اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/ گفت و گو با محمد جعفری مدیر فروش و بازاریابی در شرکت نکو بهینه ماشین (NBM): تجربه ما نشان می دهد که از فناوری های پیشرفته در تولید قطعات پزشکی پلیمری در کشور استقبال می شود

بسپار/ایران پلیمر نکو بهینه ماشین (NBM) نماینده انحصاری فروش و خدمات پس از فروش برخی برندهای ماشین آلات صنعت پلاستیک ساخت چین است. در روزمه شرکت آمده که در طول بیش از دو دهه فعالیت با گردآوری دانش فنی و به کارگیری پرسنل کارآزموده توانسته‌ است بیش از 4500 دستگاه تزریق پلاستیک را در اختیار صنعت¬¬گران قرار دهد.
محمد جعفری، مدیر فروش و بازاریابی در شرکت نکو بهینه ماشین (NBM) در خصوص ماشین آلات مورد استفاده در تولید قطعات پزشکی بیشتر برای خوانندگان بسپار گفت:

جعفری: شرکت ما یکی از نام‌های شناخته شده صنعت ماشین‌ آلات فراوری پلاستیک به شمار می‌رود. نکو بهینه ماشین در طول بیش از دو دهه فعالیت خود، همواره در ارایه راه‌حل‌های نوآورانه در این صنعت پیش‌گام بوده و امروز برند NBM بیش از هر چیزی با فناوری پیشرفته، کارایی بالا و پشتیبانی کم نظیر مترادف دانسته می شود. خوشبختانه با تجربه و اعتباری که از فروش بیش از 4500 دستگاه تزریق پلاستیک به دست آورده یم، توانسته ایم خود را به عنوان یک شریک قابل اعتماد برای بسیاری از کارخانه ها و واحدهای تولیدی پلاستیک، تثبیت کنیم. در حال حاضر به عنوان نماینده انحصاری با چند شرکت چینی همکاری می کنیم که YIZUMI و HIXING در زمینه دستگاه های تزریق پلاستیک و LESHAN در زمینه دستگاه های قالب گیری بادی، شناخته شده ترین آنها هستند.
من شخصاً بیش از 10 سال است که از این امتیاز را برخوردارم تا بخشی از این مجموعه پویا باشم و در این مدت، با اشتیاق تلاش کرده ام تا با درک عمیق نیازهای مشتریان، بهترین راه حل ها را در اختیار ایشان بگذارم. واقعیت این است که در نکو بهینه ماشین، هدف ما تنها فروش ماشین آلات نیست، بلکه با نگاهی درازمدت به دنبال ارایه راه حل و ایجاد شراکت بلندمدت با مشتریان خود هستیم.

بسپار – حوزه تولید قطعات و تجهیزات پزشکی پلیمری دارای ویژگی ها و حساسیت های خاصی ست. ماشین آلات فرآیند این حوزه چه مشخصه هایی باید داشته باشند؟ آنچه شما در این زمینه عرضه می کنید چگونه است؟
جعفری: با توجه به ماهیت تجهیزات پزشکی که با سلامت و جان انسان ها سروکار دارند، در این صنعت با بالاترین استانداردها روبه رو هستیم. تولید تجهیزات پزشکی نیازمند ماشین آلات دقیق، تمیز و دارای قابلیت اطمینان فوق العاده است و ما کاملاً از این الزامات آگاه هستیم. خوشبختانه در سال های اخیر بخش قابل توجهی از تلاش‌های تحقیق، توسعه و نوآوری همکاران چینی ما به ویژه در YIZUMI به این بخش اختصاص یافته که به توسعه دستگاه های تخصصی تولید تجهیزات پزشکی منجر شده است.
ما طیف گسترده ای از دستگاه های تزریق پلاستیک و دستگاه های بادی را ارائه می کنیم که به طور ویژه برای تولید تجهیزات پزشکی طراحی شده اند. تمام این ماشین آلات از ویژگی های مشترکی مانند دقت، تکرارپذیری و تمیزی برخوردارند که در این حوزه، ضروری محسوب می شوند.
دستگاه های تزریق پلاستیک سری FF ایزومی و دستگاه های قالب گیری بادی سری Torndao که از سیستم تولید قدرت تمام الکتریکی بهره می برند، بخشی از راه حل هایی هستند که ما برای تولید تجهیزات پزشکی ارائه می کنیم. دستگاه های تمام الکتریک علاوه بر دقت و کارایی بی نظیر، کارکرد بسیار تمیزی دارند که تا حد زیادی به حذف روغن هیدرولیک مربوط می شود. جلوگیری از انتشار ذرات آلاینده مانند بخار روغن در محیط های اتاق تمیز برای تولید بسیاری از تجهیزات پزشکی ضروری است و دستگاه های تمام الکتریکی از این نظر ایده آل به شمار می روند.
فراتر از این، راه حل های خلاقانه و اقتصادی تری مانند دستگاه های هیبریدی و دستگاه های هیدرولیکی تخصصی مدیکال نیز در شمار محصولات ما وجود دارند که به خوبی پاسخگوی الزامات سخت گیرانه تولید تجهیزات پزشکی هستند.
البته تعهد ما تنها به ارایه ماشین آلات محدود نیست، بلکه توانمندی ما در بخش تجهیزات پزشکی و لوازم آزمایشگاهی، با یک رویکرد سیستمی کل نگر پشتیبانی می شود. برای نمونه، در اغلب مواقع راه حل کلید در دست (Turn-key) را ارائه می دهیم، به گونه ای که همه چیز از طراحی قالب گرفته تا اتوماسیون تولید را در بر می گیرد و بدین گونه موفقیت پروژه را تضمین می کنیم. با بیشتر مشتریان خود در بخش پزشکی، صرف نظر از اینکه در کجای کشور واقع شده اند از مرحله توسعه محصول همراه هستیم و پس از اتمام پروژه نیز با ارائه پشتیبانی، آموزش و خدمات پس از فروش در کنارشان باقی می مانیم.

بسپار _ فناوری های روز دنیا در این حوزه به چه سمت و سویی است؟ آیا در ایران هم همسو هستیم با این جریان؟ اگر نه، چرا؟ و اگر بله این تغییرات فناور در کدام بخش ها دیده می شود؟
جعفری: دنیای فراوری پلاستیک، به‌ویژه در بخش پزشکی، در آستانه پیشرفت‌های پیشگامانه و فناوری های تحول آفرین قرار گرفته است. طبق پیش بینی بسیاری از صاحب نظران در این حوزه، فناوری تولید هوشمند و انقلاب صنعتی چهارم (Industry 4.0)، مسیری است که پیمودن آن اجتناب ناپذیر است. تصور کنید تمامی ماشین آلات خط تولید به یکدیگر متصل هستند و می توانند با هم ارتباط برقرار کنند، این قابلیت می تواند نرخ تولید، کیفیت، و بهره وری را به طور قابل توجهی بهبود بخشد که در خصوص تولید محصولات حساس مانند تجهیزات پزشکی، حائز اهمیت است.
با توجه به گرایشی که به سمت کوچک‌سازی در دستگاه‌های پزشکی در حال شکل گیری است، مانند توسعه میکرو ایمپلنت‌ها، ابزارهای جراحی کوچک و غیره، نیاز روزافزونی به قالب‌گیری میکرو (Micro Molding) احساس می شود. به همین دلیل ارتقای فناوری تولید قطعات پلاستیکی در مقیاس های بسیار کوچک و با کیفیت ثابت، یکی از زمینه های چالش برانگیزی است که بزرگان فناوری بر سر آن به رقابت مشغولند.
توسعه تکنولوژی مواد پیشرفته مانند پلیمرهای زیست سازگار و زیست تخریب پذیر، یکی از روندهایی است که در کشورهای صنعتی، بی وقفه در جریان است. همچنین ارتقای فناوری دستگاه ها به منظور دستیابی به ماشین آلات دقیق تر، تمیزتر، کارآمدتر و هوشمندتر، از دیگر روندهای جاری در این حوزه به شمار می روند.
تجربیات گذشته نشان داده است که فناوری های پیشرفته، با تاخیر در کشورمان رواج می یابند. استنباط شخصی من این است که این تاخیر در حوزه تولید تجهیزات پزشکی، کوتاه تر خواهد بود و این را ناشی از استانداردها بالا و رقابت میان تولیدکنندگان این تجهیزات می دانم. همچنین بنا بر ماهیت این صنعت، به کارگیری هر گونه فناوری که بتواند کیفیت و بازدهی تولید را تضمین کند و در عین حال سودآوری را افزایش دهد، می تواند با استقبال مواجه شود.

بسپار – سهم شما در بخش تامین ماشین های تولید پلیمرهای پزشکی در ایران چه میزان است؟
جعفری: شرکت ایزومی بزرگ ترین تولیدکننده دستگاه های تزریق پلاستیک مدیکال در کشور چین است و سبد محصول متنوعی دارد. ما نیز در مقام نمایندگی این شرکت و همچنین به عنوان یکی از پیشروان صنعت ماشین آلات پلاستیک در ایران، متنوع ترین سبد محصولات تخصصی ویژه تولید تجهیزات پزشکی را ارائه می دهیم. گرچه داده‌های روشن و قابل استنادی در خصوص تعداد دقیق ماشین آلات در حال کار در این صنعت در اختیار نیست، اما با توجه به پتانسیل عظیمی که در اختیار داریم و همکاری هایی که تاکنون با تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی داشته ایم، می توانیم ادعا کنیم که بیشترین سهم بازار را در این حوزه در اختیار داریم.
کسب چنین جایگاهی، گواه روشنی بر موفقیت ما در ارائه کیفیت و مشتری مداری است. شایان ذکر است که استقبال از ماشین آلات نکو بهینه ماشین در چند سال گذشته به طور مستمر افزایش یافته است که نشان دهنده اعتمادی است که تولید کنندگان تجهیزات پزشکی به راه حل های NBM دارند.

بسپار – چالش های بخش ورود ماشین آلات به کشور چیست؟

(ادامه دارد …)

متن کامل این گفت و گو را در شماره 253 ماهنامه بسپار که در نیمه آبان ماه 1402 منتشر شده است، می خوانید.

در صورت تمایل به دریافت نسخه نمونه رایگان و یا دریافت اشتراک با شماره های ۰۲۱۷۷۵۲۳۵۵۳ و ۰۲۱۷۷۵۳۳۱۵۸ داخلی ۳ سرکار خانم ارشاد تماس بگیرید. نسخه الکترونیک این شماره از طریق طاقچه  و  فیدیبو  قابل دسترسی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا