اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/ Beckers از ضایعات پلاستیک برای تولید رزین استفاده می کند

گروه نرجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر Beckers بزرگترین تولید کننده کلاف پوشانی (coil coating) و یکی از بزرگترین تولید کنندگان پوشش های صنعتی در جهان می باشد. این شرکت دارای 23 واحد تولیدی در 17 کشور می باشد.

تعداد کارمندان آن حدود 1800 نفر می باشد. Beckers متعلق به شرکت سوئدی Lindengruppen می باشد و دفتر مرکزی آن در Berlin آلمان قرار دارد. Beckers اعلام کرد که قصد دارد از ضایعات پلاستیک برای تولید رزین های مورد استفاده در رنگ ها استفاده کند. Beckers برای این کار با شرکت های BioBTX و Symeres همکاری می کند. BioBTX روشی برای تبدیل ضایعات پلاستیکی به BTX (بنزن، تولوئن و زایان) توسعه داده است. Symeres با اکسید کردن زایلن آن را به منومرهای آروماتیک انیدرید فتالیک تبدیل می کند. در نهایت Beckers از انیدرید فتالیک برای تولید رزین استفاده می کند. انیدرید فتالیک در تولید رزین پلی استر دارای اهمیت زیادی می باشد. انیدرید فتالیک متداولترین اسید آروماتیک مورد استفاده در تولید رزین پلی استر می باشد و 40 تا 50 درصد این رزین ها را تشکیل می دهد. برای تبدیل ضایعات پلاستیکی به زایلن ، تولوئن و بنزن از فناوری بی همتای Integrated Cascading Catalytic Pyrolysis (ICCP) استفاده می شود.

زایلن ها بطور ویژه مورد توجه Beckers می باشند زیرا با اکسیداسیون آنها می توان منومر انیدرید فتالیک را بدست آورد. به گفته Julien Marquiant مدیر آزمایشگاه رزین در Beckers ، تاکنون هیچ شرکتی کلاف پوشانی را با استفاده از انیدرید فتالیک بدست آمده از ضایعات پلاستیک تولید نکرده است. Beckers اولین شرکتی است که موفق به انجام این کار شده است. تولید این رنگ های زیست سازگار به حفظ محیط زیست کمک می کند. این کار ضمن کاهش ضایعات پلاستیک باعث کاهش نیاز به منابع فسیلی می گردد. Beckers کیفیت انیدرید فتالیک تولید شده توسط Symeres را تایید کرده است. Symeres به دنبال این است که ظرف 3 تا 5 سال آینده این فناوری را به شرکت دیگری انتقال دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا