اخبار

اختصاصی بسپار/ Ceylon Graphite و توسعه نانوکامپوزیت ضدمیکروب جدید

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر Ceylon Graphite یک نانو کامپوزیت ضد میکروب توسعه داده است که می تواند بعنوان پوشش ضد میکروب چند منظوره استفاده شود. Ceylon Graphite در رابطه با توسعه این محصول پتنتی در Great Britain (Number 2102984.8) ثبت کرده است. Ceylon در تولید این نانو کامپوزیت از گرافیت high grade استفاده کرده است.

این مواد طوری طراحی شده اند که مانع انتقال عوامل بیماری زا از سطح آلوده مثل دستگیره در ها ، صفحه نمایشی لمسی و سایر سطوح به انسان می گردند. پاندمی COVID-19 نشان داده است که روش های متداول ضد عفونی کردن عمدتا دارای اثر بخشی کوتاه مدت بوده و لحظه ای می باشند. به اعتقاد Ceylon Graphite پوشش های bio active راه حل مناسبی بوده و دارای اثر بخشی طولانی مدت جهت سطوح سخت می باشند. اثر دهی در طولانی مدت در مورد پوشش های ضد میکروب ضروری می باشد و محصول جدید Ceylon Graphite با تمام استاندارد های جهانی مطابقت دارد. بر اساس گزارش Global Market Insights بازار جهانی پوشش های ضد میکروب در سال 2019 حدود 3.2 میلیارد دلار بوده است. به گفته Dr.Mallika Bohm مدیر فنی شرکت Cylon Graphite ، محصول جدید می تواند به محدوده گسترده ای از سامانه های پوششی بر پایه رزین های آلی یا بایندر های هیبریدی غیر آلی اضافه گردد. این محصول در تعدادی از سامانه ها تست شده و نتایج عالی بدست آمده است.

این نانو کامپوزیت از ترکیب سه ماده مختلف شامل زیست کش ، فتوکاتالیست و لایه های گرافن ( ساخته شده بوسیله گرافیت طبیعی high grade ) تشکیل شده است. این محصول دارای کارایی ضد میکروبی بسیار بالا بوده و دارای اثر طولانی مدت می باشد. این نانو کامپوزیت از قرار دادن فتوکاتالیست و زیست کش در اطراف لایه های گرافن بوجود آمده است. این نانو کامپوزیت در یک پوشش استفاده شده است و تایید شده است که در برابر باکتری ها مثل E.coli و S.aureus و همچنین در برابر H3N2 virus مقاوم می باشد (کارایی بیش از 80 درصد تنها در مدت 5 دقیقه پس از تماس با میکروب) . این فناوری انحصاری علاوه بر ایجاد حفاظت طولانی مدت در برابر میکروب ها از نظر اقتصادی نیز مناسب و به صرفه می باشد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا