اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/ Covestro دیسپرسیون پلی اورتان زیستی جهت صنایع نساجی معرفی کرد

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر Covestro یک دیسپرسیون پلی اورتان جدید برای صنایع نساجی معرفی کرد. این محصول جدید یک پلی استر کربنات پلی اتر آلیفاتیک می باشد که حدود 34 درصد کربن آن از مواد گیاهی می باشد. این رزین جدید با نام تجاری Impranil CQ DLU به بازار عرضه می شود. با توجه به اینکه روند کلی تغییر از مواد اولیه فسیلی و نفتی به سمت منابع زیستی می باشد، Covestro به دنبال استفاده از منابع تجدید پذیر شامل مواد زیستی و گیاهی می باشد.

این دیسپرسیون جدید دارای خواص عملکردی و درصد جامد مشابه (55 درصد) Impranil DLU (که از مواد نفتی تولید می شود) می باشد. بنابراین می تواند با همان درصد جایگزین Impranil DLU گردد. CQ مخفف Circular Intelligence می باشد. Covestro محصولاتی که میزان مواد اولیه تجدید پذیر آنها بیش از 25 درصد می باشد را با CQ نشان می دهد. با استفاده از Impranil DLU می توان پوشش های پایه آب مخصوص نساجی را بدون استفاده از حلال ها فرموله کرد. بنابراین استفاده از این محصول نسبت به پوشش های پایه حلال اثرات منفی بر محیط زیست را بطور قابل توجهی کاهش می دهد.

Impranil CQ DLU برای تولید مواد سنتزی جهت وسایل ورزشی، منسوجات فنی، کیسه ها و داخل خودرو مناسب می باشد. خواص پوشش بر پایه این دیسپرسیون جدید عبارتند از مقاومت عالی در برابر هیدرولیز ، ثبات نوری بسیار خوب، مقاومت خراشی بالا و استحکام کششی بالا. همچنین دارای مقاومت قلیایی خوب می باشد. Impranil CQ DLU هم برای پوشش میانی و هم برای پوشش رویه قابل استفاده می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا