اخبار

اختصاصی بسپار/ ده دلیل برای انتخاب رنگ مایع/ چرا برخی تولیدکنندگان پلاستیک، رنگ ها و افزودنی های مایع را به جای مستربچ انتخاب می کنند؟

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر رنگ مایع دارای مزایای بسیاری در قیاس با مستربچ های جامد می باشد. Riverdale Global ده دلیل اصلی برای اینکه چرا تولیدکنندگان پلاستیک رنگ ها و افزودنی های مایع را انتخاب می کنند، را ارائه کرده است.
رنگ مایع که با نام مستربچ مایع نیز شناخته می شود، از رنگدانه ها و افزودنی هایی ساخته شده که در یک حامل مایع پخش شده اند و برای رنگ دادن به پلاستیک ها مورد استفاده قرار می گیرند.
این فناوری دهه هاست که وجود دارد، اما پیشرفت های اخیر در فناوری وزن سنجی و سیستم های تحویل مهر و موم شده، محبوبیت آنها را افزایش داده است. در ادامه گزارش Riverdale Global، متخصصان رنگ ها و افزودنی های مایع، در مورد چرایی محبوبیت این رنگ ها را می خوانیم.
1- قیمت بسیار کمتر
مقدار کمتری رنگ، برای رسیدن به محصول با رنگ مشابه، نیاز است. این موضوع با در نظر گرفتن اوضاع اقتصادی و قیمت های اخیر، مزیت بزرگی محسوب می شود. با استفاده از محصولات Riverdale Global می توانید تا 50% هزینه رنگ را کاهش دهید.
2- بهبود پخش رنگ
ما هر رنگ را به طور جداگانه آسیاب کرده، و از استحکام کامل اطمینان حاصل می کنیم. رنگ های مایع، نسبت به رنگ های جامد، راحت تر و یکنواخت تر پخش شده و محصول نهایی دارای رنگ بهتری خواهد بود. معمولا با استفاده از رنگ مایع، به 30% رگدتنه کمترنیاز است. این موضوع استفاده از مواد بازیافتی و جایگزینی آن با مواد اولیه خام را برای بازیافت گنندگان آسان تر می کند.
3-زمان تعویض رنگ کوتاه تر
رنگ های مایع پسماند کمتری در سیلندر و مارپیچ به جای گذاشته و زمان تعویض را سریع تر می کند. با رنگ های Riverdale Global، نرخ تولید بالاتر رفته و زمان تصفیه کاهش می یابد، که برای تولید کنندگان کاهش درهدر رفتن رنگهایشان را به ارمغان می آورد.
4- بازده بالاتر
با استفاده از رنگ مایع می توان به شدت رنگ مشابه با درصد وزنی کمتر در فرمولاسیون دست یافت، که خود باعث افزایش بازده می شود.
5- حذف تخریب ناشی از تاریخچه حرارتی
مایعات نسبت به مستربچ های جامد، به دمای فرایند کمتری نیاز دارند؛ در نتیجه تخریب ناشی از تاریخچه حرارتی صورت نگرفته و نگرانی های ناشی از تخریب زودرس از بین می رود.
6- دقت کنترل رنگ بالاتر
کنترل وزنی سنجی تنها راه اثبات شده برای اطمینان از دقت، کاهش مصرف رنگ و کاهش قیمت رنگ زنی می باشد. برای اطمینان از دقت مورد نظر، Riverdale Global سیستم وزن کشی اختصاصی و انحصاری خود را به صورت پیش فرض ارائه می کند.عموما فناوری وزن سنجی (gravimetery) نسبت به فناوری حجم سنجی (volumetric)، 10% ذخیره مالی بیشتری دارد.
7- کاهش هزینه انرژی
پخش رنک داخل مایع، نیازمند 90 درصد انرژی کمتر نسبت به آمیزه سازی رنگدانه ها می باشد. رنگ مایع گشتاور مارپیچ، دمای فرایند و نیاز به چیلر را کاهش می دهد. این موارد باعث ذخیره انرژی تا 16% می شود.
8- آفرینش آسان تر جلوه های خاص
رنگ مایع بهترین جلوه های مرواریدی و براق را ارائه می دهد، که این موضوع به تولیدکنندگان اجازه می دهد با استفاده از این رنگ ها، بسته بندی با ظاهر جذاب تری را ارائه دهند. همانند سایر رنگ و افزودنی های مایع شرکت Riverdale Global، این رنگ های با جلوه خاص نیز در مخازن مهر و موم شده تامین شده تا فرایند شما پاک باقی بماند.
9- سرزندگی بیشتر
ما هر رنگ را، پیش از اختلاط و به منظور رسیدن به رنگ اصلی و کامل، به طور جداگانه آسیاب می کنیم. با این کار، رنگ های شفاف تر تولید شده و شدت رنگ بالاتری در محصول نهایی را باعث می شود.
10- مخازن زیست پایدار با پایه غیر کربنی
ما برای حمل محصولاتمان، سیستم مخازن طبیعی با ترکیب اختصاصی و فاقد هر گونه مواد نفتی را پیشنهاد می دهیم، بنابراین تولیدکنندگام می توانند به اهداف زیست پایدارشان نزدیک تر شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا