اخبار

اختصاصی بسپار/ DIC رزین های پلی اورتان پایه آب جدیدی معرفی کرد

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر DIC Corporation اعلام کرد که تولید سری جدیدی از رزین های پلی اورتان پایه آب دوستدار محیط زیست را آغاز کرده است. این رزین ها با نام تجاری HYDRAN GP به بازار عرضه می شوند.

این رزین های جدید دارای درصد جامد بالاتری نسبت به رزین های پلی اورتان پایه آب متداول می باشند و فاقد ترکیبات آمین می باشند. این رزین ها دارای بوی کمتری می باشند و زمان فرآیند را کوتاهتر می کنند.

همچنین نشر گاز های گلخانه ای و ترکیبات آلی فرار (VOC) را کاهش می دهند. این رزین ها دارای خواص عملکردی خوبی می باشند که با محصولات پایه حلال قابل مقایسه می باشد. شرکت قصد دارد این سری از رزین ها را برای کاربرد در چرم مصنوعی، چسب ها و پوشش ها به بازار عرضه کند. هدف شرکت دستیابی به فروش سالیانه 10 میلیارد ینی تا سال 2030 می باشد. رزین های پلی اورتان دارای خواص عالی از جمله انعطاف پذیری، استحکام و مقاومت در برابر سایش ، مقاومت در برابر مواد شیمیایی و مقاومت در برابر نور خورشید می باشند. با توجه به قوانین سختگیرانه زیست محیطی در چین، اروپا و سایر مناطق تقاضا برای رزین های پایه آب (که فاقد آثار منفی بر روی انسان و محیط زیست می باشند) در سرتاسر جهان در حال افزایش می باشد.

به هر حال رزین های پلی اورتان پایه آب متداول از نظر خواص عملکردی شامل انعطاف پذیری، مقاومت در برابر آب و پایداری انبارداری نسبت به محصولات پایه حلال ضعیف تر می باشند. همچنین وجود آمین ها در این محصولات باعث ایجاد بوی نامطبوع می شود. با توجه به مشکلات موجود در رزین های پلی اورتان پایه آب متداول ، شرکت DIC رزین های پلی اورتان پایه آب HYDRAN GP را که دارای کیفیتی مشابه رزین های پایه حلال می باشند توسعه داده است. این محصولات پایه آب و دوستدار محیط زیست می باشند. همچنین فاقد آمین ها می باشند. بنابراین علاوه بر کاهش VOC فاقد بوی نامطبوع می باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا