اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/ BASF تولید منومر زیستی جدیدی را آغاز کرد

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ ایران پلیمر BASF تولید منومر های زیستی دارای کربن 14 (ایزوتوپ کربن با عدد جرمی 14) را با یک فرآیند انحصاری برای تولید 2- اکتیل اکریلات (2-OCA) گسترش می دهد.

محصول جدید بر طبق استاندارد ISO 16620 دارای 73 درصد کربن 14 زیستی می باشد. BASF در کنار 2- اکتیل اکریلات زیستی، تولید محصول جدیدی به نام 2- Octyl Acrylate BMB ISCC PLUS را نیز آغاز می کند. میزان کربن باقیمانده نیز مورد تایید ISCC PLUS می باشد. BASF در سایت Verbund واقع در Ludwigshafen آلمان تجهیزات لازم برای تولید در مقیاس صنعتی را نصب کرده است تا بتواند 2- اکتیل اکریلات را در حجم های بالا تولید کند. بدین ترتیب منومر های زیستی BASF بعنوان یک ماده اولیه در سرتاسر جهان در دسترس خواهند بود. BASF برای تولید 2- اکتیل اکریلات از 2- اکتانول بعنوان یک ماده اولیه زیستی استفاده می کند. این الکل زیستی بر پایه روغن کرچک می باشد. روغن کرچک یک ماده غیر خوراکی می باشد که در تمام سال در دسترس می باشد. 2- اکتیل اکریلات می تواند به آسانی جایگزین منومر های فسیلی مثل 2- اتیل هگزیل اکریلات (2-EHA) و n – بوتیل اکریلات (BA) در تولید چسب ها و پوشش ها شود.

محصول جدید نسبت به محصولات فسیلی دارای مزایای عملکردی نیز می باشد. این منومر های جدید باعث بهبود مقاومت شستشویی در پوشش ها و بهبود مقاومت برشی در چسب ها شده و محصولاتی با مقاومت آب و هوایی عالی ایجاد می کنند. 2- اکتیل اکریلات یکی از معدود منومر های زیستی دارای کربن 14 می باشد که می تواند هم در کاربرد های استاندارد و هم در کاربرد های با عملکرد بالا استفاده گردد.

2- اکتیل اکریلات شرکت BASF دارای خلوص بالایی می باشد و در کاربرد های مختلفی برای تولید محصولات با کیفیت بالا و VOC پایین استفاده می شود. 2- اکتیل اکریلات شرکت BASF هم اکنون در EU، US، ژاپن و بسیاری از کشور های دیگر ثبت شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا