اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/ Cardolite پلی اتر دی ال جدیدی بر پایه CNSL معرفی کرد

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمرCardolite اعلام کرد که تولید Cardolite NX-9212 را آغاز کرده است. Cardolite NX-9212 یک پلی اتر دی ال جدید مشتق شده از cashew nutshell liquid (CNSL) می باشد که دارای ویسکوزیته پایینی می باشد. استفاده از این دی ال امکان تولید پلی اورتان های با VOC صفر یا پایین را فراهم می کند.

همچنین حمل و نقل این محصول آسان می باشد. این دی ال دارای رنگ روشنی ( رنگ گاردنر کمتر از 5) می باشد و برای فرموله کردن سامانه های مقاوم در برابر UV مناسب می باشد. Cardolite NX-9212 دارای سازگاری خوبی با اجزای سامانه های مختلف پلی اورتانی شامل دی ال های دیگر مثل پلی بوتادین دی ال (قابلیت اختلاط تا 50 درصد) می باشد. Cardolite NX-9212 برای تولید پیش پلیمر ها (prepolymer) با ایزوسیانات های آلیفاتیک و آروماتیک پیشنهاد می گردد. پلی اورتان های بر پایه Cardolite NX-9212 دارای پایداری عالی در برابر آب ، حساسیت پایین در برابر رطوبت و ازدیاد طول بالا می باشند. این خواص Cardolite NX-9212 را به گزینه ای مناسب برای استفاده در پلی اورتان های تک جزئی ، TPU ، PUD سایر کاربرد ها تبدیل می کند. این دی ال می تواند بعنوان بایندر کمکی (co-binder) جهت پلی اورتان های دو جزئی فرموله شود.

Cardolite تولید کننده محدوده گسترده ای از پلی ال ها و دی ال های حاوی مواد تجدید پذیر (مشتق شده از cashew nutshell liquid ) می باشد. این مواد دارای عملکرد بی همتایی نسبت به پلی استر های پلی ال و پلی اتر های پلی ال متداول و سایر پلی ال های بر پایه روغن طبیعی می باشند. بسیاری از این خواص به ساختار CNSL مربوط می شود. زنجیر طویل آلیفاتیک باعث آبگریزی می شود در نتیجه پس از سخت شدن با ایزوسیانات محصولی با حساسیت کم در برابر رطوبت ایجاد می شود. حلقه آروماتیک آن باعث بهبود مقاومت حرارتی ، مقاومت شیمیایی و پایداری در برابر آب می گردد. این ترکیب محتوای آلیفاتیک و آروماتیک ، یک تعادل خوب در خواص مکانیکی و واکنش پذیری ایجاد می کند. بعلاوه دی ال ها و پلی ال های بر پایه CNSL می توانند بر اساس خواص مورد نیاز در محصول نهایی جهت مشتریان طراحی گردند. دی ال ها و پلی ال های تجدید پذیر Cardolite برای استفاده در پوشش های پلی اورتان تک جزئی و دو جزئی ، چسب ها و درزگیر ها ، الاستومر ها ، فوم منعطف و فوم سخت مناسب می باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا