اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/ Arkema پوشش های پودری پلی آمیدی جدیدی برای باتری خودروهای برقی معرفی کرد

گروه ترجمه و تولید محتوا بسپار / ایران پلیمر Arkema اعلام کرد که تاییدیه UL Yellow Card را جهت دو گرید جدید از پوشش های پودری پلی آمید 11 برای استفاده در سامانه باتری وسایل نقلیه الکتریکی و سایر کاربردها بدست آورده است. Rilsan T Orange 7706 نیاز به پرایمر ندارد و از طریق fluid bed dipping اعمال می شود. این محصول طوری طراحی شده است که با یک بار غوطه وری، ضخامت بالایی (500 میکرون) بدست آید.

Rilsan ESY Orange 7705 یک پوشش الکتروستاتیک می باشد که نیاز به پرایمر ندارد. این پوشش جهت قطعاتی که نیاز به عایق سازی دارند استفاده می شود. هر دو گرید CTI rating (حداکثر ولتاژی که یک ماده می تواند تحمل کند طوریکه در آن ولتاژ با چکاندن 50 قطره آب آلوده سطح ماده ترک نخورد) در حدود 600 ولت و مقاومت در برابر حریق UL 94 V-0 را بدست آورده اند. بعلاوه این پوشش ها به دلیل انعطاف پذیری بالا باعث سادگی فرآیند می شوند. Rilsan polyamide 11 یک پلیمر بی همتا می باشد که 100 درصد از مواد زیستی (مواد مشتق شده از روغن کرچک) ساخته شده است. علاوه بر این گرید های پوشش های پودری، Arkema گرید های قالبگیری تزریقی و اکستروژن را نیز جهت عایق سازی در برابر الکتریسیته تولید می کند. به گفته Jerome Porte مدیر بازاریابی Arkema، توسعه این دو گرید جدید پوشش پلی آمید به طراحان اجازه می دهد تا بتوانند از سامانه های الکتریکی بر اساس نیازمندی های وسایل نقلیه الکتریکی و هیبریدی حفاظت کنند.

گرید های جدید جهت برآورده کردن نیازمندی های ویژه بازار وسایل نقلیه الکتریکی و هیبریدی و با توجه به محدودیت های مواد عایق متداول مثل اپوکسی ها طراحی شده اند. Arkema همچنین Kepstan PEKK که یک پلیمر با عملکرد بسیار بالا می باشد را جهت کاربرد های الکتریکی که نیاز به تحمل دما های بالا را دارند معرفی کرده است. پلی آریل اتر کتون ها از جمله PEKK دارای دمای ذوب بالای °C 300 می باشند و با سختگیرانه ترین استانداردها مطابقت دارند. Kepstan PEEK دارای قطبیت بالایی می باشد. بنابراین بدون نیاز به پرایمر دارای چسبندگی عالی به فلزات می باشد. همچنین دارای ثابت دی الکتریک پایین (2.9) جهت عایق سازی می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا