اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/ Clariant مواد سطح فعال زیستی جدیدی معرفی کرد

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر Clariant پلی اتیلن گلایکول (PEGs) و مواد سطح فعال 100 درصد زیستی Vita را جهت کاهش تولید دی اکسید کربن و جلوگیری از تغییرات آب و هوایی توسعه داده است. معرفی PEG و مواد سطح فعال 100 درصد زیستی ، محصولات Vita شرکت Clariant را گسترده تر خواهد کرد.

محصولات Vita بر پایه مواد اولیه تجدید پذیر بوده و میزان Renewable Carbon Index (RCI) در آنها حداقل 98 درصد می باشد. به گفته Christian Vang رئیس بخش industrial & consumer specialties در Clariant ، در صنایع مختلف شامل بسته بندی ، پوشش ها ، بهداشتی ، کشاورزی و سایر صنایع هنوز از مواد پتروشیمیایی و مواد فسیلی استفاده می شود. تغییر به سمت مواد زیستی یک چالش بزرگ برای تولید کنندگان می باشد. عرضه محصولات PEG و مواد سطح فعال Vita راه حل مهمی برای دستیابی به این هدف می باشد. محصولات Vita دارای RCI بالایی می باشند و تولید کنندگان با استفاده از این محصولات می توانند میزان مواد زیستی موجود در محصولات خود را به حداکثر برسانند.

این مواد زیستی در تولید محصولاتی چون شوینده ها ، شامپوی مو و بدن ، رنگ ها و روان کننده های صنعتی استفاده می شوند. Clariant برای تولید PEGs و مواد سطح فعال جدید خود از اتیلن اکسایدی استفاده می کند که از اتانول 100 درصد زیستی (مشتق شده از نیشکر یا ذرت) ساخته شده است. از آنجا که تنها مواد زیستی در تولید این محصولات جدید استفاده می شود میزان تولید دی اکسید کربن نسبت به محصولات مشابه پایه نفتی به مقدار قابل توجهی کاهش می یابد. مواد سطح فعال Vita تولید دی اکسید کربن را نسبت به محصولات مشابه فسیلی تا 85 درصد کاهش می دهند. این محصولات زیستی از نظر کارایی و عملکرد مشابه محصولات بر پایه مواد فسیلی می باشند. Clariant هم اکنون بیش از 70 محصول زیستی را تولید می کند و در آینده این تعداد افزایش پیدا خواهد کرد. در سه ماهه اول سال 2022 ، مواد سطح فعال زیستی و PEG توسط Clariant IGL Specialty Chemicals (CISC) در سرتاسر جهان و به مقدار لازم در دسترس خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا