اخبار

اختصاصی بسپار/ Covestro برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای برنامه های اسکوپ 3 را اجرا می کند

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر Covestro به عنوان یک هدف کوتاه مدت در نظر دارد تا سال 2035 گازهای گلخانه ای را به میزان 10 میلیون تن کاهش دهد. این تصمیم مربوط به کاهش 30 درصدی انتشار گازهای گلخانه ای در مقایسه با سال پایه یعنی 2021 است و برخی از انتشار های مرتبط با رشد تا سال 2035 در فهرست گنجانده شده است. در بلندمدت، Covestro قصد دارد تا سال 2050 طبق برنامه اسکوپ 3 کاملا کربن خنثی باشد.
Covestro قبلاً اهداف بلندپروازانه ای را برای محدود کردن انتشار گازهای گلخانه ای طبق اسکوپ های 1 و 2 در سال 2022 منتشر کرده بود که شامل دستیابی به کربن خنثی به صورت عملیاتی تا سال 2035 بود. انتشار اسکوپ 1 از فرآیندهای تولید خود Covestro ناشی می شود، در حالی که انتشار اسکوپ 2 ناشی از منابع انرژی خریداری شده است. انتشار اسکوپ 3 شامل سایر گازهای گلخانه ای تولید شده در زنجیره تامین بالادست و پایین دست است. این موارد حدود 80 درصد از کل انتشار گازهای گلخانه ای شرکت را تشکیل می دهند. مواد خام خریداری شده توسط Covestro مسئول بیشترین سهم از انتشار اسکوپ 3 هستند.
کاهش انتشار اسکوپ 3 مستلزم دگرگونی کل زنجیره ی تامین است. عوامل مختلفی بر یکدیگر تأثیر می‌گذارند – از جمله در دسترس بودن مواد خام جایگزین، انرژی‌های تجدیدپذیر، پیشرفت‌های فناوری و فرآیندهای جدید و همچنین دگرگونی‌های بازار که البته نقش کلیدی در این فرآیند دارند. برای دستیابی به انتشار خالص صفر، Covestro انتظار دارد سرمایه گذاری های هدفمندی بالغ بر چند صد میلیون یورو در 10 سال آینده انجام دهد.
اهداف اسکوپ 3 در این شرکت هم بلندپروازانه و هم واقع بینانه هستند که با برنامه اجرایی دقیق پشتیبانی می شوند. تکمیل اهداف اقلیمی نقطه عطف مهم دیگری در همسویی همه فعالیت ها با چشم انداز تبدیل شدن به شرکتی کاملاً چرخشی است. به این ترتیب، Covestro یک بار دیگر نشان می‌دهد که نقشی پیشرو در تغییر صنعت شیمیایی دارد.

چهار اهرم برای دستیابی به هدف و کاهش گازهای گلخانه ای مطابق با اسکوپ ۳
Covestro در راهبرد اقلیمی خود در کوتاه مدت تا میان‌مدت بر چهار حوزه تمرکز دارد. با مدیریت این چهار حوزه که مجموعاً 21.3 میلیون تن گازهای گلخانه‌ای در سال را تشکیل می‌دهند (طبق آمار ها تا سال 2021)، Covestro قادر خواهد بود تا سال 2035 انتشار را به میزان 10 میلیون تن کاهش دهد.
اقدامات برای کاهش انتشار طبق اسکوپ 3 بر تامین کنندگان و همچنین مشتریان تأثیر می گذارد و نیازمند تحول در کل زنجیره ی تأمین است. شرکای زنجیره ی تامین و یک برنامه عملیاتی دقیق رسیدن به اهداف را ممکن خواهد کرد.
اهرم اول تامین کنندگان را ملزم می کند که میزان انتشار 1 و 2 را کاهش دهند. بسیاری از تامین کنندگان مواد خام Covestro قبلاً اهداف اسکوپ 1 و 2 خود را تعریف کرده اند که به نوبه خود می توانند در اهداف اسکوپ 3 Covestro لحاظ شوند. Covestro به گفتگوهای خود با تامین کنندگانش در مورد این موضوع ادامه می دهد. به علاوه، این شرکت اخیرا یک قرارداد تامین کننده بلند مدت برای مواد خام بازیافتی شیمیایی با Encina امضا کرده است. توافق ژانویه 2024 تامین مواد خام تولید شده از پلاستیک های در پایان عمر را پوشش می دهد که انتشار اسکوپ 3 Covestro را کاهش می دهد. سایر تغییرات مهم کوتاه مدت شامل برق رسانی، بهبود کارایی و جذب و ذخیره کربن (CCS) در فرآیندهای تولید تامین کننده است.
اهرم دوم فروش سودآور محصولات ساخته شده از مواد خام جایگزین است. Covestro در حال حاضر راه حل های چرخشی در سبد محصولات خود تحت برچسب CQ (هوش چرخشی) دارد. محصولات CQ از حداقل 25٪ مواد خام جایگزین و غیر فسیلی ساخته شده اند.
سومین اهرم Covestro برای کاهش آلایندگی های اسکوپ 3 پروژه های MAKE هستند. این موارد پروژه های سرمایه گذاری هستند که در آن ها Covestro مواد خام جایگزین با ردپای کربن کمتری تولید می کند. به عنوان مثال، این پروژه ها شامل تولید آنیلین زیستی یا استفاده از فناوری های بازیافت اختصاصی برای ایجاد امکان استفاده از مواد خام بازیافتی است. نمونه دیگری از پروژه MAKE فناوری Evocycle CQ Covestro است که برای بازیافت تشک ها استفاده می شود.
اهرم چهارم تعداد زیادی از عوامل مختلف را در بر می گیرد که به کاهش انتشار طبق اسکوپ 3 کمک می کند. به عنوان مثال، این موارد شامل افزایش نرخ بازیافت برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای از سوزاندن زباله و تغییرات در لجستیک و استخراج انرژی اولیه است. علاوه بر این، Covestro فرآیندهای نوآوری را از طریق تحقیق و توسعه دیجیتال و هوش مصنوعی تسریع خواهد کرد.
کربن خنثی روندی است که تنها از طریق همکاری نزدیک در کل زنجیره ی تامین می تواند موفق شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا