اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/ Clariant کاتالیستی برای تولید متانول از دی اکسید کربن عرضه کرد

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر  چین از کاتالیست های سری MegaMax شرکت Clariant جهت تولید متانول از دی اکسید کربن استفاده می کند. جذب دی اکسید کربن و تبدیل آن اساس فناوری های جدید زیست سازگار است که به حفظ محیط زیست و بهبود آب و هوا کمک می کند. سنتز متانول از دی اکسید کربن یک روش بسیار ارزشمند می باشد زیرا متانول ماده اولیه برای تولید هزاران محصول شیمیایی از جمله رنگ ها، پلاستیک ها، مواد آرایشی و سوخت ها می باشد.

این کاتالیست ها برای تولید کنندگان متانول در سرتاسر جهان طراحی شده اند و بر اساس سامانه مس – روی – آلومینا می باشند. ترکیب ویژه مواد تشکیل دهنده این کاتالیست ها باعث می شود که نسبت به کاتالیست های نسل قبل دارای کارایی بیشتر و پایداری مکانیکی بیشتری باشند. به گفته Stefan Heuser نایب رئیس Clariant Catalysts ، شرکت Clariant همواره به دنبال بهبود عملکرد محصولات خود بویژه محصولات مورد استفاده در فرآیند های زیست سازگار می باشد. نوآوری های پیوسته شرکت Clariant (مثل فرآیند تولید متانول از دی اکسید کربن بوسیله کاتالیست MegaMax ) نقش مهمی در کمک به مشتریان جهت کاهش نشر دی اکسید کربن ایفا می کند.

کاتالیست MegaMax با موفقیت در واحد Air Liquide’s Innovation Campus واقع در Frankfurt آلمان تست شده است. بر اساس آزمایش های انجام شده این کاتالیست دارای میزان تبدیل بالایی می باشد و میزان تبدیل دی اکسید کربن حدود 30 تا 40 درصد می باشد. همچنین محصولات جانبی کمی تولید می شود و فرآیند با انتخاب پذیری (selectivity) بالا انجام می گردد. بعلاوه این کاتالیست ها دارای پایداری بهبود یافته می باشند و میزان غیر فعال شدن آنها پایین است. در نتیجه برای مدت طولانی قابل استفاده می باشند. کیفیت کاتالیست MegaMax بصورت رسمی تایید گردیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا