اخبار

اختصاصی بسپار/گفت و گو با احد احمدی، عضو هیات مدیره و مدیر بازرگانی گروه صنعتی دوام شیمی و مدیرعامل شرکت نانو پلیمر دوام شیمی: دخالت دولت، اختلال در زنجیره تولید است

بسپار/ایران پلیمر این شرکت با ارائه خدمات به بیش از 2000 مشتری در بیش از 8 کشور، برندی است که مشتریان در مورد امولسیون های پلیمری می شناسند و به آن اعتماد دارند.
این گفته های احد احمدی است که نزدیک به 30 سال است در صنعت مواد شیمیایی فعالیت دارد. به عبارتی از دوران دانشجویی تا به امروز.
احمدی: چند سال مهندس فروش یک شرکت بودم و درسال 84 کارتخصصی بنده مواد تخصصی صنعت رنگ در بخش خودرویی و دریایی بود. از همان سال وارد صنعت مواد اولیه شدم و اوج به بار نشستن اهداف و ایده هایم در صنعت مواد اولیه، در شرکت مواد مهندسی مکرر بود. با کمک و حمایت های صاحبان آن شرکت، دانسته هایم در بحث مواد اولیه رشد کرد. پس از مدتی با شرکت دوام شیمی که بیست و چند سال در زمینه فوم های پلی یورتان فعالیت داشت، همکاری کردیم. این شرکت با توجه به تکنولوژی موجود در بخش فوم های سرد پلی یورتان حرف اول را در ایران می زند. شرکت دیگری در بخش رزین های پایه آب در این مجموعه تاسیس شد که هدف آن تامین نیاز های شرکت صنعت دوام شیمی بود. یکی از اهداف پیوست ما به این مجموعه، تامین زنجیره تولید مجموعه و همچنین بازار بود و با توجه به تجریباتی که داشتیم ادامه دادیم. شرکت نانو پلیمر به عنوان تولید کننده رزین های پایه حلال و هاردنرها کار خود را آغاز کرد و شرکت بسپار توسعه در زمینه تولید کامپاندهای مهندسی در پلی استر، پلی ال ها در بخش تامین شرکت های هولدینگ و ارائه آن در بازار کار خود را پیش می برد. آخرین شرکتی که تاسیس شد در هلدینگ، در بخش تولید عایق های حرارتی دست دارد. با توجه به ایده های موجود در تولید این هلدینگ ایجاد شد که سهم خوبی از بازار را به خود اختصاص داده است. اخرین فعالیت ما در این هلدینگ ایجاد یک کارخانه و یک شرکت در ترکیه است تا برخی محصولات که امکان صادرات از طریق ایران را ندارند، با کمک این شرکت تسهیل کنیم.
ما سبد کاملی از محصولات را هم در صنعت رنگ و هم در صنعت پلیمر داریم. ما به واسطه شرکت نوین پلیمر، رزین های پایه آب را به صورت کامل به بازار عرضه کردیم، در شرکت نانو پلیمر انواع رزین های پایه حلال از جمله پلی استر اشباع، رزین های آلکیدی تخصصی، هاردنر های تخصصی اپوکسی و در برنامه های آینده تولید پلی استرهای پودری را داریم. در شرکت نانو پلیمر دوام شیمی، تمرکز بر روی کالاهای تخصصی است با اینکه ما شرکت دانش بنیان نیستیم ولی تولیدات دانش بنیانی داریم. تولیدات ما در حوزه های مختلف به صورت تخصصی است که ما را از رقابت های اشتباه دور می کند. ما تولیدکننده انبوه نیستیم و با تمرکز بر اهمیت کیفیت، تولیدات خود را پیش می بریم. از جمله محصولات ما که از فناوری خاصی برخورددار هستند هاردنر ها هستند که از جمله محصولاتی بودند که در دسته واردات قرار می گرفتند و ما دست به تولید آنها زدیم.
از دیگر مواد ما رزین های آلکید هستند که از گلیسیرین بی نیاز است. به صورت کلی طبق درخواست مشتری دست به تولید مواد و محصولات زده می شود و مواد به صورت اصلاح شده به عرضه می رسد.

بسپار- با توجه تولید تخصصی محصولات در بخش صادرات که اشاره کوچکی به آن کردید، چه وضعیتی دارید؟
احمدی: بله. گروه صنعتی دوام شیمی که متشکل از 5 شرکت است، صادرات خود را در سالهای گذشته آغاز کرده است. شرکت نانو پلیمر فعالیت تولیدی آن 8 ماه است شروع شده و در این مدت صادرات نیز داشته ایم. عمده صادرات در مواد تخصصی بوده و اگر تمامی تست های نهایی شرکت های در حال فعالیت را در بخش رزین های تخصصی پاس کنیم می توانیم فعالیت خوب صادراتی را داشته باشیم. این فعالیت و ارسال نمونه ها برای انجام صادرات با کشور های ترکیه، هند، تانزانیا، ازبکستان و امارات انجام شده است.

بسپار- با توجه به ترند جهانی دوست دار محیط زیست بودن، رویکرد شما چه بوده؟
احمدی: همانطور که گفتم، در نوین پلیمر محصولاتی بر پایه آب تولید می شود و شعار آن دوست دار محیط زیست بوده. در شرکت های دیگر تلاش هایی کردیم که کمترین آسیب در این بخش را داشته باشیم. در صنعت دوام ما اولین شرکتی هستیم که موفق شدیم به طور کامل در پروسه تولید یک سری گاز های سمی محیط زیست را حذف کنیم. تحت نظارت سازمان محیط زیست پساب های تولید فوم ها را حذف کردیم.

 

(ادامه دارد …)

متن کامل این گفت و گو را در شماره 255 ماهنامه بسپار که در نیمه دی ماه 1402 منتشر شده است، می خوانید.

در صورت تمایل به دریافت نسخه نمونه رایگان و یا دریافت اشتراک با شماره های ۰۲۱۷۷۵۲۳۵۵۳ و ۰۲۱۷۷۵۳۳۱۵۸ داخلی ۳ سرکار خانم ارشاد تماس بگیرید. نسخه الکترونیک این شماره از طریق طاقچه  و  فیدیبو  قابل دسترسی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا