اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/ گفت و گو با شهاب‌الدین جعفرزاده، گروه صنعتی صنایع ورق ایران: معرفی محصولات جدید آمیزه های پلیمری و ورق های پلی استایرنی در ایران پلاست

بسپار/ایران پلیمر شهاب‌الدین جعفرزاده، دانشجوی دکترای مهندسی پلیمر در دانشگاه امیرکبیر است و معاونت توسعه مجموعه صنایع ورق ایران را بر عهده دارد.

این شرکت از سال ۶۷ کار خود را آغاز  و در ابتدا تولید ورق های نرم و سخت پی وی سی و ژئوممبران های پی وی سی و پلی اتیلن کار خود را در دستور کار داشته. در ادامه تولید پروفیل های پلی استایرن آغاز شده و به یکی از تولید کننده های بزرگ این محصول در غرب آسیا تبدیل شده است.

این شرکت سپس وارد صنعت کامپاندینگ شد و  با برند دن به تولید محصولات کامپاند و مواد اولیه صنعت پلیمر پرداخت و در نهایت با شرکت تجاری تولیدی پارس نسیم نیازهای وارداتی صنعت را در این زمینه تامین کرد. هم اکنون برند صنایع ورق ایران در زمینه تولید ورق ها، با برند آریو پلاست و بهینا در زمینه پروفیل های ساختمانی و قاب عکسی و با برند ‌دن پلیمر در زمینه محصولات کامپاند و مستربچ و برند پارس نسیم در زمینه مواد اولیه در این مجموعه فعالیت می کند.

 ایران پلیمر – در نمایشگاه ایران پلاست با معرفی چه محصولی حضور خواهید داشت و چه برنامه هایی دارید؟

جعفرزاده: بله ما در این نمایشگاه شرکت خواهیم کرد. از آنجا که مجموعه صنایع ورق ایران دید توسعه‌ای دارد همیشه سعی می کند محصولات جدید را معرفی کند. در این دوره نمایشگاه هم محصول جدید خود را در حوزه کامپاند و مستربچ  معرفی خواهیم کرد و در زمینه دیگر برندهای خود یعنی برند ورق و پروفیل های پلی استایرن محصول جدیدی برای رونمایی داریم.

بسپار-آینده فناوری در بخشی از صنعت پلیمر که شما در آن فعال هستید، چیست؟

جعفرزاده: با توجه به اینکه ما هم در زمینه مواد اولیه و هم محصول نهایی صنعت پلیمر فعالیت می کنیم و با توجه به روند رشد جهانی در هر دو زمینه همراه شدن با این رشد سریع هم می‌تواند باعث افزایش کیفیت محصولات خودمان شود و هم می توانیم چشم به بازارهای جهانی داشته باشیم که هم اکنون هم این کار را می‌کنیم. بخش بزرگی از محصولاتمان در زمره صادرات قرار می گیرد.

بسپار- نقش نمایشگاه های تخصصی را در توسعه بازارهای خود چه قدر می دانید؟

جعفرزاده: نمایشگاه ایران پلاست یکی از بزرگترین نمایشگاه های صنعتی کشور و به عبارتی آبروی کشور در این صنعت است. هر چقدر بتوانیم در صنایعی که باعث ایجاد ارزش افزوده برای منابع طبیعی کشور می‌شود سرمایه گذاری کنیم ثروت را در کشور افزایش می دهیم. باعث می شود شاخص فقر و بیکاری در کشور کاهش پیدا کند.

یک عزم ملی برای برگزاری این نمایشگاه نیاز است. نمونه های بسیار موفق آن در جهان وجود دارد‌ تقریبا یک ماه دیگر نمایشگاه پلاستیک آلمان است که از مدت‌ها پیش غرفه ها مشخص شده و بلیط ها صادر شده و حتی رمز وای فای نمایشگاه هم برای غرفه‌دارها ارسال شده.  قطعاً ما برای رسیدن به این نقطه راه درازی در پیش داریم ولی باید در مسیر حرکت کنیم. خوشبختانه کارهای مفیدی در این سالها انجام شده و نمایشگاه روند مثبتی پیش گرفته اما باید سرعت بگیرد.

 اولین پیشنهاد انجام بهتر و نظم و برنامه ریزی است تا آنجا که امکان دارد. هر چقدر به غرفه دار ها و شرکت های خارجی زمان بیشتری برای شرکت در نمایشگاه بدهیم،  نمایشگاه ارزش و اعتبار بیشتری پیدا می کند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا