اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/ گفت و گو با سیامک نیری، مدیرعامل صنایع پلاستیک خوزستان در 40امین سالگرد تاسیس این شرکت: دولت باید بسترساز باشد و توازن زمین بازی را بر هم نزند

بسپار/ایران پلیمر شركت صنايع پلاستيك خوزستان از قدیمی ترین و شناخته شده ترین توليدكنندگان فيلم، ورق و ظروف بسته بندي در ایران بوده كه در سال 1362 تاسیس شده است. این مجموعه امسال 40 ساله شده است و فرزند عزیزالله نیری، موسس شرکت امروز سکان آن را به دست گرفته.

نیری: صنایع پلاستیکی خوزستان تولید کننده فیلم، ظروف بسته‌بندی و یکبار مصرف غذایی است. فیلم و ورق شامل ورق‌هایی که به شرکت‌های لبنی مثل میهن، دنت و کاله می‌دهیم که تبدیل به ظرف می‌شود و ظروف بسته‌بندی غذایی می‌تواند در صنایع لبنی، ظروف تخم مرغ، ظروف گوجه گیلاسی و ظروف نشا در صنایع کشاورزی باشد و ظروف یکبار مصرف هم در کترینگ‌های هواپیمایی و کافه‌ها و رستوران‌ها مشتریانی دارد.
اکثر مشتریان ما خود بنگاه تجاری هستند، چه شرکت باشند و چه بنکدار. به همین دلیل نمایشگاه ها پلتفرم خوبی برای تجدید دیدار ما با مشتریان فعلی و پیدا کردن مشتریان جدید است. ما هر سال در نمایشگاه هایی مثل ایران پلاست شرکت می‌کنیم.
امسال تمرکز ما بر ۴۰ ساله شدن صنایع پلاستیک خوزستان است، چون این شرکت جزو قدیمی‌ترین برندهای این زمینه است که از سال ۱۳۶۲ تا به امروز فعال و رو به رشد ادامه داده است. من سیامک نیری یک ماه است مدیرعامل این مجموعه شده ام. هر چند به واسطه اینکه پدرم این شرکت را تاسیس کرده، آشنایی کاملی با مجموعه دارم.

هدف میان مدت مجموعه ما، افزایش ظرفیت و ادامه نوآوری در این صنعت است. در نمایشگاه ها فرصتی به دست می آید تا با مشتریان در کشورهای همسایه جلسات حضوری داشته باشیم. خوشبختانه ایران پلاست در کشورهای همسایه شناخته شده است.

وضعیت اقتصاد ایران تعریفی ندارد و پر از تلاطم است یکی از مولفه‌های آن تورم است که برای صنعتگران چالش برانگیز است. تمام غرفه‌داران در ایران پلاست می‌دانند که علی رغم این وضعیت باید ادامه داد.
این چالش‌ها از جمله چالش تحریم، فرصت هم به همراه می‌آورد. تحریم فرصتی فراهم کرده که بنگاه‌های ایرانی با وجود تمام اشتباهات سر پا بمانند و علاوه بر بازار داخلی، بازار صادراتی هم داشته باشند. بازار داخل و بازار صادرات هم نوسان دارد ولی ادامه می‌دهیم.

بدترین چالش ما تلاطم قیمت‌های مواد اولیه است که تاثیر سوء بر تقاضا می‌گذارد. خوشبختانه از ابتدای سال تا الان این مشکل را نداشتیم و امیدوارم همینطور ادامه پیدا کند. ما بیش از دو دهه است که به کشورهای همسایه صادرات داریم.

بسپار- خواسته ها و پیشنهادات شما به سیاستگذاران کشور چیست؟
نیری: از خواسته‌ها و پیشنهادات من به سیاستگذاران این است که سعی کنند زمین برابر درست کنند. اتفاقاتی مثل وام‌های ناگهانی به بازیگران جدید بازی را بر هم می‌زنند و بازیگران قدیمی را دلسرد می‌کند. بهترین کار سیاستگذار این است که بستر را فراهم کند و برق را تامین کند و قوانین دست و پاگیر ایجاد نکند و شنونده حرف تشکل‌های صنفی باشد.

 

(ادامه دارد …)

متن کامل این گفت و گو را در شماره 252 ماهنامه بسپار که در نیمه مهرماه 1402 منتشر شده است، می خوانید.

در صورت تمایل به دریافت نسخه نمونه رایگان و یا دریافت اشتراک با شماره های ۰۲۱۷۷۵۲۳۵۵۳ و ۰۲۱۷۷۵۳۳۱۵۸ داخلی ۳ سرکار خانم ارشاد تماس بگیرید. نسخه الکترونیک این شماره از طریق طاقچه  و  فیدیبو  قابل دسترسی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا