اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/ Biorizon پوشش الکیدی بر پایه مواد زیستی توسعه داد

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر Biorizon و چند شرکت با همکاری یکدیگر در پروژه Bio-Aromatics4Coatings (BA4C) موفق به توسعه پوشش های الکیدی bio-MPA-based شده اند. این پوشش های الکیدی از نظر عملکرد از پوشش های بر پایه الکید های فسیلی (بر پایه انیدرید فتالیک فسیلی) بهتر می باشند و به حفظ محیط زیست نیز کمک می کنند. انتظار می رود Bio-MPA در محدوده قیمتی مشابه انیدرید فتالیک فسیلی تولید می شود. پس از تولید موفقیت آمیز bio-MPA در مقیاس کیلوگرم ، این محصول در مقیاس صنعتی تولید خواهد شد و در پوشش ها استفاده خواهد شد. واحد های آروماتیک مثل انیدرید فتالیک (PA) یکی از اجزای اصلی سازنده پوشش ها می باشند.

این مواد باعث افزایش سختی و مقاومت در برابر UV می شوند. در حال حاضر آروماتیک ها تقریبا منحصرا از مواد اولیه فسیلی تولید می شوند. بعلاوه در بعضی از پوشش های الکیدی ، دی اسید های آروماتیک اصلی ترین جزء سازنده می باشند که جایگزین زیست سازگاری برای آنها وجود ندارد. اخیرا Biorizon آروماتیک های زیستی توسعه داده است که می تواند جایگزین این دی اسید های آروماتیک فسیلی گردد. در نتیجه تولید پوشش های الکیدی زیستی امکان پذیر خواهد شد. در پروژه Bio-Aromatics4Coatings (BA4C) ، 3 متیل فتالیک انیدرید زیستی (bio-MPA) که جایگزین تجدید پذیر برای انیدرید فتالیک فسیلی (PA) می باشد با موفقیت در مقیاس کیلوگرم تولید شده و در تولید پوشش های الکیدی استفاده گردید.

شرکای Biorizon در این پروژه عبارتند از: Worlee ، Baril Coatings ، SoliQz ، Van Loon Chemical Innovations و BioDetection Systems . هدف این پروژه استفاده از انیدرید فتالیک زیستی بجای انیدرید فتالیک فسیلی در تولید پوشش های بر پایه الکید می باشد. پوشش های تولید شده با MPA زیستی دارای مزایای زیر می باشند: – پوشش های بر پایه MPA زیستی نسبت به پوشش های بر پایه PA فسیلی از نظر خواص عملکردی بهتر می باشند. – با جایگزینی هر کیلوگرم از PA فسیلی زیستی ، حدود 3 کیلوگرم دی اکسید کربن کمتر تولید می شود. – استفاده از رزین های الکیدی بر پایه MPA زیستی باعث کاهش مصرف حلال در فرمولاسیون پوشش های الکیدی می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا