اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/ یک گونه جدید PP به کمک کاهش ضایعات واکسن آمد/ 20 درصد واکسیناسیون بیشتر

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر یک شرکت بزرگ شیمیایی کره ای به نام LOTTE Chemical، گونه ای پلی پروپیلن (PP) با استفاده از پایدارکننده فرایندی ضد تغییررنگ Irgastab شرکت BASF را تولید کرده است. با عرضه جهانی واکسن کووید 19، تقاضا برای سرنگ های PP افزایش چشم گیری داشته است.
گونه پزشکی PP تولید شده توسط LOTTE Chemical در سرنگ های LDS (low dead space) یک شرکت تولید کننده سرنگ درکره جنوبی استفاده می شود. این محصولات تخصصی به منظور کمینه کردن مقدار داروی باقیمانده در سرنگ پس از تزریق طراحی شده و باعث کاهش اتلاف واکسن خواهد شد. در نتیجه، تقاضا برای سرنگ های LDS در جهان افزایش یافته است، چون تخمین زده می شود با این مقدار واکسن ذخیره شده می توان 20% افراد بیشتری را با یک دوز واکسینه کرد!
پلاستیک های مورد مصرف در صنایع دارویی نیازمند استرلیزه شدن هستند که باعث تخریب و تغییر رنگ بسپار می شود. مدیر بخش آسیایی BASF می گوید ” با استفاده از Irgastab از ایمنی و قابل استفاده ماندن گونه دارویی PP اطمینان حاصل می شود. این ماده پایداری فرایندی بدون ایجاد تغییررنگ در PP حین آمیزه سازی و قالب گیری تزریقی را تامین می کند، این ویژگی برای سرنگ های LDS به عنوان ماده دارنده گواهی شفافیت بالا، بسیار ضروری است.”
با پیش بینی افزایش انفجاری تقاضا برای سرنگ ها طی واکسیناسیون علیه کووید 19، شرکت LOTTE توسعه گونه های تخصصی PP خود را، برای اطمینان از تامین ویژگی های سختگیرانه کنترل کیفی برای مواد دارویی از جمله PP با شفافیت بالا، گسترش می دهد.
مدیر تحقیق و توسعه LOTTE می گوید، “شرکت LOTTE جایگاه مستحکمی در بازار PP دارویی داشته و ما بر آنیم تا این بازار را با همکاری BASF گسترش دهیم. به دلیل عملکرد خوب Irgastab در زمینه شفافیت و ثبات رنگ، در نظر داریم امکان استفاده از این ماده در الیاف و ورق ها را نیز بررسی کنیم.”

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا