم که در صنایع مختلفی از جمله پلاستیک، دارویی و بهداشتی، رنگ، نفت و گاز، چاپ و بسته بندی، لمینت و سلفون، قالب سازی، واترجت، وایرکات و دستگاه های بادکن و CNC و ترموفرمینگ ظروف یکبار مصرف کاربرد دارد.
چیلرهای ما در ابعاد مختلف تولید می شود با متریال به روز دنیا و خط مایع که طبق سلیقه ی مشتری انواع کمپرسور، کندانسور، ترموستات، فن، پمپ آب، رنگ و دیگر عوامل را به کار می بریم.

بسپار- در خصوص بحث مصرف منابع انرژی و آب و … در چیلرها ترند دنیا به سمت چه فناوری هایی است؟ در ایران چه طور؟
محمدی: چیلرهای روز دنیا در واقع چیلرهای نسل یک هستند که با بهینه سازی در تکنولوژی کمپرسورها، مبردها (گاز فریون)، روش های تولید و کنترلرهای الکترونیکی عملکرد چیلر را بهبود بخشیده و موجب کاهش مصرف انرژی و کاهش صدا و افزایش توان برودتی شده است ولی صنایع ایران از نظر فناوری نسل دو هستند. باز هم با وجود مشکلات فراوان تولیدکنندگان و تحریم های مختلفی که شامل حال صنعتگران نیز می شود همچنان سعی در تولید با کیفیت بالا داریم که باعث کاهش مصرف انرژی می شود.

بسپار- چیلرهای ساخت شما چند درصد ساخت داخل است؟ چه قطعات و تجهیزاتی را وارد می کنید؟ با چه مکانیسم و مشکلاتی؟
محمدی: تقریبا می شود گفت که ۸۰ درصد قطعات و تجهیزات ما داخلی و ساخت خودمان است که همیشه در دسترس بوده و معمول بازار ایران می باشد. در صورت بروز کوچکترین مشکل در اسرع وقت اقدام به رفع آن می کنیم ولی اکثر چیلرهای خارجی این ویژگی را ندارند و در صورت خرابی عملا دستگاه بلااستفاده می شود چون که پیدا کردن قطعاتشان در ایران و یا وارد کردن آن سخت است.

بسپار_ آیا حمایت ساخت داخل از تولیدات شما یا واحدهایی که با محصولات شما تجهیز می شوند، وجود دارد؟ چگونه؟
محمدی: حمایت از تولید داخلی کشور و تشویق مصرف کنندگان به خرید محصولات داخلی منجر به رشد اقتصاد و توسعه ملی خواهد شد و از دیگر آثار آن می توان به افزایش اشتغال، کاهش واردات غیر قانونی، افزایش قدرت ارز ملی، ثبات قیمت کالاها و افزایش کیفیت محصولات اشاره کرد که مجلس شورای اسلامی با تصویب قوانینی مانند حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی از تامین نیازهای کشور سعی در تحقق حمایت از تولید داخلی داشته است. با این وجود، این قوانین در عمل نتوانسته اند موفقیت چندانی کسب کنند. ولی در مورد خط تولید مجموعه ی ما باید بگویم خدارو شکر که تعداد واحدهایی که با محصولات ما تجهیز شده اند بسیار زیاد است و رضایت بالای آنها باعث شده که همکاران خود را به ما معرفی کنند که این باعث حمایت داخلی از تولیدات ما شده است.

(ادامه دارد …)

متن کامل این گفت و گو را در شماره 251 ماهنامه بسپار که در نیمه شهریور ماه 1402 منتشر شده است، می خوانید.

در صورت تمایل به دریافت نسخه نمونه رایگان و یا دریافت اشتراک با شماره های ۰۲۱۷۷۵۲۳۵۵۳ و ۰۲۱۷۷۵۳۳۱۵۸ داخلی ۳ سرکار خانم ارشاد تماس بگیرید. نسخه الکترونیک این شماره از طریق طاقچه  و  فیدیبو  قابل دسترسی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا