اخبار

اختصاصی بسپار/ DIC Corporation مواد سطع فعال فاقد PFAS معرفی کرد

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر DIC Corporation اعلام کرد که سری جدیدی از مواد سطح فعال را با نام تجاری MEGAFACE EFS توسعه داده است. این مواد سطح فعال دوستدار محیط زیست می باشند و از نظر خواص مشابه مواد سطح فعال فلوئوره متداول می باشند اما این مواد سطح فعال جدید فاقد پرفلوئورو آلکیل و پلی فلوئورو آلکیل (PFAS) می باشند. محصولات جدید جایگزین های مناسبی برای مواد سطح فعال فلوئوره می باشند و در کاربرد های مختلف شامل نمایشگر ها ، نیمه هادی ها ، اتومبیلی و پوشش ها قابل استفاده می باشند.

DIC این محصولات جدید را در بازار های آسیای شرقی ، اروپا و ایالات متحده امریکا جهت صنایع الکترونیک ، باتری ها و غیره عرضه می کند و هدف آن دستیابی به فروش سالانه 5 میلیارد ین تا سال مالی 2030 می باشد. مواد سطح فعال فلوئوره در مقادیر کم اضافه می شوند. این مواد کشش سطحی مایعات را کاهش داده و باعث بهبود امولسیفایر کردن و فعالیت سطحی می شوند. بنابراین این مواد در شوینده ها ، پوشش ها و محصولات صنعتی دارای یک نقش مهم می باشند.

به هر حال با توجه به خطراتی که برای محیط زیست ایجاد می کنند استفاده از PFAS بویژه در اروپا و ایالات متحده امریکا با محدودیت مواجه شده است. این مساله نیروی محرکی برای توسعه جایگزین های فاقد PFAS می باشد. DIC با توجه به رشد تقاضای جهانی برای جایگزین های فاقد PFAS ، این محصولات جدید را طراحی و تولید کرده است. محصولات MEGAFACE EFS از نظر عملکردی مشابه یا حتی بهتر از مواد سطح فعال فلوئوره متداول می باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا