اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/ ChinaPlas 2024 ویترین ماشین های الکتریکی کم مصرف در راستای کاهش هزینه های تولید و افزایش رقابت پذیری

گروه ترجمه و تولید بسپار/ ایران پلیمر تولیدکنندگان با اجرای راهبرد‌های صرفه‌جویی در هزینه، می‌توانند محصولات یا خدمات را با قیمت‌های پایین‌تر ارائه دهند، در شرایطی که با حفظ کیفیت، احتمال بیشتری برای به دست آوردن سهم بازار و حاشیه سود بیشتر دارد. بنابراین، روند صرفه جویی در انرژی در ماشین آلات پلاستیک در این زمینه مورد توجه و شتاب قابل توجهی قرار گرفته است.

نسل جدید ماشین‌های تولید پلاستیک علاوه بر موتورهای بسیار کارآمد و سامانه‌های گرمایش و سرمایش، اغلب دارای ویژگی‌های فرآیندی هستند که می‌توانند پارامترهای عملیاتی را بهینه کرده و زمان چرخه را کاهش دهند که منجر به صرفه جویی در انرژی می‌شود.

برای مثال یکی از ماشین هایی که در چایناپلاس به نمایش گذاشته شد، ماشین قالب گیری برقی هوشمند چند حفره ای بود که به طور مستقل توسط Zhejiang TONVA ساخته شده است، از برق برای جایگزینی سامانه هیدرولیک استفاده می کند و می تواند 40٪ در مصرف انرژی صرفه جویی کند. با عملکردهای هوشمند متعدد، این دستگاه برای مواد مصرفی پزشکی، کاربردهای شیمیایی روزانه و بسته بندی مواد غذایی مناسب است.

ماشین دیگری که در چایناپلاس به نمایش گذاشته شد، دستگاه قالب گیری تزریقی تمام الکتریکی JT120E2 از POWERJET دارای درایو کامل سروو موتور بود. این دستگاه علاوه بر مصرف انرژی کم، چرخه قالب گیری کوتاه و دقت بالا، تولید فوق العاده آرام و تمیز بدون نشت روغن و چکه را فراهم می کند.

 

کاهش هزینه های تولید با ماشین آلات پلاستیک نوین 

روش های دیگری غیر از صرفه جویی در انرژی که ماشین آلات پلاستیک می توانند با آن ها در هزینه های تولید صرفه جویی کنند عبارتند از به حداقل رساندن ضایعات مواد و خودکارسازی، کمک به تولیدکنندگان برای دستیابی به سطح بازده بالاتر و هزینه های تولید کمتر در هر واحد.

 

تولید هوشمند، کارایی بهتر

فناوری تولید هوشمند با استفاده از قدرت پایش آنی و تجزیه و تحلیل داده‌ها، داده هایی را برای تصمیم‌گیری در مورد هزینه و کارایی تولید، عمدتاً از طریق پارامترهای تولید بهینه، پیش‌بینی و مدیریت انرژی، فراهم می‌کند.

برای تولید هوشمند، سامانه های کنترل هوشمند در ماشین‌ آلات پلاستیک ادغام می‌شوند و ماشین‌های مختلف و سایر سامانه‌ها را حتی در مکان‌های مختلف به هم متصل می‌کنند.

به‌ویژه، با استفاده از داده‌های آنی از حسگرها، تولیدکنندگان می‌توانند مشکلات احتمالی را شناسایی کرده و فعالیت‌های تعمیر و نگهداری را به طور فعال برنامه‌ریزی کنند، از توقف برنامه‌ریزی نشده و کاهش طول عمر تجهیزات جلوگیری کنند و در هزینه‌های تعمیرات و نگهداری اضطراری صرفه‌جویی کنند.

سامانه ی کنترل iVenture IMM فناوری Ningbo EST که در نمایشگاه چایناپلاس امسال ارائه شد، نمونه ای از سامانه ی کنترل برای تولید هوشمند است. نسل جدید سامانه ی کنترل سروو هیدرولیک دقیق، نقاط مشکل ساز ناشی از تنظیم ناپایدار و دقت قالب را حل می کند و باعث می شود دستگاه قالب گیری تزریقی سریع و پایدار عمل کند.

B&R که دفتر مرکزی آن در اتریش است، در بهبود کارایی توسعه ماشین تخصص دارد. این شرکت نیز در چایناپلاس 2024 حضور داشت. سخت افزار و نرم افزار یکپارچه B&R Plastics/Rubber Injection Machine Solutions زمان چرخه و هزینه های یکپارچه سازی برای کنترل دما، موقعیت یابی، کنترل محور، رباتیک، انتقال و غیره را کم می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا