اخباراخبار ویژهمقالات

اختصاصی بسپار/ در دنیای دیجیتال امروز، نگران انتخاب و ترکیب رنگ فضای خانه و کار نباشید!

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر وقتی تصمیم به نقاشی خانه می‌گیرید یکی از سخت‌ترین کارها قبل از پیدا کردن یک تیم حرفه‌ای و کاربلد برای نقاشی ساختمان، انتخاب رنگ‌ برای دیوارهای مختلف خانه است. اما حالا به کمک واقعیت افزوده دیگر نیاز نیست وقت خود را صرف دیدن کاتالوگ‌ها و نمونه‌های رنگ در مغازه‌های مختلف کنید. اپلیکیشن‌های نقاشی ساختمان مبتنی بر واقعیت افزوده به شما کمک می‌کنند قبل از شروع رنگ‌آمیزی خانه، نمونه رنگ‌های مختلف را کنار هم ببینید و تست کنید.

۱- Project Color The Home Depot
این برنامه به شما امکان می‌دهد رنگ مناسب برای پروژه رنگ داخلی یا خارجی خود را پیدا کنید. در ابتدا می‌توانید طیف زیادی از رنگ‌ها را مشاهده و از بین آنها رنگ مورد نظرتان را برای دیوار خانه انتخاب کنید. پس از امتحان کردن این رنگ روی دیوار با استفاده از واقعیت افزوده می‌توانید رنگ‌های مشابه و یا مکمل این رنگ را مشاهده کنید. همچنین می‌توانید از رنگ‌های اطراف خود الهام بگیرید. برای این کار کافی است تنها یک عکس از وسیله یا فضای مورد نظرتان که از رنگش خوشتان آمده بگیرید، سپس این اپلیکیشن نزدیک‌ترین رنگ به این عکس را از روی پالت رنگ خودش به شما نشان می‌دهد. همچنین اگر کد یا شماره رنگ خاصی را داشته باشید با وارد کردن آن می‌توانید آن را در برنامه پیدا کنید. اگر از رنگی خوشتان آمد به راحتی می‌توانید آن را ذخیره کنید. همچنین می‌توانید از طرق مختلف این رنگ را با دوستانتان به اشتراک بگذارید و اگر تصمیم به خرید گرفتید از طریق خود برنامه و با نزدیک‌ترین فروشگاه اقدام به خرید کنید.
این برنامه در فروشگاه اپلیکیشن اپل نمره خوب ۴.۵ را از نزدیک به ۳۷ هزار مصرف‌کننده دریافت کرده و همچنین در بازار اپلیکیشن گوگل بالای ۱ میلیون بار دانلود شده است.

۲- Paint tester
یافتن رنگ مناسب برای اتاق می تواند یک چالش باشد، اما Paint Tester نتایج را بدون زحمت رنگ آمیزی مجدد به شما نشان می دهد. به راحتی رنگ های پالت را امتحان کنید یا از رنگی که می خواهید امتحان کنید عکس بگیرید و آن را روی تصاویر خانه خود بکار ببرید. قبل از برخورد اولین قطره رنگ به دیوارها، بدانید که با چه اتاقی روبرو خواهید شد. انواع ابزارهای تستر رنگ و سطل رنگ هوشمند این اپلیکیشن، تغییر رنگ دیوار را در عکس در عرض چند ثانیه آسان می کند! ابتدا با گرفتن عکس از اتاقی که می خواهید رنگ آمیزی کنید، شروع کنید و سپس از سطل رنگ برای رنگ آمیزی دیوارها استفاده کنید. با این کار می توانید تصویری تمیز از شکل ظاهری رنگ بدست آورید و حتی می توانید از چند رنگ همزمان برای امتحان دیوار استفاده کنید. برای دستیابی به نتایج عالی، یک نمونه رنگ را به دیوار بچسبانید و از آن عکس بگیرید. از انتخابگر رنگ برای انتخاب نمونه استفاده کنید، سپس از سطل رنگ برای شروع استفاده از رنگ در کنار نمونه استفاده کنید. از آنجا که نمونه و دیوار به طور یکسان روشن می شوند، این می تواند حدس و گمان بسیاری از نحوه به نظر رسیدن رنگ در نور اتاق را بگیرد.
این اپلیکیشن هم مانند مورد قبل نمره قابل قبول ۴.۲ را در اپ استور از کاربران دریافت کرده و بیش از ۱ میلیون بار در گوگل پلی دانلود شده است.

۳- Jotun ColourDesign
این برنامه به شما امکان می دهد رنگ مناسب فضای خود را ببینید، تجربه کنید و پیدا کنید. با الهام گرفتن از جدیدترین روندها و مجموعه های رنگی Jotun، انتخاب کنید و هنگامی که آماده امتحان رنگ ها هستید، به سادگی عکسی از فضای خود بارگذاری کنید و با رنگ های مختلف آزمایش کنید تا ببینید چه چیزی را دوست دارید. می‌توانید ابعاد اتاق خود را محاسبه کنید تا بدانید که به چه مقدار رنگ نیاز دارید و در گزینه های مختلف فهرست کنید تا رنگ مناسب و متناسب با نیاز شما را پیدا کنید. در این اپلیکیشن هم می توانید انتخاب های خود را با دوستان و خانواده به اشتراک بگذارید. Color Design به شما امکان می دهد گزینه های خود را برای خرید آسان یک مرحله ای ذخیره کنید، نزدیکترین فروشنده Jotun را به راحتی پیدا کنید و لیست خرید خود را با آنها به اشتراک بگذارید.
این برنامه در اپ استور نمره ۴ را دریافت کرده و در گوگل پلی هم بیش از ۵۰۰ هزار بار دانلود شده است.

۴- Nippon Paint Colour Visualizer
نقاش مجازی که به شما در سهولت کار نقاشی کمک می کند. رنگ های مورد نظر برای خانه خود را انتخاب، رنگ آمیزی و پیش نمایش کنید. Color Visualizer می تواند در اطراف اشیا نقاشی کند، سایه ها و بافت را حفظ کند و در عین حال تصویری واقع بینانه از آنچه در خانه شما به نظر می رسد، ایجاد کند. به سادگی از اتاق خود عکس بگیرید و شروع به کاوش در 1000 رنگ موجود کنید. این اپلیکیشن دارای ویژگی های زیر است:

 

گردآوری: فرنام نامور

 

(ادامه دارد …)

متن کامل این مقاله را در شماره ۲۲۳ دوماهنامه پوشرنگ از گروه مجلات بسپار که در پایان اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ منتشر شده است بخوانید.

در صورت تمایل به دریافت نسخه نمونه رایگان و یا دریافت اشتراک با شماره های ۰۲۱۷۷۵۲۳۵۵۳ و ۰۲۱۷۷۵۳۳۱۵۸ داخلی ۳ سرکار خانم ارشاد تماس بگیرید. نسخه الکترونیک این شماره از طریق طاقچه  و  فیدیبو  قابل دسترسی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا