اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/ Eastman تجربه بازیافت شیمیایی خود را در اختیار پروژه بازیافت خودرویی می گذارد

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر کمپانی Eastman در همکاری با USAMP و PADNOS درحال امکان سنجی مفهومی پروژه ای در شاخه اقتصاد چرخشی برای بازیافت ضایعات مخلوط پلاستیکی صنعت خودرو و ورود مجدد آنها به زنجیره تامین است.
هنگامی که خودروها به آخر عمر خود می رسند، فلزات، تایرها و شیشه های آنها حدود 80 تا 90 درصد موادی را تشکیل می دهد که می توان توسط روش های سنتی بازیافت کرد. مابقی 10 تا 20 درصد، که به عنوان بقایای دورریختنی خودرو (ASR) شناخته می شوند، شامل پلاستیک ها و سایر مواد غیر قابل بازیافت هستند که هم اکنون در سطح زمین رها شده یا توسط فناوری های ضایعات-به-سوخت دوباره استفاده می شوند. با این مقدمه، PADNOS از ASR به عنوان یک منبع زیست پایدار برای فرایند بازیافت مولکولی Eastman استفاده خواهد کرد؛ یک راه حل چرخشی واقعی.
همچنین این مطالعه چگونگی عملکرد فناوری تجدید کربن (CRT)، یکی از دو روش بازیافت مولکولی کمپانی Eastman، و شکست اجزای غنی از پلاستیکASR به بلوک های مولکولی را ارزیابی خواهد کرد. توسط بازیافت این پلاستیک های پیچیده به CRT، کمپانی Eastman قادر به جایگزینی مواد اولیه پایه نفتی و تولید بسپار بدون کاهش عملکرد برای استفاده مجدد در خودروهای نو خواهد شد.
USAMP در این پروژه پتانسیل ذخیره انرژی، کاهش انتشار گازهای گلخانه ای و همچنین حذف سالیانه مقادیر چشمگیری از پنج تا هفت میلیون تن ASR از زمین های ایالات متحده را برآورد می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا