اخبار

اختصاصی بسپار/ گفت و گو با پویان مهرآبادی، مدیر بازرگانی گروه صنعتی پژوهشی رزینهای صنعتی ایران: نگاه آینده فناوری ها به حفظ محیط زیست است

بسپار/ایران پلیمر شركت رزينهاي صنعتي ايران در سال 1354 با بهره گيري از دانش فني شركت National Starch آمريكا به عنوان اولين توليد كننده رزین های پلی وینیل استات، چسب های بر پایه پلی وینیل استات، چسب های پایه حلالی و چسب هاي گرماذوب ( HOTMELT ) در شهر صنعتي كاوه تاسيس شد. شركت رزينهاي صنعتي ايران در حال حاضر با بهره گيري از پژوهش هاي مستمر در واحد R&D و كاربرد دستاوردهاي فني و تكنولوژي خود قادر به توليد انواع رزين هاي بر پایه آب (امولسيوني) و انواع چسب هاي حرارتي (هاتملت) ، چسب های پایه PVA و چسب های پایه حلالی است.
پویان مهرآبادی، نایب رییس هیات مدیره و مدیر بازرگانی این شرکت به خبرنگار بسپار گفت: گروه صنعتی پژوهشی رزینهای صنعتی ایران به عنوان اولین تولید کننده انواع رزینها و چسب های پلی وینیل استات، چسب های گرماذوب(هاتملت) و چسب های پایه حلالی در مساحتی بالغ بر دو هکتار مشغول فعالیت است.

مهرآبادی: این مجموعه با بهره گیری از پژوهش های مستمر واحد R&D، آزمایشگاه های مجهز و کاربرد آخرین دستاوردهای فنی و تکنولوژی خود و همچنین همکاری با شرکتهای معتبر و بنام خارجی قادر به تولید انواع چسب، رزین و مواد شیمیایی است. کادر فنی و پژوهشی این مجموعه همواره درخدمت مشتریان گرامی و قادر به عرضه محصول ویژه مورد نیاز آنها، با توجه به نوع تکنولوژی به صورت سفارشی (Tailor – Made ) هستند. این مجموعه علاوه بر تحقیق در زمینه تولید محصوﻻت و اعمال کنترل مستمر با هدف افزایش کیفیت محصوﻻت فعلی، به دنبال توسعه محصوﻻت جدید بابت خدمت رسانی بیشتر به مشتریان خود است. همچنین امضای تفاهم نامه ها با دانشگاه ها، مراکز رشد و پژوهش، مشاوره محققین و اساتید دانشگاهی و … که باعث تعامل و مراوده بیشتر علم با صنعت می گردد، تلاش می کند تا خدمات شایسته تری به صنعت و تولید کشور ارایه کند.

بسپار- سبد محصولات شما شامل چه رزین هایی است؟
مهرآبادی: در حال حاضر این مجموعه پنج واحد تولیدی به شرح زیر دارد که محصوﻻت تولیدی آنها علاوه بر عرضه به اکثر صنایع مختلف کشور به ده ها کشور دیگر نیز صادر می شود:
1- واحد تولیدی هورملت:
1-1)چسبهای گرماذوب (هاتملت)
1- 2)چسبهای حساس به فشار
2- واحدتولیدی هورزین:
2-1)رزین های پلی وینیل استات
2-2)رزین های آکریلیک پایه آبی
2-3)رزین های آکریلیک پایه حلالی
3- واحدتولیدی هورسیو:
3-1)چسب های برپایه پلی وینیل استات
3-2)چسب های بر پایه پلی وینیل الکل
3- 3)چسبهای حساس به فشار پایه آبی(آکریلیک)
4- واحدتولیدی هورونت:
4-1)چسبهای بر پایه حلال
4 -2) چسبهای حساس به فشار پایه حلالی (آکریلیک)
5- واحد تولیدی هورکت:
5-1)چسب های مختلف
5- 2)مواد شیمیایی

بسپار- هر محصول با چه ظرفیتی برای چه بازارهایی تولید می شود؟
مهرآبادی: ما در اکثر صنایع از قبیل خودروسازی، سلولزی و بهداشتی، بسته بندی، صحافی، ساختمان، فرش، لیبل و … مشغول به فعالیت هستیم و برای خدمت رسانی بیشتر به غیر از صنعت، به زودی طیف محصولات B2C این مجموعه روانه بازارخواهد شد که بتوانیم خواسته ها و نیازهای تمامی افراد علی الخصوص هموطنان عزیز کشورمان را با هر گروه سنی برطرف کنیم. همچنین درحال اقدامات ﻻزم جهت اخذ مجوز محصوﻻت دانش بنیان و نانوفناور هستیم.

بسپار- آینده فناوری در تولید رزین ها با توجه به مسایل زیست محیطی و پایداری چیست؟
مهرآبادی: در سال های اخیر توجه به پاکسازی محیط زیست و پیشگیری از آلودگی ها از جمله چشم اندازهای پیش روی دولت ها و صنایع مختلف بوده است. محیط زیست دائمأ در حال تغییر بوده و این موضوعی است که نمی توان ازآن چشم پوشی کرد.
دگرگونی های تحمیلی انسان بر روی کره زمین به قدری وسیع است که برای جلوگیری از روبرو شدن نسل آینده با مشکلات، اقداماتی سریع مورد نیاز است. در این میان، زیست فناوری به دلیل گستردگی و ماهیت چند منظوره اش می تواند ایده آل ترین فناوری محافظ محیط زیست باشد.
در همین راستا، پاکسازی محیط زیست عمدتأ به این دلیل که تخریب محیط زیست توسط پلیمرهای ضایعاتی به یک معضل در سراسرجهان مبدل شده از اهداف و وظایف صنایع مختلف به شمار می رود. بنابراین تولید محصوﻻت سازگار بامحیط زیست یکی از محورهای اساسی توسعه در بسیاری از کشورها قلمداد شده و در تنظیم راهکارها و برنامه های ملی، توجه زیادی را به خود جلب کرده است. همچنان که صنایع به طرز پیچیده ای در دنیا رشد می کنند، مواد جدید نیز متوالیا با این رشد توسعه می یابند و ما همیشه در جستجوی روشهای بهتری برای اتصال مواد به یکدیگر هستیم.
واحد R&D این مجموعه سالها به دنبال تلاش برای نوآوری و بدعت در تولید چسبهای دوستدار محیط زیست
(BIO Products)بوده و با اهمیت به مطالعه مقاﻻت علمی و بررسی صنایع مرتبط در حیطه فعالیت خود برطرف کننده نیاز های متفاوت صنایع کشور بوده است. در راستای توسعه محصوﻻت سازگار با محیط زیست و تقاضای مداوم برای پایداری بیشتر، این مجموعه تولید محصوﻻت خود را درجهت کاهش اثرات زیست محیطی سوق داده و در دسترس مصرف کنندگان محترم قرارداده است.

(ادامه دارد …)

متن کامل این مقاله را در شماره 241 دوماهنامه پوشرنگ از گروه مجلات بسپار که در پایان آبان ماه 1401 منتشر شده است بخوانید.

در صورت تمایل به دریافت نسخه نمونه رایگان و یا دریافت اشتراک با شماره های ۰۲۱۷۷۵۲۳۵۵۳ و ۰۲۱۷۷۵۳۳۱۵۸ داخلی ۳ سرکار خانم ارشاد تماس بگیرید. نسخه الکترونیک این شماره از طریق طاقچه  و  فیدیبو  قابل دسترسی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا