اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/گفت و گو با حسین هاشمی، مدیرعامل شرکت دانا کنترل: چالش و نوسانات شدید اقتصادی فرصت تمرکز روی انقلاب صنعتی چهارم را از صنعت پلاستیک گرفته است

بسپار/ایران پلیمر گروه دانا فعالیت مهندسی و بازرگانی خود را از سال 1378 با هدف ارایه خدمات فنی و اتوماسیون ماشین آلات صنعتی آغاز کرده و در همین راستا در حال فعالیت است. فعالیت اصلی این شرکت در زمینه صنعت تزریق پلاستیک و ادوات جانبی و PLC است. همچنین این شرکت، نماینده انحصاری شرکت اتریشی WITTMANN تولیدکننده ربات های ماشین های تزریق و ادوات جانبی ماشین تزریق پلاستیک و شرکت اتریشی KEBA تولیدکننده انواع کنترلرهای مخصوص ماشین تزریق پلاستیک است.
گفت و گوی بسپار با حسین هاشمی، موسس و مدیرعامل شرکت دانا کنترل را در ادامه می خوانید.

هاشمی: گروه دانا فعالیت مهندسی و بازرگانی خود را از بیش از 20 سال پیش با هدف ارائه خدمات فنی و اتوماسیون ماشین آلات صنعتی آغاز کرد. فعالیت اصلی این شرکت در زمینه صنعت تزریق پلاستیک و ادوات جانبی و PLC است. ما نماینده انحصاری شرکت اتریشی WITTMANN تولیدکننده ربات های ماشین تزریق و ادوات جانبی ماشین تزریق پلاستیک و شرکت اتریشی KEBA تولیدکننده انواع کنترلرهای مخصوص ماشین تزریق پلاستیک هستیم. هدف ما تجهیز صنعت تزریق پلاستیک ایران به آخرین فناوری و تکنولوژی روز دنیا به واسطه دو غول صنعتی اروپاست.
در حال حاضر از دیگر فعالیت های گروه صنعتی دانا می توان به تولید چیلر با برند سرما کنترل، تولید منابع تغذیه سوئیچینگ با برند DC و همچنین تولید تجهیزات جانبی فرآیند IML اشاره کرد.
طیف مشتریان ما در صنایع گوناگون از جمله صنعت خودرو، لوازم خانگی، لوازم آشپزخانه، ظروف یکبار مصرف، تجهیزات یکبار مصرف پزشکی، لوازم ورزشی، صنایع نفت و گاز، مخابرات و صنعت برق فعال هستند.

بسپا- فعالیت اصلی شرکت دانا کنترل در زمینه ربات ها و تجهیزات کنترلی دستگاه های تزریق پلاستیک است. در این خصوص مشخصا بفرمایید چه تجهیزاتی با چه ویژگی هایی ارایه می کنید؟ آیا اینها بر روی هر ماشین موجودی قابل نصب هستند؟ بیشتر در چه صنایعی؟
هاشمی: شرکت WITTMANN با بیش از 45 سال سابقه، پیشرو در تولید انواع ربات دستگاه تزریق در قالب ربات های سری w و سریprimus (اقتصادی)، سری sonic (سرعت بالا) و سرعت wx و همچنین اسپروپیکر جهت افزایش بهره وری تولید به صنعت تزریق پلاستیک دنیا ارائه کرده است که قابلیت نصب و استفاده بر روی تمام ماشین آلات تزریق پلاستیک از هر برند و تناژ را دارند. از دیگر توانمندی های این رباتها؛ افزایش راندمان 25 درصدی تولید و افزایش سطح ایمنی اپراتورها و همچنین انجام فرآیند هایی از تولید است که اپراتور قادر به انجام آن نمی باشد مانند اینسرت (قراردادن) قطعات بسیار ریز و حساس درون قالب و نیز مونتاژ قطعات خارج از قالب می باشد.
تجربه ۴۵ ساله در بازار جهانی سبب شده که با عرضه انواع گوناگونی از ربات ها برای هر صنفی در صنعت تزریق پلاستیک ربات درخور خود را ارائه دهند که این امر سبب اقتصادی شدن رباتها و کارآمدی آنها شده است.
از دیگر ادوات جانبی شرکت WITTMANN می توان به آب نما جهت کنترل گردش و دمای آب قالب، سیستم اختلاط مواد، گازگیر، آسیاب های ویژه، سیستم انتقال مواد مرکزی جهت جلوگیری از هدر رفتن مواد و زمان و همچنین سیستم های کنترل دمای آب قالب (MTC) اشاره کرد.
خلاقیت و نوآوری پیوسته در تولیدات شرکت WITMANN سبب فاصله گرفتن از سایر رقبای جهانی شده است. نکته اصلی در این خصوص استفاده از المان هایی مانند کنترلر، سرو موتور و سرو درایو، تسمه ها و سایر ادوات که می توانند در بهای تمام شده، کیفیت، دقت و طول عمر این گونه رباتها تعیین کننده باشند.
شرکت KEBA با بیش از پنجاه و سه سال سابقه در امر تولید سیستم کنترلر انواع ماشین های تزریق با سابقه ترین تولیدکننده این محصول در دنیا بوده و بیش از 45سال است که شرکت ماشین سازی Engel کنترلر ماشین های تزریق خود را از شرکت KEBA تامین می کند. مهمترین ویژگی محصولات این شرکت دقت و طول عمر بسیار بالای آن می باشد که سبب آن شده مشهورترین کنترلر ماشین تزریق دنیا لقب بگیرد.
بسپار_آیا تحریم ها روی کار شما تاثیر داشته؟ محدودیت های ارزی و کرونا چه طور؟ آیا مثبت بوده روی روند کار شما یا منفی؟

(ادامه دارد …)

متن کامل این مقاله را در شماره ۲۲۵ ماهنامه بسپار که در نیمه تیرماه ۱۴۰۰ منتشر شده است بخوانید.

در صورت تمایل به دریافت نسخه نمونه رایگان و یا دریافت اشتراک با شماره های ۰۲۱۷۷۵۲۳۵۵۳ و ۰۲۱۷۷۵۳۳۱۵۸ داخلی ۳ سرکار خانم ارشاد تماس بگیرید. نسخه الکترونیک این شماره از طریق طاقچه  و  فیدیبو  قابل دسترسی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا