اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/ Aimplas، شروع استفاده از علامت تجاری به عنوان تاییدیه قابلیت استفاده مجدد از ظروف پلاستیکی مواد خوراکی

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر مرکز فناوری پلاستیک های اسپانیایی Aimplas، علامت تجاری مخصوص خود را به وجود آورده، تا امکان استفاده مجدد ایمن از بسته بندی مواد خوراکی چند بار مصرف، و همچنین ثبات خواص آن در اثر شستشوی مجدد را تایید کند.
به گفته Aimplas، کمپانی های تولید کننده بسته بندی که این علامت تجاری را دریافت کنند، دارای مزیت های رقابتی در حیطه شفافیت و ایمنی مواد خوراکی هستند. علامت تجاری “طراحی شده برای استفاده مجدد” – Designed to be Reusable – بر اساس سه مقررات جداگانه اروپایی است: مواد در تماس با مواد خوراکی، مواد پلاستیکی و محصولاتی که برای تماس با مواد خوراکی از آنها طراحی شده اند، و پلاستیک های بازیافتی و محصولاتی که برای تماس با مواد خوراکی از آنها طراحی شده اند. این علامت تجاری همچنین از استاندارد UNE 53928 مربوط به مقاومت در برابر ماشین ظرفشویی نیز پیروی می کند.
برای به دست آوردن این علامت تجاری، محصول می بایست آزمایشات و آنالیزهای مختلفی را گذرانده که شامل تست مقاومت در برابر ماشین ظرفشویی حداقل برای پنج بار، ارزیابی ریسک مواد اضافه شده غیر عمدی (NIAS)، و همچنین آزمایشاتی برای تضمین عدم ایجاد خطر مواد مهاجر به خوراک برای سلامت انسان، می باشد. تست های حسی نیز بر روی محصول انجام می شود تا اطمینان حاصل شود استفاده مجدد از بسته بندی، بر خواص ارگانولپتیک ماده خوراکی اثر نمی گذارد.
به گفته کمپانی Aimplas، ترویج استفاده مجدد از بسته بندی ها مزایای زیست محیطی بسیاری، از جمله کاهش ضایعات، مصرف کمتر منابع و کاهش انتشار گازهای گلخانه ای دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا