اخبار

اختصاصی بسپار/گفت و گو با میلاد محمدی، مدیر فروش شرکت نانو پلیمر یاس: معرفی محصولات نانویی از سوی ستاد ضعیف است

بسپار/ ایران پلیمر  پلیمر یاس چنانکه این شرکت ابراز می کند، از اولین تولیدکنندگان لوله و اتصالات پی وی سی با تکنولوژی نانو و نیز تولید کننده لوله و اتصالات پی وی سی فاضلابی، لوله های پی وی سی برقی، لوله های ناودانی و هواکشی، لوله و اتصالات فشار قوی (استخری) و لوله و اتصالات تک لایه پلی پروپیلن است. 

محمدی: شرکت ما تولید کننده لوله و اتصالات پی وی سی است. نانو پلیمر یاس حدود 9 سال است که در مجموعه خود تولید لوله و اتصالات با فناوری نانو را دارد. این محصولات عرضه شده به بازار در چهار دسته لوله و اتصالات آب، فاضلاب، برقی و استخری هستند. علاوه برمحصولات نانویی تولیدات دیگری هم در زمینه محصولات غیر نانویی صورت گرفته ولی استقبال در جهت عرضه محصولات نانویی بوده که مزیت های زیادی را هم به همراه داشته که می توان به آنها اشاره کرد. شرکت ما تفاوتی که در محصولات تولید شده اش دارد در کیفیت است. به طور کلی پی وی سی یک جنس شکننده ای دارد ولی محصولات نانویی ما از استحکام بسیاری برخوردار است. برای مثال اگر در زمان زلزله جابه جایی های صورت بگیرد و یا در ساختمان مصالح روی آن ریخته بشود این لوله ها جواب خوبی خواهند داد. علاوه بر بحث استحکام در موادی لوله و اتصالات تولیدی ویژگی سایلنتی را داراست که صدای جریان آب داخل ساختمان شنیده نشود. ما تنها شرکتی هستیم که گواهی نانو مقیاس را بحث تولید لوله هایی با خاصیت ضد رسوب و ضد جرم داریم.

بسپار- آیا محصول فناورانه جدیدی بوده که در نمایشگاه (ایران نانو) عرضه کنید؟ 

محمدی: کلیه محصولات نانویی ما، و به تازگی لوله و اتصالات فشار قوی را به سبد تولیدات خود اضافه کردیم که استفاده از آن در فضاهایی که با حجم قوی فشار آب در ارتباط هستند، کاربرد دارد (استخر، سونا، جکوزی). ما تنها تولید کننده این نوع لوله و اتصالات در بخش فناوری نانو هستیم. قبلا این نوع از محصولات با واردات تامین می شد که خوشبختانه شرایط تولید آن در حال حاضر در کشور مهیا شده است.  

بسپار- آیا فعالیتی در بخش صادرات انجام داده اید؟ 

محمدی: ما صادرات به کشور های اطراف مثل عراق و افغانستان به صورت محدود داریم و تمرکز ما بیشتر به سمت بازار داخل است. 

بسپار- با چه چالش های احتمالی در تولید مواجه هستید؟

محمدی: به عقیده بنده یک تولید کننده سخت ترین کار را در بازار انجام می‌دهد چرا که درگیری های زیادی از جمله تامین مواد اولیه و تامین نیروی کار دارد ولی در حال حاضر چالشی که با آن دست و پنجه نرم می کنیم کمبود و قیمت های مواد اولیه است که هیچ حمایت کلان و دولتی در پشت آن وجود ندارد. روی بعدی صحبتم به سمت ستاد نانو است که معرفی محصولات نانویی تولید شده از سوی این ستاد ضعیف است. این شناخت می تواند در بحث بازار رقابتی تاثیر گذار باشد.

 

(ادامه دارد …)

متن کامل این گفت و گو را در شماره 254 ماهنامه بسپار که در نیمه آذر ماه 1402 منتشر شده است، می خوانید.

در صورت تمایل به دریافت نسخه نمونه رایگان و یا دریافت اشتراک با شماره های ۰۲۱۷۷۵۲۳۵۵۳ و ۰۲۱۷۷۵۳۳۱۵۸ داخلی ۳ سرکار خانم ارشاد تماس بگیرید. نسخه الکترونیک این شماره از طریق طاقچه  و  فیدیبو  قابل دسترسی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا