اخبار

اختصاصی بسپار/ Covestro تولید پلی کربنات پایدار در آسیا و اقیانوسیه را افزایش می‌دهد

گروه ترجمه و تولید محتوا بسپار / ایران پلیمر Covestro تلاشی برای به وجود آوردن 60000 تن در سال ظرفیت پلی کربنات بازیافتی در منطقه تا سال 2026 را آغاز کرده است. از این رو یک کارخانه برای بازیافت مکانیکی پلی‌کربنات قرار است در شانگهای چین با هزینه حدود 27 میلیون یورو ساخته شود. Covestro همچنین قصد دارد یک مرکز کامپاندینگ حال حاضر در سایت Map Ta Phut تایلند را به یک مرکز برای بازیافت مکانیکی تبدیل کند. این تبدیل باید تا پایان سال 2022 تکمیل شود.

خط جدید بازیافت مکانیکی (MCR) در شانگهای به تقاضای رو به رشد برای راه حل‌های پایدارتر رسیدگی می‌کند، به ویژه با مواد بازیافتی پس از مصرف (PCR) که عمدتاً برای مرحله کامپاندینگ در تولید محصولات الکتریکی و الکترونیکی، کاربردهای خودرو و کالاهای مصرفی استفاده می‌شود. این خط 27 میلیون دلاری می‌تواند سالانه بیش از 25000 تن پلی‌ کربنات با کیفیت بالا و ترکیبات حاوی محتوای بازیافتی مکانیکی را در سال 2023 تحویل دهد.
لیلی وانگ، رئیس بخش مهندسی پلاستیک Covestro در رویداد کلنگ‌زنی ساخت کارخانه شانهای گفت: «برای پاسخگویی به رشد سریع تقاضا برای راه‌حل‌های پایدار مشتریان پایین‌دستی، ما به سرمایه‌گذاری در گسترش قابلیت‌های خود ادامه خواهیم داد. این خط تولید MCR آخرین نمونه از تلاش های ما در این زمینه است و نشان دهنده تعهد ما برای انتقال به محصولات پایدارتر در این منطقه، به ویژه در چین است.»
سوچتا گوویل، مدیر ارشد بازرگانی Covestro گفت: خط تولید MCR گام هیجان‌انگیزی است که ما برای انجام تعهد خود نسبت به اقتصاد چرخشی تا سال 2035 برداشته‌ایم. بازیافت زباله‌های پلاستیکی برای اقتصاد چرخشی کاملاً ضروری است و به یکی از چالش‌های بزرگ جهانی که با هم به عنوان یک جامعه با آن روبرو هستیم، رسیدگی می‌کند. ما به سرمایه‌گذاری در گسترش و بهبود ظرفیت خود برای پلاستیک‌های بازیافتی و هدایت صنعت به سمت تولید مواد با محتوای بازیافتی بیشتر ادامه خواهیم داد.”

بر اساس پیش بینی فعلی، این واحد تا سال 2030 تا 10 درصد محصول مبتنی بر PCR از حجم تولید سالانه خود را عرضه خواهد کرد. به طور کلی، این شرکت قصد دارد بتواند سالانه بیش از 60000 تن پلی کربنات با محتوای بازیافتی را در آسیا و اقیانوسیه تا سال 2026 تحویل دهد.
دو تأسیسات در شانگهای و Map Ta Phut خروجی Covestro از پلی‌کربنات‌های PCR Makrolon R و Bayblend R را افزایش می‌دهند، که حاوی حداکثر 75 درصد محتوای بازیافتی است و می‌تواند در کاهش ردپای کربن تا 50 درصد و در عین حال عملکرد و برچسب‌گذاری زیست‌محیطی کمک کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا