اخبار

اختصاصی بسپار/ BASF کارخانه جدیدی برای تولید مواد واسطه تولید پوشش ها تاسیس می کند

بسپار / ایران پلیمر BASF یک واحد جدید برای تولید آلکیل اتانول آمین ها در کارخانه Verbund واقع در Antwerp بلژیک تاسیس می کند. بر اساس برنامه ریزی های انجام شده این واحد تولیدی در سال 2024 افتتاح خواهد شد. با افتتاح این کارخانه، ظرفیت تولید سالانه آلکیل اتانول آمین ها شامل دی متیل اتانول آمین ها (DMEOA) و متیل دی اتانول آمین ها (MDEOA) با افزایش حدود 30 درصدی به بیش از 140000 تن در سال خواهد رسید.

BASF یکی از بزرگترین تولیدکنندگان آلکیل اتانول آمین ها در جهان می باشد و این محصولات را در کارخانه های Ludwigshafen آلمان، Antwerp بلژیک، Geismar, Louisiana امریکا و Nanjing چین تولید می کند. به گفته Dr. Frank Stein مدیر بخش مواد واسطه شرکت BASF، تقاضا برای آلکیل اتانول آمین ها در صنایع مختلفی از جمله تصفیه آب، شوینده ها و تصفیه گاز در سال های آینده با رشد خوبی مواجه خواهد شد.

این سرمایه گذاری در Antwerp بلژیک اثر مثبتی بر افزایش ظرفیت تولید آلکیل آلکانول آمین ها می گذارد و به تامین نیاز های در حال رشد مشتریان کمک خواهد کرد. آلکیل اتانول آمین ها عمدتا بعنوان ماده واسطه در تولید مواد شیمیایی مورد استفاده در تصفیه آب استفاده می شوند. در صنایع پوشش ها بعنوان بایندر بین رنگدانه ها و رزین ها عمل می کنند. سایر کاربرد های آنها عبارتند از تصفیه گاز، نرم کننده های پارچه ها، افزودنی ها جهت سیالات متالورژی و پلی اورتان ها. BASF حدود 300 نوع آمین مختلف را تولید می کند. علاوه بر – آلکیل، -آلکانول و آلکوکسی آلکیل آمین ها، این شرکت آمین های هتروسیکلیک، آروماتیک و آمین های ویژه نیز تولید می کند. این آمین ها در تولید مواد شیمیایی، داروسازی، شوینده ها، محصولات آرایشی، پوشش ها، پلاستیک های ویژه، کامپوزیت ها و الیاف ویژه استفاده می شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا