اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/ گفت و گو با امین کریمی، مدیر مارکتینگ شرکت ‏پارس طبيعت سلولز (سوگاس): با حفظ ویژگی های اسلاف، این محصول زیست محیط دوست نیز هست

بسپار/ایران پلیمر امین کریمی در نمایشگاه چاپ و بسته بندی (در شهر آفتاب) به خبرنگار بسپار گفت: سوگاس تولیدکننده ظروف یکبار مصرف باگاس در خاورمیانه است. این شرکت با تمرکز بر پایداری و سازگاری با محیط زیست، به تامین کننده قابل اعتماد محصولات با کیفیت بالا برای مشتریان در منطقه تبدیل شده است.
شرکت ما در سال ١٣٩٦به عنوان طرح توسعه گروه صنايع كاغذ پارس شروع به تحقيق و توسعه مي كند و در سال ١٣٩٩ اين مجموعه به بهره برداري مي رسد و با ٢٥ محصول وارد بازار مي شود.

محصولات اين شركت كاملا با توجه به بازار هاي داخلي و خارجي بهينه سازي شده است و با ٢٥ محصول در بازار داخلي و بازار هاي صاداراتي در حال فعاليت هستیم. يكي از ويژگي هاي برتر اين محصول اين است كه در عين حال كه دوستدار محيط زيست هست تمام ويژگي هاي اسلاف خود را حفظ كرده به اين معنا كه شما اگر ظرف هاي آلومينيوم و پلاستيكي و ظرف هاي شبه گياهي و … را استفاده مي كرديد مي توانيد همان انتظار را از اين ظروف داشته باشيد. به طوری که اين ظرف را مي توانيد براي نگهداری غذا استفاده بكنيد. همچنين از اين ظرف مي توان براي غذاي گرم و سرد استفاده كرد. اين محصول كاملا ضد آب و ضد روغن است و براي نگهداری غذاهاي روغني نيز مناسب است. در كنار همه اين ويژگي ها اين ظرف قابل استفاده در ماكروويو نيز هست.
بعد از استفاده اين محصول را می توانیم در مجاورت خاك بگذاريم. حداكثر در ٩٠روز تبديل به خاك قابل كشت مي شود و خاك را تبديل به كود و كمپوست مي كند. اين محصول به مدت ١٠سال است كه در دنيا بسيار معروف شده و كشور هاي پيشتاز مثل ايالات متحده امریکا و كشور هاي اروپايي و بعد از آنها كشور هاي حاشيه خليج فارس جزو بزرگترين بازارهايي هستند كه از اين محصول استفاده مي كنند و در این مناطق مورد استقبال بوده است.
تمام فرآيند توليد اين محصول در ايران مي باشد مرحله استخراج نيشكر، خمير سازي و … .

ما به طور مستمر در بازارهاي صادراتي حضور داریم كه همين به معناي با كيفيت بودن محصول است. اين محصول در تمامي استان ها و فروشگاه هاي زنجيره اي تهران قابل تهيه است. همچنين اين محصول بصورت انلاين در سايت هاي ديجي كالا و با سلام با نوشتن كلمه سوگاس قابل تهيه مي باشد؛ رستوران ها و كافي شاپ ها مي توانند از طريق اسنپ اين محصول را داشته باشند.
يكي از چالش هاي بزرگ براي رقبا دسترسي به مواد اوليه و زمان حمل است. اما به اين واسطه كه سوگاس به عنوان يك طرح تجميعي در ايران شناخته مي شود و مواد اوليه آن به عنوان يك محصول پسماند كشاورزي به حساب مي آيد، در این خصوص مشکلی نداریم. اين شركت توانايي عرضه هر مقدار از اين محصول را در بازار هاي داخلي و خارجي دارد.

کریمی در ادامه گفت: بخش عمده اي از اين محصول در حال صادر شدن است و در بازار داخل هم جا افتاده چرا كه فرهنگ استفاده از اين محصول كاملا ايجاد شده است. اين فرهنگ در حال گسترش مي باشد و ارگان هاي زيادي در حال استفاده از اين محصول هستند. يكي از ماموريت هاي مجموعه سوگاس تا سال ١٤٠٢ فرهنگ سازي اين محصول بوده و تا كنون ارگان هاي زيادي از اين محصول استفاده كرده اند.
مجموعه سوگاس به واسطه اینکه مورد تایید بازار های داخلی و صادراتی است، همکاری های تجاری را در دستور کار خود دارد.
ما از آخرين تكنولوژي ها براي توليد محصول استفاده مي کنیم به همين دليل در خاورميانه رقيبي براي اين شركت وجود ندارد و اين يكي از بزرگترين مزيت هاي مجموعه سوگاس مي باشد. در نمايشگاه های مختلف، از جمله همین نمایشگاه، مجموعه سوگاس مورد استقبال بازار هاي همسايه قرار گرفته و همچنين رستوران دار ها و صنعت داخلي اين محصول را خواستار شدند.

 

(ادامه دارد …)

متن کامل این گفت و گو را در شماره 253دوماهنامه پوشرنگ از گروه مجلات بسپار که در نیمه آبان ماه 1402 منتشر شده است، می خوانید.

در صورت تمایل به دریافت نسخه نمونه رایگان و یا دریافت اشتراک با شماره های ۰۲۱۷۷۵۲۳۵۵۳ و ۰۲۱۷۷۵۳۳۱۵۸ داخلی ۳ سرکار خانم ارشاد تماس بگیرید. نسخه الکترونیک این شماره از طریق طاقچه  و  فیدیبو  قابل دسترسی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا